L’assignatura, és una continuació de Taller de Redacció I, de primer de carrera. A Redacció de Premsa II, l’alumnat haurà de conèixer i dominar els diferents gèneres periodístics, informatius i interpretatius. A més, de saber buscar, contractar i jerarquitzar la informació periodística.
«A la web de la UVic, pots veure la informació més acadèmica»
PROFESSORAT
El professorat que impartirà aquesta matèria serà Jordi Serrat Manen i Maria Forga Martel. T’ensenyaran a saber obtenir informació contrastada i exclusiva a partir de fonts d’informació pròpies. A més de saber relacionar qualsevol tipus d’informació d’interès general o públic amb l’actualitat i l’entorn. Els mateixos professors són els que imparteixen Redacció de Premsa III.

Jordi Serrat Manen és llicenciat en Periodisme i Ciències de la Comunicació per la UAB i professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVIC. És investigador del Grup de Recerca TRACTE (Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori) de la mateixa universitat.

Maria Forga Martel és periodista i professora de Periodisme i Comunicació Audiovisual a la UVIC. És investigadora al Laboratori de Mitjans Interactius (LMI) i coordinadora del Màster en Producció Cinematogràfica de la UVic-UCC.
CONTINGUT
En l’assignatura l’alumnat adquirirà nocions sobre els gèneres periodístics, informatius i interpretatius. L’ús de les fonts i documentació, la transformació de gènere en la xarxa, el paper del periodista com a testimoni o observador, la transcripció i la redacció, com a element bàsic per a un bon redactat.
CÀRREGA DE FEINA
L’assignatura obté un nivell de responsabilitat per part de l’estudiant, ja que aquest, haurà d’oferir el màxim d’ell, per a poder portar bé els diferents projectes que requereix l’assignatura i el poder contactar amb fonts oficials o anònimes per a l’evolució d’un bon escrit, sigui entrevista, crònica o reportatge.
AVALUACIÓ
L’avaluació anirà entorn a les pràctiques realitzades durant les sessions, ja que aquestes, té un alt pes en el final de la nota del quadrimestre. A més, es farà un examen final que compta un 20%, on l’estudiant haurà de posar tots els seus coneixements establerts durant el transcurs de l’assignatura. Per tant, aquesta assignatura és presencial i serà un requisit per a poder aprovar el taller.
VALORACIÓ
+ La valoració positiva, és el dinamisme que obté la matèria i la gran similitud que hi ha entre l’assignatura i una redacció de periòdic, portant a l’estudiant a viure el clima d’una redacció per dins.
– La valoració negativa, possiblement, l’haver de buscar fonts oficials i concertar entrevistes, i aquestes no ser contestades, pot ser una mica desesperant, ja que han de fer-se per a aprovar l’assignatura.