Un problema sempre és…
Avui dia, tots els mitjans de comunicació ens submergeixen en una saturació publicitària on estem constantment bombardejats de campanyes que intenten cridar-nos l’atenció.
Aquesta constant, ha desenvolupat un rebuig automàtic en la societat, evitant qualsevol tipus d’estímul fins a arribar al punt d’obviar-los, o inclús odiar-los.
Així doncs, per les agències publicitàries s’ha convertit en tot un repte intentar captar l’atenció dels clients potencials. Però això no és fàcil d’aconseguir amb els mitjans convencionals, que han sigut explotats fins a perdre el seu valor comunicatiu.
Davant aquest panorama, és necessari fer un canvi d’estratègia i buscar altres tècniques que desperti les ganes del consumidor a voler conèixer i sentir-se part de la marca.
… una nova oportunitat:
Si la gent no em percep diferent als altres, si no sóc capaç que em recordin, què faig? Dóna-l’hi sensacions.
Com? Que participin, que es sentin involucrats en l’acció. La resposta és Street Marketing.
L’Street Marketing és qualsevol acció tant publicitària com de comunicació que s’efectua al carrer o en entorns exterior mitjançant tècniques no controlades per mitjans convencionals.
Poques estratègies són capaces de provocar reaccions a les persones com la “por” a viure situacions inesperades al carrer. I això l’Street Marketing ho domina a la perfecció.
Per què? Doncs perquè el cervell prioritza la informació que ens amenaça sobre altres processos cognitius. És pur instint de supervivència. L’activitat de les
ones cerebrals que controlen les emocions (amígdala), en aquest cas la por, interactua amb el centre de la memòria del cervell i amb l’àrea de processament de pensament.
Aquí podeu trobar unes de les últimes estratègies de Street Marketing terrorífiques que productores de pel·lícules han portat a terme en els últims anys.
THE WALKING DEAD
Per promoure la nova temporada de The Walking Dead, la productora va decidir instal·lar a les marquesines de parades d’autobús a Àustria uns vídeos molts reals per espentar a la gent que esperava tranquil·lament.
EL ÚLTIMO EXORCISMO PARTE II
Setmanes abans de treure a la pantalla gran la segona part de El Último Exorcismo Parte II, la productora va decidir posar la cosa als espectadors dins d’una perruqueria. Vigileu les orelles, hi haurà més d’un crit
LAS BRUJAS DE ZUGARRAMURDI
En una acció per a la nova pel·lícula d’Álex de la Iglesia, Las Brujas de Zugarramurdi, diferents influencers (Cristina Tosio, Wilma Lorenzo, Roy Mercurio, Silvia Lorente i Ana Medina, entre molts altres) de les xarxes socials es van convertir en víctimes de divertits virals.
Amb aquesta acció duta a terme per Universal Pictures International Spain, amb la col·laboració de SrBurns i We Love Cinema, i a partir del hashtag #vayasustacoen es va convertir en viral en pocs dies, provocant gran resò en les xarxes.
me encantan estas acciones: buenas ideas+ eficacia! #vayasustacoen #brujasdezugarramurdi #viral http://t.co/1GAbzzFk7Q
— Felizmentelena (@felizmentelena) September 26, 2013
DEAD MEN DOWN
Quina seria la teva reacció si presenciessis en directa un assassinat a un ascensor? Doncs bé, per donar a conèixer la pel·lícula Dead Men Down (la venjança de l’home mort), van instal·lar càmeras amagades als ascensors i gravaven quina reacció tenien: alguns corrien, d’altres grabaven i els més valents ajudaven a la “víctima”
Quan la por es converteix en una cosa positiva
En la majoria dels casos la primera reacció és “l’ensurt”. El cervell llança un missatge a les nostres cames per sortir corrent, però al mateix temps també actua el nostre sentit comú per recordar-nos que només és Street Marketing. I així, de la por, passem a l’alleujament i a l’alegria que es manifesta amb un somriure.
Qualsevol acció que els anunciants portin a terme, ha de tenir un rerefons significatiu. Això vol dir que ha de crear alguna reacció en l’espectador (a poder ser positiva), d’aquesta manera l’engagement entre marca i consumidor es potencia d’una manera extraordinària. Si ets capaç de no deixar indiferent i de sorprendre, la teva marca serà immortal, no s’oblidarà mai.
En definitiva, acabem percebent felicitat encara que l’objectiu de l’acció fos que ens féssim caca a sobre. Per tot això, aquestes estratègies acaben essent perdurables al llarg del temps a la ment del consumidor.
Què aprenem d’aquestes tècniques?
Com em dit abans, ha arribat un punt que la societat necessita coses noves perquè pugui interessar-los. Estan cansats de sempre verdura per sopar, volen i necessiten varietat.
Quan tants d’anunciants es donen a conèixer a través dels mateixos mitjans,
perden notorietat, interès, és com si no existissin. Així, posar la gent en situacions que mai abans havien experimentat, farà que et recordin.
Però no tot és fer coses diferents, sinó que és molt important el contingut, quina resposta vull tenir, etc. Preparar una bona acció que pugui ser compartida pel màxim de persones possibles.
I aquí està la clau: que les persones comparteixin l’acció, no l’anunciant.
D’aquesta manera estàs creant valor de marca (una pel·lícula també és una marca) i els teus propis consumidors estan sent prescriptors al mateix temps, ja que la gravació de les accions, si són bones, es converteixen en virals.
La publicidad es el factor y la fuerza moral más grande de nuestra vida pública. Joseph Pulitzer.
Presentació Prezi
Webgrafia
López García, Soraya. Arte callejero vs. Street Marketing: Un estudio comparado de la difusión en internet de casos de éxito. Segovia, 2015. En línea [consulta: 04/04/2016]. <https://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/14089/1/TFG-N.322.pdf>
Pablo Sánchez, Juan. Acciones que funcionan de miedo en Street Marketing. En línia. [consulta: 04/04/2016]. <http://blog.asmalljob.com/street-marketing/miedo-en-street-marketing>
Walking Dead promocionando con campanya de Street Marketing. A: El blog del Marketing. 13 d’octubre de 2014. En línia.[Consulta: 05/04/2016]. <http://www.elblogdelmarketing.com/2014/10/walking-dead-promocionado-con-campana.html>
Chugo. Aterradora promo en una peluqueria de “El Último Exorcismo 2”. A: psicocine.com. 26 de febrer del 2013. En línia. [Consulta: 05/04/2016]. <http://www.psicocine.com/noticias/aterradora-promo-en-una-peluqueria-de-el-ultimo-exorcismo-2/>
Las Brujas de Zugarramurdi y Sr. Burns desatan el terror con una cámara oculta. 25 de setembre del 2013. En línia. [Consulta: 05/04/2016]. <http://www.marketingdirecto.com/marketing-general/publicidad/las-brujas-de-zugarramurdi-y-sr-burns-desatan-el-terror-con-una-camara-oculta/>
El HuffPost. ¿Cómo reaccionarías si ves un asesinato en un ascensor? El vídeo que arrasa en internet (VÍDEO). 09/03/2013. En línia. [Consulta: 05/04/2016]. <http://www.huffingtonpost.es/2013/03/09/como-reaccionarias-si-ves_n_2843301.html>
El Club de los Avanzados. Publicidad intrusiva o la antipublicidad.26 de septiembre de 2014. En línia. [Consulta: 11/05/2016]<http://www.avancecomunicacion.com/publicidad-intrusiva-o-la-antipublicidad>
El exceso de ruido publicitario afecta a la fidelidad de la marca. 20 de noviembre de 2009. En línia. [Consulta: 11/05/2016]. <http://www.marketingdirecto.com/marketing-general/marketing/el-exceso-de-ruido-publicitario-afecta-a-la-fidelidad-a-una-marca>
Totes les imatges s’han extret de Google Imatges.
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.