Aquesta assignatura et dona les eines necessàries per a treballar de manera professional en l’àmbit esportiu, un dels àmbits amb més auge en els últims anys dins del sector de la comunicació

«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»

PROFESSORAT

Jordi Sunyer i Capella és periodista de TV3 i Esport3 i porta 5 anys a la Universitat de Vic donant classes d’aquesta assignatura. Ha cobert tot tipus d’esdeveniments esportius arreu del món i és un professional molt exigent amb el treball.

CONTINGUT

Els quatre grans bloc que es treballen a l’assignatura és la història de l’esport i del periodisme esportiu, els gèneres informatius al periodisme esportiu, la realització audiovisual esportiva i les rutines de producció a la informació esportiva, i les condicions actuals del periodisme esportiu.

CÀRREGA DE FEINA

No hi ha feines setmanals, però sí que hi ha tres pràctiques puntuables repartides durant el semestre on s’ha d’escriure una crònica i un reportatge, i realitzar una entrevista a un personatge vinculat al món de l’esport.

AVALUACIÓ

A part de les pràctiques puntuables, que compten un 60% de la nota, l’altre 30% són proves de retransmissió esportives radiofòniques i televisives, i un 10% restant per a la participació activa a classe.

VALORACIONS

L’assignatura té dues valoracions.

+ És una assignatura molt enriquidora si t’agrada l’esport, el professor et guia i et dona moltes pautes per a millorar en les pràctiques i dona molts consells perquè coneix molt bé i de primera mà el món del periodisme esportiu.

A vegades és massa exigent a les pràctiques avaluables i pot arribar a desmotivar, a més, és una assignatura molt contínua i si faltes a qualsevol classe o pràctica et perds part de l’assignatura.