Estar informats del que volem, sense necessitat de llegir altres notícies que no són del nostre interès, i poder agrupar aquestes notícies en una revista digital pròpia, és possible. I si per altra banda, el que ens interessa, és crear nosaltres el nostre propi article o historia realitzant un collage d’altres autors, també és possible. Com? Només et diré dos paraules: STORIFY i FLIPBOARD? Per descubrir-ho, llegeix aquest post.

Què són STORIFY I FLIPBOARD?

flipboard-logo

Flipboard és una aplicació per tabletes i “smartphones” (actualment també amb el seu format web) que consisteix en un agregador de noticies publicades en mitjans o xarxes socials. En aquesta aplicació pots escollir els temes que més t’interessen, d’entre tots els que et proposen. A partir d’’aquest moment, comença a crear-se el teu Flipboard. Cada dia pots consultar les notícies relacionades amb els teus temes. Aquestes, les pot consultar simplement movent un dit,(flipped) com si es tractés de passar pàgina en una revista en paper. Aquest disseny i interfície fa que gaudeixis d’una lectura de forma molt agradable i amena.

A part de poder consultar les notícies, flipboard també t’ofereix la opció de connectar les diferents xarxes socials: Twitter, Facebook, Instagram, Google+, YouTube, Google Reader, LinkedIn, Flickr, 500px, Sina Weibo y Renren. D’aquest manera pots publicar els articles que trobis interessants amb els teus seguidors.

També tens l’opció de crear la teva pròpia revista, escollint el nom i la configuració pública o privada. I a més a més, també tens la opció de poder editar una revista amb una altra persona, cadascú des de el seu perfil.

“La primera premissa en la que es basa Flipboard es el fet que la gent que està connectada a través de les seves xarxes socials es converteixen en els encarregats de difondre les noticies i la informació que els interessa, aquest es el principi bàsic de Flipboard. La segona premissa es la bellesa i els atemporals principis de disseny gràfic imprès tradicional que apliquem, fonamentalment, a canviar com la gent descobreix, navega i comparteix el contingut”
Entrevista als creadors de Flipboard

A continuació pots veure un video que explica com crear les teves revistes a Flipboard.

storify

 

 

 

Storify, tal com el seu nom indica és una web per crear històries dinàmiques utilitzant i integrant continguts dels mitjans socials publicats en una web. Aquesta eina està disponible des de la pàgina de Storify i actualment des de l’aplicació per Ipad. El principal ús són la redacció d’articles, notícies o històries. Entre les diferents xarxes socials que pots utilizar per la creació d’aquestes històries hi consten: Twitter, Facebook, Youtube, Flickr i instagram, entre altres. Primerament has de realitzar una cerca i tots els continguts queden ordenats segons la teva preferència. Aquests continguts segueixen conservant l’enllaç al missatge original. Simplement, el que has de fer, consisteix en “arrossegar i deixar” els continguts dels mitjans de comunicació que consideris o incloure el teu propi text o notes. Un cop finalitzat, l’article queda guardat a Storify per a ser consultat i inclús el pots publicar a qualsevol mitjà en línia.

“Storify es una eina per explicar històries, portant els millor elements i continguts publicats a la web per a crear una història dinàmica, integrable”

Entrevista al fundador de Storify

A continuació pots veure un video on està molt ben explicada aquesta eina i  com es pot fer servir.

 

 

QUINA HA ESTAT LA SEVA EVOLUCIÓ?

Flipboard va néixer de la mà de Mike Mccue. Un dia, Mike estava fullejant una revista de Nathional Geografic i mentre passava les pàgines una pregunta va venir a la seva ment:

“Perquè la xarxa no és tan atractiva com aquesta revista?”

Evolució cronològica

2010 –> Es llança la App Flipboard únicament per Ipad . L’aplicació es oficialment declarada com la millor App de l’any.

2011–>Al desembre de 2011 es llança l’App Flipboard per Iphone i Ipod Touch. D’aquesta manera Flipboard es pot descarregar a tots els dispositius amb IOS

2012–> Al maig del 2012 es filtra una versió no oficial de flipboard per a dispositius Android. El 30 de maig de 2012 Flipboard ofereix una versió Beta per android a través de la seva pàgina web. El 22 de juny de 2012 es llança la versió oficial i definitiva de Flipboard per android a Google Play.

2013–>Apareix la versió web en HTML5 que permet a l’usuari ingressar a la web sense tenir que descarregar-se res.

A continuació pots veure una infografía elaborada per una usuaria de Pinterest.

INFOGRAFIA FLIPBOARD

Storify neix de la mà del periodista Burt herman i el programador informàtic Xavier Damman.

Evolució cronològica

2009 –>Standorf ( Califòrnia) Herman i Damman comencen a plantejar la idea.

2010 –> La pàgina web de Storify surt a la llum.

2012 –>Es crea l’app Storify

Com poden afectar aquestes eines en el món de la publicitat i les relacions públiques?

La idea principal dels creadors de Flipboard era passar tot el món imprès a una plataforma digital, i això també afecta a la publicitat. D’aquesta manera es pot oferir la publicitat rellevant pels usuaris a pantalla completa i integrada totalment en els continguts. Això fa que la principal font d’ingressos de Flipboard, sigui la publicitat. I a part d’això venen la publicitat dins els seus productes al mateix preu que les revistes impreses. D’aquesta manera actuen una mica com a agencia de mitjans.

Algunes grans marques com Levi’s, Starbucks i Gucci, ja han elaborat campanyes en la plataforma. I actualment s’han començat a incloure anuncis en vídeo a la App per dispositius mòbils. Aquesta estratègia es degut a que mols estudis han demostrat que la publicitat de Flipboard es molt més efectiva que ela mostrada en televisió.
Aquest anuncis es mostren mentre l’usuari va navegant pels continguts, i no es reprodueixen a pantalla completa, si l’usuari no hi clica. D’aquesta manera flipboard brinda una gran oportunitat al món de la publicitat ja que els anuncis mostrats estan relacionats amb temes que l’usuari ha seleccionat al seu Flipboard, i al estar totalment integrats amb el contingut no son detectats ni bloquejats pels adbloquers.
També és una gran oportunitat pels community managers que han d’estar connectats les 24 hores del dia a xarxes socials i mitjans de comunicació. Ja que aquesta eina ho integra tot en un, i els ofereix una interfície i disseny molt net.

STORIFY
Aquesta aplicació és molt més rellevant i important i crec que pot proporcionar moltes avantatges en el món del periodisme, tot i així algunes també es poden aplicar a la publicitat. Encara no s’ha utilitzat per la publicitat pero crec que algunes marques podrien utilitzar Storify per publicitar-se creant una història molt més dinàmica o podria inclús oferir als usuaris l’oportunitat de crear una història per ells amb els continguts de diferentes temes. Crec que es un aspecte amb el que es pot jugar molt i podría tenir una molt bona repercussió pel món de la publicitat.

 

 Bibliografia

  • Qué es Flipboard. Escudero, Fernando (2014). About en Español. [[Disponible en línia a http://redessociales.about.com/od/aplicacionesysitioswebsociales/fl/Que-esFlipboard.htm ]]
  • Flipboard <<Para leer Bien >>. ABC Tecnología (2013). [[Disponible en línia a: http://www.abc.es/tecnologia/movilesaplicaciones/20130214/abci-flipboard-tablet-movil-201302052232.html]]
  • Guia de Storify para periodistas. Clases de periodismo. (2011) Storify. [[ Disponible en línia a: https://storify.com/cdperiodismo/como-pueden-usar-losperiodistas-storify]]
  • Storify presenta su interesante aplicación para IPad. Gallego. (2012) Genbeta. [[Disponible en línia a: http://www.genbeta.com/movil/storify-presenta-su-interesanteaplicacion-para-ipad]]
  •  Estan son las cuatro razones por las que Google, Twitter y Yahoo quieren comprar Flipboard. Blogginzenith. Branding ( 2015) [[ Disponible en línia a http://blogginzenith.zenithmedia.es/razones-por-las-que-googletwitter-y-yahoo-quieren-comprar-flipboard/]]