Aquesta assignatura distribuïda en sis crèdits disposa de la major part de caràcter pràctic, ja que com el seu nom indica és un taller per a posar en pràctica tots els funcionaments d’un equip de televisió en exteriors i interiors que proporciona la universitat a través de les instal·lacions del plató de TV de la UVic.


«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»


PROFESSORAT

L’assignatura del Taller de Televisió es divideix en tres parts; la part d’exteriors, documentals o reportatges a ‘peu de carrer’ amb el professor Joan Frigola Reig; el treball intrínsec des del plató de TV de la Universitat com, per exemple, fer programes, entrevistes o informatius amb la professora Montserrat Casas Arcarons; i la part de so amb en Marc Vaillo Daniel, també professor de l’assignatura Taller de Comunicació Interactiva.

Joan Frigola Reig és investigador del Laboratori de Mitjans Interactius (LMI), docent en Comunicació Audiovisual a la Universitat i director del Departament de Comunicació de la Facultat d’Empresa i Comunicació.

Montserrat Casas Arcarons és professora agregada a la Facultat d’Empresa i Comunicació i directora de l’e-week, la Setmana Digital a Vic. Ha treballat a TV3 i té experiència en les corporacions audiovisuals del territori català.

Marc Vaillo Daniel és professor a la UVic i a l’ESMUC, compositor de música i co- director de L’Alternativa Film Festival. El 2012 va estar nominat a la millor música original pels premis Gaudí. És llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra.

CONTINGUTS

Els continguts que es posaran en pràctica per l’alumnat seran els coneixements del llenguatge i la narrativa audiovisual, la idea i procés de guió, el disseny de producció, la realització, els coneixements tècnics, la postproducció, l’edició, el directe, les retransmissions de programes de gran audiència i components complementaris al discurs televisiu.

CÀRREGA DE FEINA

L’alumnat haurà de saber organitzar-se per a poder dur a terme moltes pràctiques en exterior com a documentals o reportatges que hauran de realitzar en grups i posteriorment l’edició d’ells. També hauran de saber la importància i el rigor de la televisió i com es treballa en ella sent el més ergonòmics possibles dins d’aquesta. És una assignatura que es treballen i s’aprenen molts aspectes diferents de la TV, produeix eufòria i també estrés, saber treballar en equip és molt important.

AVALUACIÓ

L’avaluació és continua i acumulativa, per tant, la participació de l’estudiant al costat de la seva assistència representarà la qualificació d’aquest a final del quadrimestre. S’han d’aconseguir tant coneixements teòrics com pràctics, referit a tècniques i mètodes de treball. Per a aconseguir l’aprovat de l’assignatura l’estudiant haurà de lliurar en el termini estipulat totes les pràctiques que se li sol·liciti per part del professorat.

VALORACIONS

+ La valoració positiva és la implicació i la dedicació que l’estudiant arriba a posar per a poder arribar a adquirir totes les nocions en el camp audiovisual, a més de poder viure com es treballa en l’àmbit amb ajuda dels professionals. A part, les instal·lacions i els materials que disposen els estudiants de la universitat dibuixen el concepte real del sector audiovisual.

– La valoració negativa, possiblement, és el dur esforç que l’alumnat ha de fer per portar a terme la pràctica, es necessita molta disciplina i control del mitjà per a poder suportar el taller pràctic.