Prova: Mini JCW GP

300 cavalls s’ha convertit en la norma per la majoria de les esportives, però és rar, per no dir inèdit sobre una urbana.

Des de varis anys, les versions John Cooper Works representen les declinacions esportives de la urbana britànica. Apareguda per primera vegada el 2006 amb la generació anomenada R53, des de fa poc ha arribat la nova, inspirada del concepte JCW GP divulgada el 2017.

Al programa, un escut abans àmpliament calat, i una ampla calandra tintada de vermell, llantes 18 polzes alleujades amb un disseny específic, expansors d’ales en carboni, doble sortida d’escapament i sobretot, un enorme aleró al teulat.

Sota el capó, Mini ha instal·lat un 2.0 quatre cilindres turbo desenvolupant 306ch i 450 Nm de parella, una motorització inaugurada sobre la Clubman JCW, lligada a una caixa de canvis automàtica a 6 canvis. Tot això s’acompanya de diverses evolucions com la disminució de la altura de la caixa de 10mm, l’enduriment de les suspensions i moltes altres coses.

A primera vista, el rendiment és seductor amb un 0 a 100 km/h en 5,2 segons i una velocitat maximal de 265 km. Es una llàstima que aquest mini no sigui tant eficaç que el seu look ho suggereix. Si el motor no té cap defecte major, es pot lamentar la manca de velocitat de la caixa de canvis i el seu costat subvirós.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.