L’assignatura de Comunicació Digital Interactiva té per objectiu apropar-se a les reflexions teòriques de la comunicació digital com una eina de treball professional. S’introdueix a l’estudiant als principals coneixements teòrics del sector digital.
«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»
Professorat

La professora d’aquesta assignatura és l’Eulàlia Massana Molera, professora adscrita a la Universitat de Vic doctorada en Enginyeria Multimèdia per la Universitat Politècnica de Catalunya.
CONTINGUT
Dota a l’estudiant a fer servir eines actualitzades al nostre dia a dia pel nostre treball professional. Permet conèixer els processos informatius i comunicatius, així com les principals corrents i teories que els formalitzen i critiquen des d’un punt de vista conceptual, metodològic i investigador. I també conèixer les principals qüestions relacionades amb la societat de la informació, el seu funcionament i les seves tendències.
CÀRREGA DE FEINA
És una assignatura en la qual fas molta feina però està molt ben repartida durant el semestre i dona la oportunitat de poder treballar tant en grup com individualment.
AVALUACIÓ
L’avaluació constarà de quatre parts diferents:
- 40% Treball pràctic – individual: Elaboració d’un contingut per compartir amb els companys sobre un tema en relació a la comunicació digital i el periodisme.
- 10% Participació: tot i que l’assistència només és obligatòria el dia que l’estudiant serà el professor, es valorarà la participació a classe amb un 10% de la nota total. Inclou l’assistència a les tutories.
- 20% Prova teòrica individual: es tracta d’un treball teòric per fer a casa, fet en dues parts (dos lliuraments en dies diferents) i que inclou tots els temes exposats a classe.
- 30% Projecte final, en grup: design document.
- Per grups s’elaborarà un design document, que tindrà continuïtat en l’assignatura de segon semestre Taller de Comunicació Interactiva.
- Es faran lliuraments parcials que seran revisats per la professora però no seran avaluats.
- Es proposa utilitzar una eina de documents col·laboratius.
- Es fan tutories fixades en el pla de treball per guiar el procés.
VALORACIONS
+ Està molt ben organitzada i et permet tocar conceptes de màxima utilitat per la professió. A part, les teories que s’aprenen s’aplicaran a altres assignatures d’altres semestres com Taller de Comunicació Interactiva i Periodisme en Línia. Les tutories cada dues setmanes ajuden molt a l’alumnat com a guia per resoldre dubtes i problemes en els treballs pràctics.
– El mètode d’explicar un tema per a cada alumne està molt bé pero hi ha qui no s’ho pren seriosament i acaba perjudicant a tota la classe en el treball teòric individual. Hi ha també qui no sap com avaluar als companys a l’hora de proposar preguntes en relació al tema exposat.