L’assignatura s’imparteix durant el primer semestre del primer curs, i és obligatòria. És una assignatura que es fa un cop per setmana i que és molt amena perquè combina tant la pràctica com la teoria.
«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»
PROFESSORAT
La professora que imparteix l’assignatura és Teresa Julio. Es mostra molt propera amb l’estudiant i la defineix un caràcter bromístic que beneficia el bon ambient a les classes.

Maria Teresa Julio és professora de la Facultat de Comunicació i de Traducció, Interpretació i Llengües Aplicades de la Universitat de Vic.
CONTINGUT
L’assignatura és molt atractiva, ja que majoritàriament el que s’explica i es tracta són errors ortogràfics que fem en escriure i que com a futurs periodistes hem d’evitar. La teoria serveix per donar l’explicació d’aquests errors que cometem però realment, l’examen no és teòric sinó que es plantegen una sèrie de frases mal estructurades o que contenen errors i nosaltres hem de solucionar d’acord amb el que hem après a classe.
CÀRREGA DE FEINA
No és una assignatura per la qual hagis de patir per la feina que te’n duràs a casa perquè la majoria d’exercicis es fan a classe i entre tots, però sí que és cert que alguns cops s’han de presentar tasques com redaccions, que no tinguin els errors que comentem a classe, o exercicis per la setmana següent.
De fet, a les classes només necessites paper i boli per anar prenent nota dels apunts que passa la Teresa per la pantalla i per fer els exercicis que també projecta a la pissarra i que es corregeixen al mateix moment de classe. Molts cops, els exercicis es van fent entre tots en veu alta però sempre està bé apuntar-ho perquè dins aquests exercicis n’hi ha que surten als exàmens. Tot i això, la mateixa professora ens avisa quan hi ha conceptes que poden sortir a examen.
AVALUACIÓ
El curs es divideix en vuit unitats didàctiques en les quals s’estudiaran nocions relacionades amb el gènere, el nombre, el pronom, el verb, l’adjectiu, l’adverbi, la conjunció i la preposició. L’assignatura proposa dos exàmens parcials en format qüestionari on l’objectiu és identificar els errors que es troben a les frases i que val un 50% de la nota final. A més, també s’han d’entregar una sèrie de redaccions i activitats que compten el 50% restant.
VALORACIONS
– Estudiants que la valoren negativament.
- És una assignatura que no té continuïtat al llarg de la carrera i que tampoc es fa amb llengua catalana. Tot i ser de molta utilitat, a la Universitat no es practica la redacció en castellà per tant, no es poden posar en pràctica els continguts apresos. A més, com que no té continuïtat al llarg de la carrera periodística, els continguts s’obliden i potser seria interessant, o bé que tingués més continuïtat, o que es fes més tard.
- Els continguts també els pots trobar en línia i hi ha gent que, per aquest motiu, no assistia a les classes. Per sort, la professora passava llista i com la majoria dels exercicis els fèiem a classe, era evident si algú faltava o no.
+ Estudiants que la valoren positivament.
- Les classes són molt amenes, tothom pot participar i aprendre els uns dels altres. Es considera un avantatge que les classes siguin presencials.
- La combinació de pràctica amb teoria és bona perquè entens els teus errors, a més, la teoria acaba sent la base perquè després als exàmens puguis trobar tu sol les errades que hi ha a les frases i que la professora presenta.
- Les classes es divideixen en explicacions i posada en pràctica a base d’exercicis que, en molts casos, es fan en conjunt i és una bona tècnica el fet de resoldre exercicis davant tota la classe perquè ens permet aprendre a tots.