L’assignatura de Taller de Ràdio es distribueix en sis crèdits amb formació teòrica i pràctica, aquesta última per a posar en pràctica per part de l’estudiant totes les habilitats adquirides prèviament en les classes teòriques que et faran visualitzar com es treballa en àmbit de la ràdio a través de les instal·lacions que atorga la UVic.


«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»


PROFESSORAT

Els professors que imparteixen l’assignatura són en Sergi Lluis Solà Seña, que s’encarregarà de la part teòrica i pràctica, i l’Antoni Sellas Güell, que conjuntament amb en Sergi, s’encarrega de la part pràctica de l’assignatura. Són dos professors perquè el grup es divideix en subgrups, ja que per la part pràctica és més favorable ser menys alumnes.

Sergi Solà Seña és professor i el coordinador del grau de Periodisme a la UVic-UCC des de 2013. És llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i doctorat per la Universitat Ramon Llull.

Antoni Sellas Güell és professor a la Universitat de Vic i a la Universitat de Girona. El podcasting: la (r)evolución sonora és el llibre publicat pel professor, especialitzat en l’àmbit radiofònic.

CONTINGUT

El contingut de l’assignatura anirà regit als coneixements radiofònics d’informació. Gèneres informatius radiofònics com, entrevistes, cròniques, informes. També, es farà el gènere de l’entrevista i el reportatge informatiu. Es donarà importància a les fonts i a les rutines productives dels informatius amb la selecció i jerarquització de la informació. Es posarà en pràctica el coneixement de l’emissió d’un programa informatiu amb una durada de 30 a 40 minuts a l’aire.

CÀRREGA DE FEINA

L’assignatura disposa de la participació exhaustiva per part de l’alumnat que serà sempre aconsellat pel professorat en les pràctiques a l’estudi de ràdio. Per part de l’estudiant haurà d’adquirir una responsabilitat absoluta per a portar finalment totes les peticions pràctiques que compondran l’aprovat de l’assignatura. És molt important tenir una bona organització amb el grup de ràdio.

AVALUACIÓ

L’avaluació anirà regida per l’activitat i participació de l’alumnat en totes les sessions teòriques i pràctiques de l’assignatura. L’assistència és important per a l’aprovat del taller. El més important de l’avaluació és la part pràctica i la correcta realització de les emissions a l’estudi de ràdio. D’altra banda, està la teoria que comptarà de dues proves de seguiment d’actualitat avaluables i d’un examen on s’evaluaran tots els recursos adquirits.

VALORACIONS 

+ La valoració positiva, és l’aprenentatge i la participació de l’alumnat entorn la locució de ràdio, amb el clima i la situació d’un professional radiofònic.

– La valoració negativa, possiblement, és l’alta exigència que es demana a l’estudiant per a abastar una bona locució i rapidesa a l’hora de la locució en un directe radiofònic.