Els podcasts, la nova ràdio?

La ràdio, com la majoria de mitjans de comunicació, està patint, des de fa temps, una metamorfosi tècnica. La tecnologia avança i la comunicació es veu amb l’obligació d’avançar amb ella. La ràdio tradicional segueix viva però hi ha qui creu que l’aparició de la ràdio online i els podcasts podria ser el final de la ràdio convencional.

La televisió online erradicarà la televisió tradicional?

Hi ha qui diu que la televisió, en tots els seus formats, morirà. En canvi hi ha qui creu que la que morirà serà la TV convencional, ja que serà (si és que no està sent ja) substituïda per la televisió online. Però, què és això de la TV online? Entra i descobreix-ho!

La transformació digital de les ciutats

El concepte de smart city és multifacètic i una solució per a tots els problemes que comporta el creixement exponencial de la població dels últims anys. Actualment, vàries ciutats han començat a aplicar petits canvis en els seus models de ciutat per millorar la qualitat de vida dels seus ciutadans.

La infografia en el periodisme

Una bona infografia és una representació gràfica que situa el tema al lector al primer cop d’ull i preveu el seu grau de coneixement previ. Pot ser funcional i estètica a la vegada però no pot prioritzar l’impacte emocional per davant del fet noticiable.

Les xarxes socials: la revolució del periodisme

Les xarxes socials dominen el món, però no només afecta les relacions personals, sinó també a les professionals. Actualment comptem amb un portal enorme de possibilitats de trobar feina: internet. Internet no ha revoluciona només a la societat i la manera de buscar feina, sinó que també ha revolucionat el periodisme.

Community Managers: líders de la comunitat a Internet

Un Community Manager és el professional de l’empresa que té la responsabilitat de construir, gestionar i administrar la comunitat online al voltant d’una marca a Internet, creant i mantenint relacions establertes i duradores amb els clients i qualsevol usuari interessat en la marca. Analitzem en quin moment neix aquesta figura i per quins motius, com evoluciona, que és actualment per les empreses, quines funcions fa i com es presenta al futur per aquests creadors de contingut i relacions online.

La Fotografia: Un Llenguatge Universal en l’Era Digital

En l’era digital, la fotografia ha esdevingut una eina de comunicació poderosa i universal. Aquest reportatge explora el seu impacte en àmbits com el fotoperiodisme, la publicitat i les xarxes socials, analitzant com les imatges transmeten informació, desperten emocions i generen debat global. També es reflexiona sobre els reptes ètics i el futur de la fotografia amb l’avenç tecnològic.

LIDL, la conexión con el consumidor

En un mercado tan competitivo como el español, LIDL ha logrado destacarse por su eficaz estrategia de comunicación. En este artículo, analizaremos cómo la cadena de supermercados alemana…

El futur de les ràdios locals

Les ràdios locals són essencials per a la comunicació en pobles petits, però afronten reptes com la digitalització i la manca de finançament. Per sobreviure, han d’adaptar-se als nous formats com els podcasts i l’streaming, amb el suport de la comunitat i les institucions.

“Pasión en rojo y negro: La voz del RCD Mallorca”

Trabajo desarrollado: La Comunicación del Real Club Deportivo Mallorca La comunicación en el fútbol es un elemento clave para la gestión y el éxito de cualquier club, especialmente…

Ritmes i Relats: El Periodisme Musical com a Eina de Construcció d’Identitat Cultural

Contingut generat a partir del ChatGPT La música és una de les expressions culturals més poderoses, capaç de transmetre valors, tradicions i històries d’una societat. Al llarg del temps,…

TikTok, el nou escenari del periodisme digital

TikTok ha passat de ser una plataforma d’entreteniment a una eina clau per al periodisme, permetent als mitjans arribar a audiències joves amb vídeos curts i visuals. Mitjans com El País i The Washington Post han experimentat amb aquest format per difondre notícies de manera creativa.

El paper de la televisió al Cas Alcàsser

El Cas Alcàsser El cas Alcàsser ha estat un dels successos criminals més impactants de la història recent d’Espanya. El 13 de novembre del 1992, tres adolescents de…

RIURE SENSE BARRERES

Com pot l’humor obrir camí a la reflexió? Marc Buxaderas ho demostra amb espectacles que trenquen estereotips i conviden a veure la discapacitat des d’una mirada honesta i propera. Un viatge entre rialles i empatia que no et deixarà indiferent.

Fake News i desinformació a l’era digital

Aquest treball analitza les fake news i la seva influència en la societat actual, destacant-ne les causes, la propagació i l’impacte. S’explora la relació amb el periodisme i el paper de les xarxes socials en la difusió de la desinformació. Finalment, es proposen estratègies per combatre aquest fenomen i fomentar el pensament crític.

Les xarxes socials, una nova manera de fer periodisme

Les xarxes socials han revolucionat la manera com accedim i consumim informació. Ara qualsevol persona pot compartir notícies en temps real, però això també ha portat problemes com la desinformació i la pèrdua de rigor periodístic. Substituiran les xarxes socials el periodisme tradicional o poden conviure?