La realitat augmentada és un tipus de tecnologia que permet la superposició de dades o informació real sobre entorns reals i ofereix grans possibilitats per al món del màrqueting. Aquesta tecnologia fa possible, des de diferents dispositius mòbils, enfocar amb la càmera i veure sobre una imatge informació afegida sobre el que s’observa. Les aplicacions de realitat augmentada es poden usar per a una infinitat d’activitats de promoció com cerques en línia, turisme i màrqueting mòbil.
La realitat augmentada va sorgir com una tecnologia aplicada a la formació corporativa, educació i ciència, però a mesura que passa el temps la seva utilitat entra en els racons del màrqueting i la publicitat. La interacció que es fa amb el client és un fet molt valuós per a qualsevol estratègia de mercat perquè permet a l’usuari tenir una experiència amb la marca i què millor que amb eines de realitat augmentada.
Aconseguir una interacció beneficiosa amb el consumidor del seu entorn físic i amb elements virtuals i reals és un mètode molt interessant per cridar l’atenció i oferir una experiència atractiva i satisfactòria als usuaris.
Algunes campanyes que s’han realitzat amb èxit usant aquest tipus de tecnologia. La campanya elaborada Nokia per promocionar el seu dispositiu Lumnia. Nokia Austràlia va dissenyar una app per interactuar amb Angry Birds, ballar amb un cantant famós i ajudar un cangur perdut a trobar casa seva. IKEA ha afegit algunes característiques de realitat augmentada en el seu catàleg 2013 i va agregar informació extra en les seves comandes. Aquesta tecnologia permetia veure els mobles del fabricant com si estiguessin a casa teva.
Mercedes-Benz va dissenyar una aplicació per personalitzar vehicles al gust de l’usuari. Construir l’acte ideal abans de prendre una decisió de compra va ajudar al fet que els possibles clients veiessin el producte que comprarien i no només algunes fotografies en un catàleg.
National Geographic va oferir al públic a través d’una megapantalla en un espai públic la possibilitat de “conviure” amb dinosaures i diferents espècies prehistòriques. L’impacte es va donar de forma natural i la recompensa va anar més enllà d’una forma diferent de fer publicitat.
La realitat augmentada no només serveix per cridar l’atenció i portar al límit l’equip creatiu, sinó que aporta continguts de gran valor per als clients. Gràcies a aquesta tecnologia es pot veure un producte abans de comprar-ho o “usar-lo” gairebé com si fos real.
El valor afegit és just aquest: la possibilitat que el teu usuari obtingui informació útil a prop de la teva marca i dels teus productes i serveis just en llocs on físicament resultaria impossible. En aquest sentit, la realitat augmentada fa el que abans era impossible.
Totes aquestes eines tecnològiques poden ser creades per les marques o adaptades a les aplicacions existents al mercat. I tota aquesta gamma de possibilitats les comuniques en el camp virtual, ja que tota aquesta informació passa només en un smartphone, una tablet, un ordinador o en un escenari prèviament adaptat per projectar una campanya.
Les xifres de la realitat augmentada en el marketing de productes
La realitat augmentada és una tecnologia que, gràcies a les característiques de smartphones i tablets, permet als usuaris modificar la realitat. Amb el nostre smartphone i les apps adequades podem apuntar cap a un carrer o un producte i veure a la pantalla del terminal informació addicional, com si aquesta estigués integrada en la realitat.
Un recent informe de MarketsandMarkets afirmava que el mercat de la realitat augmentada i virtual superaria els 1.000 milions l’any 2018. No tota aquesta inversió es refereix a l’àmbit publicitari, però sí una part important.
Aquests són alguns dels principals exemples.
Bon Jovi
La banda de música americana va utilitzar la realitat augmentada per crear valor afegit al voltant d’un dels seus últims discos. Els fans van poder utilitzar l’app oficial del grup i apuntaven a la portada del seu disc per rebre continguts exclusius.
“Això va ser excitant per als fans i va fer que interactuessin amb l’àlbum de forma regular per trobar nous continguts”, va afirmar el mànager de la banda. Els continguts que s’oferien a través de la realitat augmentada canviaven segons el moment del dia.
Ikea
Veure els mobles ben col·locats i combinats en una botiga és una cosa, però imaginártelos a casa teva és una altra molt diferent. Per solucionar aquest problema IKEA va dissenyar una funcionalitat en el seu app que permet veure com els mobles del web encaixarien en les cases dels potencials clients.
Cadillac ATS
El mateix ús de la realitat augmentada va fer Cadillac amb un dels seus últims models. A través de l’app de la companyia dels conductors podien veure el seu futur cotxe en diferents carreteres i ambients.
Mercedes-Benz
El fabricant alemany de cotxes dissenyar una app que permet als usuaris comprovar millor l’aspecte del seu futur cotxe. A través de l’app els usuaris poden veure com seria l’interior del seu cotxe en realitat, millorant els sistemes actuals de molts fabricants que simplement mostren fotografies de catàleg en les seves pàgines web.
National Geographic
La realitat augmentada no té perquè estar exclusivament associada als mòbils. Exemple d’això és una de les últimes campanyes de National Geographic, que a través d’una megapantalla permet als vianants conviure amb dinosaures i espècies prehistòriques. Una forma diferent de fer publicitat i crear imatge de marca.
Avui en dia els anunciants es centren intensament en la millora de l’experiència de l’usuari digital. La realitat augmentada (RA) és un concepte fonamental per a arribar a aquest objectiu: produeix una experiència en el món real que alhora és digital.
Els números expliquen la veritat sobre la realitat augmentada: està creixent exponencialment. Al 2014, 60 milions d’usuaris únics van utilitzar apps de RA en mòbils, tablets i ulleres intel·ligents.
Magic Leap és una de les empreses que està treballant per portar una versió de la realitat augmentada al nostre dia a dia. Estan desenvolupant wearables en forma d’ulleres que transformarà el món que veiem. En diuen “mixed reality”.
De ben segur que aquesta tecnologia triunfarà en els pròxims anys ja que la interacció que provoca amb els usuaris és una cosa realment interessant en la publicitat.
Prezi: https://prezi.com/tn6nwlciworo/la-realitat-mixta/
Bilbliografia:
http://www.puromarketing.com/30/6648/aumentada-futuro-marketing-publicidad.html
http://www.puromarketing.com/30/5152/publicidad-recurre-realidad-aumentada.html
http://www.multiplatformcontent.com/realidad-aumentada-el-futuro-de-la-publicidad/
http://www.altonivel.com.mx/5821-realidad-aumentada-un-reto-de-marketing.html
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.