Què és Snapchat?
Snapchat és actualment la xarxa social que està més de moda. El seu principal atractiu és la desaparició dels missatges privats a l’instant de ser llegits, però també té alguns components que fan que l’usuari estigui entrant constantment a l’aplicació per revisar els vídeos de les persones les quals segueix.
Fa uns dies, es van conèixer les dades oficials de reproduccions de vídeo a través d’Snapchat, arribant al punt d’estar atrapant a les reproduccions que Facebook rep amb 6.000 milions de reproduccions al dia. En aquest sentit, Snapchat aconsegueix crear una relació amb el públic més elevada que Facebook.
A més, s’ha convertit en la xarxa social de missatgeria instantània que més i més ràpid ha crescut, segons GlobalwebIndex. En concret, entre els consumidors més joves, de manera que supera el creixement de Facebook Messenger i Instagram, com podem observar a la imatge a continuació. L’audiència d’aquesta app és la més jove de totes les aplicacions de missatgeria.
Quines són les característiques de la app?
Llançada l’Octubre del 2013, Snapchat Stories són vídeos publicitaris que es poden reproduir varies vegades en un període de 24 hores i que es poden compartir amb els teus amics i usuaris.
Posteriorment, Snapchat ha començat a oferir la possibilitat de seguir esdeveniments globals en la secció Live. La comunitat d’Snapchat pot afegir contingut i guardar-lo sota el nom de l’esdeveniment per tots els Snapchatters puguin gaudir-ho, així mai tindràs la sensació d’estar-te perdent alguna cosa.
A més, hi ha un Campus Stories amb el qual els usuaris són geolocalitzats i els permet contribuir a la comunitat universitària. Molt útil vist que un 77% dels estudiants universitaris als EEUU utilitzen Snapchat almenys un cop al dia.
Snapchat i publicitat
El 19 d’octubre de 2014 es va publicar el primer anunci a Snapchat, dedicat al primer tràiler de la pel·lícula Ouija. Abans d’incloure aquest anunci, la companyia ja va deixar clar el funcionament que tindria la publicitat en l’aplicació:
No recol·lectarem dades sobre tu. Simplement apareixerà un anunci en les teves actualitzacions recents, com qualsevol altra actualització. Si no ho veus, no passa res. I mai posarem els anuncis en la teva comunicació personal, és a dir, en els teus Snaps o en els teus xats, perquè seria totalment inadequat. Es tractar d’oferir una experiència divertida i informativa.
Com les marques utilitzen l’Snapchat?
A part de l’òbvia elecció de quina imatge o vídeo publicar a l’aplicació, hi ha molta estratègia per a la comercialització de la marca. Algunes de d’aquestes estratègies que utilitzen són les següents:
Una forma de viralitzar els descomptes
Els missatges autodestruibles d’aquesta app són perfectes per enviar codis amb cupons i ofertes de poca duració. Amb aquest tipus de missatges podem des de premiar als seguidors, fins a crear un incentiu permanent per mantenir-los com prescriptors.
Un exemple d’aquests tipus de descomptes ho va fer la marca de iogurt 16 Handles, que va enviar als seus seguidors d’Snapchat a compartir una foto o vídeo on estiguessin consumint algun producte de la marca. A canvi de compartir-la, els usuaris rebrien un cupó de descompte en la pròxima compra.
Utilitzar celebritats
Treballar amb persones influents és una estratègia de màrqueting molt comú per connectar directament amb el públic objectiu i així, promoure el producte o la marca. Les empreses utilitzen celebritats per promoure els seus negocis.
Snapchat no és diferent. Seleccionar les persones adequades és una gran forma d’arribar al púbic i aconseguir un gran valor d’aprovació de factor d’influència.
Geolocalització en marques de luxe
Encara que poques marques de moda s’han aventurat a la app preferida de la comunitat més jove (los Millennials i Gen-Z, els nascuts després del 94), firmes pioneres com Burberry ja han trasmès en directe el photoshoot de la seva campanya de primavera 2016 .
Valentino, Carolina Herrera, Louis Vuitton, Michael Kors i Stella McCartney, també s’han dedicat a transmetre Snaps de en directe de les passarel·les i continguts exclusius durant els shows de moda.
La diferència d’Snapchat és que el contingut és efímer (tot el que es publica dura 24 hores) i molt més espontani que Instagram (només pot fer vídeos i fotografies a l’instant). Així, que aquesta app és una forma més privada de conèixer una marca inclús la vida d’una blogger durant una Fashion Week.
Perquè els seus milions d’usuaris disfrutin de la Fashion Week, Snapchat ha obert una cobertura especial a Live Stories, on les marques poden comprar un espai i, fins i tot, filtres de geolocalització.
Exemples contingut de marques a Snapchat
Un mes després d’incloure aquest primer anunci, Snapchat estrenava un altre format publicitari, amb missatges durant la nit que van tenir lloc els American Music Awards, patrocinats per Samsumg.
Es tracta d’una nova forma de fer publicitat i que s’inclou dins d’un format anomenat “Nuestra Historia”. Aquesta opció s’alimenta dels hashtags de Twitter i podria considerar-se com un complement de “segona pantalla” o una alternativa pels usuaris que no estiguin mirant la televisió. Alguns dels missatges que s’intercalaven amb els d’usuaris, estaven marcats com “Ofrecido por Samsumg Galaxy” i “patrocinant”.
McDonald’s, es va llançar a crear el seu perfil d’Snapchat per compartir en viu i en directe anuncis exclusius que no mostraven en altres canals. El seu últim anunci, va ser un èxit a Snapchat, amb el claim “Choose lovin”. Una campanya diferent del que havien fet abans.
La marca automobilística Audi es va unir a les agències publicitàries, Huge y The Onion, una de les majors campanyes d’Snapchat durant la Superbowl d’aquest any.
Com a patrocinadors de l’esdeveniment, van demanar a Huge crear una tàctica social fresca. Desviant-se de Twitter i dels seus missatges massius, van escollir per primer cop Snapchat durant aquest particular esdeveniment massiu.
Van utilitzar fotos d’animals i menjar, els Snaps van fascinar la imaginació dels usuaris. Aquests van declarar en altres xarxes socials el seu amor per la campanya d’Audi.
Els resultats van ser impressionants:
100,000 visionats totals a Snapchat
9,600 followers més en 48 hores
37 milions d’impressions
La marca de cervesa Heineken va utilitzar Snapchat per atraure els assistents del Festival de Coachella.
Compartint contingut, la gent que seguia la marca a HeinekenSnapWho rebia pistes de quins serien els artistes convidats al Festival. Si els fans responien correctament l’Snap, la marca revelava quan apareixeria a l’escenari.
Conclusions
Implementar Snapchat en estratègies de comunicació i màrqueting és un camí per crear un llaç sentimental més estret entre una marca i el seu fan. És una oportunitat de demostrar aquest costat més humà i íntim de la marca per així, convertir-se en protagonista de la història de la vida del seu consumidor. D’aquesta manera, estan constantment en contacte amb la marca i la seva relació és molt més estreta.
En conclusió, quan es tracta de plataformes de xarxes socials enfocades a la imatge, Snapchat no ha de ser ignorat, especialment perquè és una plataforma que ofereix un nou valor afegit. Snapchat té un lloc en el món del màrqueting i mai està de més utilitzar totes les eines de màrqueting. Les històries només duren pocs segons, per la qual cosa li dóna un valor de “moment” d’urgència que pot motivar a qualsevol persona ràpidament. Les seves imatges de curta duració són l’atractiu específic d’aquesta applicació i poden arribar a consumir al públic.
Presentació Prezi
Webgrafia
- 40 DE FIEBRE. Snapchat: cómo lo usan las marcas [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: <http://www.40defiebre.com/snapchat-como-usan-marcas/>
- NUKESUITE. Cómo las marcas usan Snapchat. [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: < http://www.nukesuite.com/brands-use-snapchat-marketing/?lang=es>
- VOGUE. Cómo las marcas de lujo se acercan cada vez más a los Millennials. [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: <http://www.vogue.mx/vip/celebrities/articulos/como-las-marcas-de-lujo-se-acercan-cada-vez-mas-a-los-millennials/5963>
- SOCIAL MEDIA 3363. Snapchat Hacked? Sexting? [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: <http://socialmedia3363.blogspot.com.es/2015/07/snapchat-hacked-sexting.html>
- EVENT MARKETER. Heineken Snapchats with Fans at Coachella. [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: <http://www.eventmarketer.com/article/heineken-houses-cold-beer-snapchat-strategy-coachella/>
- BDIFFERENT. Marketing to Generation Snapchat. [en línia]. [Consultat: 11 abril de 2016]. Disponible a Internet: <http://bdifferent.ie/blog/social-media/item/170-marketing-to-generation-snapchat>
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.