Les cerveses i el surf

Les marques de cervesa cada vegada utilitzen més el surf com a eina de màrqueting tan en anuncis de televisió, com a les xarxes socials
El surf és un esport que els últims anys ha crescut molt a Espanya. Cada vegada hi ha més gent que practica aquest esport i això també s’ha vist reflectit en moltes campanyes publicitàries de cerveses on han incorporat la imatge surfista. Els últims anys aquestes dues variables han anat agafades de la mà degut a la cultura de l’esport.
El surf és un estil de vida que consisteix en respectar les persones i el medi ambient, sobretot els oceans. I les principals marques ho han aprofitat per incorporar aquesta imatge dins les seves empreses. A més, els hi dóna un toc jove i cool, perfecta per reforçar els valors les empreses cerveseres. Algunes de les marques que han utilitzat el surf com a eina de màrqueting són Corona, San Miguel i Estrella Damm.
La que a anat més lluny ha estat Corona, que dedica bona part dels anuncis televisius en platges d’onades amb surfistes i el seu compte d’Instagram està dedicat exclusivament el surf amb fotos de grans onades i platges d’escàndol. A més, Corona patrocina el campionat del món, la World Surf League i ha organitzat promocions i sorteigs per fer surf en països tropicals amb la famosa campanya Surf Trip.
San Miguel també s’ha vinculat amb el surf realitzant el programa “Cracks del surf“. Programa de televisió en el qual escollien a nois i noies per entrar dins d’una acadèmia de surf amb padrins de l’altura com el basc que està disputant el campionat del món Aritz Aranburu.
Tot i que Estrella Damm no s’ha vinculat gaire amb el surf, si que ho ha fet amb el mar Mediterrani, on es poden veure anuncis de la costa brava i al seu compte d’Instagram està ple de fotografies de platges mediterrànies donant una imatge refrescant, adolescent i de bon rotllo que tan caracteritza l’estil i la cultura del surf.