Couchsurfing i Airbnb
Couchsurfing i Airbnb són tendències emergents els últims anys en el món dels viatges. Es tracta de plataformes online semblant a xarxes socials a partir de les quals els vincles creats són el creuament d’oferta i demanda d’allotjament, com si es tractés d’una espècie borsa. Tot i que funcionen lleument diferent, ambdues plataformes estan relacionades amb el viatge low-cost, es pretén allunyar del simple turisme i acostar els viatgers a relacionar-se amb la regió que visiten com a un cituadà de la zona.
A couchsurfing.org els usuaris ofereixen allotjament sense desemborsament econòmic (normalment a casa seva) a la resta d’usuaris. La idea inicial era oferir el sofà; d’aquí. va sorgir el nom de l’organització couch-surfing (en català es tradueix com “de sofà en sofà”).
Per saber-ne més, vegeu el següent reportatge:
En el cas d’Airbnb l’allotjament ofert sí que és a compte d’un desemborsament econòmic (ja sigui una habitació o casa sencera), els propietaris de l’habitatge estableixen el preu. Hi ha moltes altres plataformes com aquesta, com Wimdu, 9flats i Housetrip.
Per saber-ne més vegeu el següent spot de l’organització Airbnb:
Aquestes comunitats van avançant a passos de gegant en detriment del sector hoteler que, abatut, intenta reinventar-se per competir amb tals plataformes.
Com lluita la indústria hotelera contra aquest surgiment?
El primer assalt consta en la denúncia de l’empresa de borsa d’allotjament considerant com a activitat no legal, el fet de treure benefici econòmic en aquestes plataformes sense pagar les taxes que abonen regularment els hotel. Aquest ha estat el cas d’Airbnb a Catalunya. Però l’empemta cap a una regularització més estricta no és suficient per a que els hotels aconsegueixin augmentar el nombre de reserves. (elconfidencial.com)
Segons Ramón Galcerán, especialista en el sector, cal trobar l’equilibri entre les aplicacions mòbils i el tracte humà. El públic que més utiliza Couchsurfing i Airbnb són sobretot Millenials i Babyboomers o Generació X, usuaris plenament integrats en el món de les noves tecnologies i que, per tant, el mercat hoteler es veu forçat a actuar en el món digital per a millorar les sever perspectives.
Cal trobar l’equilibri entre les aplicacions mòbils i el tracte humà, que segueix essent altament valorat
Innovació
Per una banda, s’intenta fer modificacions al producte: acotació de serveis segons el client –excluint el servei d’esmorzar, servei de consigna d’equipatge, limitant les hores de recepció–, així com invertir en innovació tecnològica per atreure clients –ipads a les habitacions, destins magnifics, aplicacions per a connectar a hostes d’un mateix hotel, entre d’altres. (youngmarketing.co)
Per altra banda, cal arribar al client per a poder oferir tot això, és per això que s’han creat, fins ara, una sèrie d’aplicacions que ho facilita:
- El Regateig Hoteler
Stayful és una plataforma que consisteix en el desenvolupament d’un regateig entre l’usuari i l’hotel sobre el preu d’una habitació. Aquesta plataforma permet la flexibilització del preu de l’habitació segons el què estigui disposat a pagar el client; econòmicament suposa per a l’empresa obtenir el màxim benefici, treballant segons la corba de la demanda i establint, és clar, uns límits dins dels quals sigui rentable.
De totes maneres, aquesta iniciativa està pensada per a clients especials, els quals no considerin que el preu sigui el factor més rellevant per a l’elecció d’una habitació d’hotel.
- Reserves d’última Hora
HotelTonight, Really Late Booking, i Very Last Room són plataformes accessibles a través de dispositius mòbils que permeten reservar una habitació d’hotel per la mateixa nit i, normalment, amb preusatractius.
Malgrat les reserves d’habitacions a l’últim moment no són especialment populars en el sector hoteler, ja que alguns creuen que pot fer malvé la imatge de marca de l’hotel, aquesta mena de reserves permet omplir les habitacions amb probabilitat de quedar buides.
- Compartir és viure
Els preus d’habitacions d’hotel solen sortir més bé de preu quan els hostes són dos (o més). Easynest ofereix al client d’hotel, una vegada ja ha fet la reserva, la possibilitat de trobar un company d’habitació d’hotel amb qui compartir els costos. - Darrere d’Airbnb
Bemate és una altra aplicació de borsa d’allotjament, generalment per a apartaments. Però es diferencia de plataformes com Airbnb, pel fet que els habitacles oferts tenen acords amb hotels situats prop d’aquests (com a màxim a 15 minuts caminant), que proporcionen els serveis comuns; consergeria 24/7, recollida i entrega de claus i consigna d’equipatge. A més, a través d’altres empreses externes, també s’ofereixen serveis de pagament com la neteja diaria, la recollida d’aeroport o compra d’entrades per a espectacles.
- Dormir gratis a l’hotel?
Unsheeping és una guia de viatges, la qual té acords amb empreses relacionades amb el sector del turisme: restaurants, hotels, experiències, botigues, entre d’altres. L’usuari que utilitza aquesta aplicació pot consumir els bens i serveis d’aquestes empreses externes per aconseguir descomptes, els quals s’aplicaran a la seva factura d’hotel. L’objectiu de cara al client és aconseguir que l’habitació resulti gratuïta. (turinews.org)
De cara a un millor funcionament en l’administració d’habiacions també s’ha creat Roomize. Consisteix en una espècie de xarxa social en la qual només formen part els hotelers i on s’intercanvïen habitacions lliures d’hotel. Cada usuari posa a la disposició de la resta una sèrie d’habitacions a les quals podran optar, sobretot en cas d’overbooking.
Perspectives
Realment, el turisme o fenòmen viatger és cada vegada més elevat. La mobilitat de persones s’accentua continuament. El sector hoteler, en canvi no obté els ingressos als que aspira. El que s’ha aconseguit amb la integració dels hotels als mitjans online, concretament aplicacions mòbils, és l’estabilització del decreixament de la indústria.
És necessari que els hotels segueixin invertint en la creació d’aplicacions, especialment del tipus xarxa social, a fi de reintegrar-se a l’estil de vida de les generacions més joves.
Voleu veure’n la presentació?
Recursos utilitzats
Hosteltur.com & HINOJOSA, VIVI. Hoteles vs Airbnb: segundo asalto. (9 Març, 2015). [En línia] Disponible a: http://www.hosteltur.com/110107_hoteles-vs-airbnb-segundo-asalto.html
Hosteltur.com. Apps vs webs móviles en el sector hotelero. (12 Setembre, 2015). [En línia] Disponible a: http://www.hosteltur.com/112786_apps-vs-webs-moviles-sector-hotelero.html
Elconfidencial.com & G LUNA, ALBERTO. ¿Dónde es más barato encontrar alojamiento online? (14 Octubre, 2014). [En línia] Disponible a: http://www.elconfidencial.com/tecnologia/2014-10-14/donde-es-mas-barato-encontrar-alojamiento-online_237016/
Winhotelsolution.com. Aplicaciones móviles para Hoteles. [En línia] Disponible a: http://www.winhotelsolution.com/es/aplicaciones-moviles-hoteles/
Turinews.org & FREDES, IVAN. Unsheeping, la app que quiere revolucionar la comercialización hotelera. (23 Gener, 2016). [En línia] Disponible a: http://www.turinews.org/noticias/179/unsheeping-la-app-que-quiere-revolucionar-la-comercializacion-hotelera
Youngmarketing.co & ORTEGA , CAMILA ALICIA. Inovaciones que están definiendo el futuro de los hoteles. (3 Juliol, 2015). [En línia] Disponible a: http://www.youngmarketing.co/innovaciones-que-estan-definiendo-el-futuro-de-los-hoteles/
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.