Aquesta assignatura es divideix en tres crèdits. L’assignatura et donarà les competències perquè l’alumnat sàpiga buscar, analitzar i comprendre la informació provinent de les fonts diverses. Sobretot, se li demanarà a l’alumne tenir capacitat d’anàlisi i síntesi.
«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»
PROFESSORAT
El professor que estarà impartint l’assignatura de fonts de la informació és Santiago Ponce Vivet, qui us posarà en situacions de treball per a tenir crítica i autocrítica, a més de tenir capacitat d’organitzar i planificar. També professor de l’assignatura Sistema Polític i Constitucional Espanyol.

Santiago Ponce Vivet, ésprofessor titular de la Universitat de Vic, amb un Doctorat en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona.
CONTINGUT
Els continguts que s’impartirà en l’assignatura seran coneixements bàsics sobre documentació, buscar les fonts d’informació generals, recuperació d’informació, fonts i recursos documentals en la comunicació. A més, s’establirà molta importància en la metodologia i la pràctica del treball científic.
CÀRREGA DE FEINA
L’assignatura és molt dinàmica, ja que s’intercala les classes teòriques amb sessions de caràcter pràctic, on s’hauran de posar tots els coneixements adquirits en les classes teòriques. Les teòriques permeten que l’estudiant entri en el marc de referència de cada tema i la part pràctica consisteix en la realització d’exercicis que l’estudiant haurà de resoldre en hores de treball personal.
AVALUACIÓ
L’assignatura es presenta la major part pràctica, ja que l’estudiant haurà de posar tots els seus coneixements adquirits per part del professorat en pràctiques i presentacions amb debats, a part d’un examen que tractarà sobre una lectura estipulada pel professor. L’alumne haurà d’acudir totes les sessions, ja que necessitarà participar en tots els projectes durant les classes per a obtenir l’aprovat.
VALORACIONS
+ La valoració positiva, és que l’assignatura interactua la part teòrica amb la part pràctica, fent a l’estudiant hàbil en la cerca de fonts fiables i com moure’s a l’hora de contractar les informacions.
– La valoració negativa, possiblement, és l’alt contingut de projectes que cal abastar en hores personals, del que deurà l’estudiant de ser molt responsable i enviar la pràctica en la data assenyalada, via campus.