
La ràdio, com la majoria de mitjans de comunicació, està patint, des de fa temps, una metamorfosi tècnica. La tecnologia avança i la comunicació es veu amb l’obligació d’avançar amb ella. La ràdio tradicional segueix viva però hi ha qui creu que l’aparició de la ràdio online i els podcasts podria ser el final de la ràdio convencional.

Les xarxes socials dominen el món, però no només afecta les relacions personals, sinó també a les professionals. Actualment comptem amb un portal enorme de possibilitats de trobar feina: internet. Internet no ha revoluciona només a la societat i la manera de buscar feina, sinó que també ha revolucionat el periodisme.

Un Community Manager és el professional de l’empresa que té la responsabilitat de construir, gestionar i administrar la comunitat online al voltant d’una marca a Internet, creant i mantenint relacions establertes i duradores amb els clients i qualsevol usuari interessat en la marca. Analitzem en quin moment neix aquesta figura i per quins motius, com evoluciona, que és actualment per les empreses, quines funcions fa i com es presenta al futur per aquests creadors de contingut i relacions online.

En l’era digital, la fotografia ha esdevingut una eina de comunicació poderosa i universal. Aquest reportatge explora el seu impacte en àmbits com el fotoperiodisme, la publicitat i les xarxes socials, analitzant com les imatges transmeten informació, desperten emocions i generen debat global. També es reflexiona sobre els reptes ètics i el futur de la fotografia amb l’avenç tecnològic.

Aquest treball analitza les fake news i la seva influència en la societat actual, destacant-ne les causes, la propagació i l’impacte. S’explora la relació amb el periodisme i el paper de les xarxes socials en la difusió de la desinformació. Finalment, es proposen estratègies per combatre aquest fenomen i fomentar el pensament crític.

Les xarxes socials han revolucionat la manera com accedim i consumim informació. Ara qualsevol persona pot compartir notícies en temps real, però això també ha portat problemes com la desinformació i la pèrdua de rigor periodístic. Substituiran les xarxes socials el periodisme tradicional o poden conviure?
Per publicar un comentari heu de iniciar sessió.