Definició dels jocs digitals online

 Una aplicació interactiva que esta orientada a l’entreteniment. Conte imatges i vídeos que formen una història interactiva, que el jugador podrà controlar de del seu dispositiu.

Els jocs digitals ofereixen dues varietats de jugabilitat: jocs d’un jugador i jocs multijugador.

Podem classificar els jocs digitals amb les següents categories:

  • Jocs online o amb funcions de xarxa
  • Jocs offline o sense funcions de xarxa
  • Jocs mixtes

 

Història dels videojocs online

La historia dels jocs digitals pot semblar molt recent, i efectivament, ho és. No obstant, uns 30 anys endarrere ja van començar a aparèixer. Clar que, en els primers anys només uns pocs afortunats podien tenir-hi accés.
Al 1970 es va poder jugar per primera vegada a un joc online. Uns estudiants de la Universitat de Essex van crear una versió del joc Dungeons & Dragons que tenia l’opció de multi-jugador.

Inici del mode multi jugador

A la dècada dels 70 i a partir de Dungeons & Dragons, van començar a aparèixer jocs que permetien compartir partides de multi jugadors en massa. El 1973 van llançar “el Empire”  i un any més tard el Spasim.

Empire

Captura del joc original (pixifans.com)

Spasim

Captura del joc original (pixifans.com)

 

Els dos jocs son shooters (tiradors) en primera persona. El Space Simulator podia suportar fins a 32 jugadors simultanis, mentre que a la primera versió de Maze War es podien enfrontar dos jugadors des dels seus respectius ordenadors. Però la gran diferencia entre aquests dos jocs es que, Maze War va ser el primer a disposar d’un mapa en 2D, d’un editor de nivells i d’un xat online.
Per tant, podem dir que Maze War va formar les bases pels jocs del futur. Més endavant van sortir altres jocs com Snipes (1983), que va utilitzar una manera més innovadora d’intercomunicar els diferents equips i va assentar les bases pels videojocs d’avui en dia, o Warsat (1985) que utilitzava un processador molt avançat per a l’època.

Revolució dels videojocs

 

Tot i que cada vegada es creaven més jocs i que, poc a poc, anaven oferint més jugabilitat, la revolució real dels videojocs no va arribar fins al sorgiment, el 1993, de la WWW (Word Wide Web). L’aparició d’Internet va permetre que els jugadors es torbessin a la xarxa d’una forma senzilla i va millorar la seva connexió.
Amb el temps i desprès de millores constants, s’ha aconseguit que les videoconsoles puguin tenir connexió a la xarxa. D’aquesta manera s’ha aconseguit un fàcil acostament social mitjançant jocs multi-jugadors.
6

Avui en dia, la majoria de jocs físics que és llancen al mercat tenen l’opció mixta. El jugador tant pot seguir la historia de forma individual, o bé, pot compartir l’experiència per mitjà de la xarxa i competir amb altres jugadors.

 

 

Relació amb la publicitat i les relacions públiques

Al principi, els videojocs eren un entreteniment casi exclusiu dels joves, però tal i com demostren estudis recents, aquesta tendència ha anat canviant. Segons una enquesta del ISFE, un 48% dels europeus d’edats compreses entre els 16 i els 64 anys juga als videojocs i segons uns estudis realitzats per David Parra, en els quals es van realitzar 974 enquestes, es va demostrar que més de la meitat dels majors de 35 anys juguen a videojocs.

Les opinions que generen els videojocs tant digitals com físics són molt diverses. Avui en dia podem tenir accés a tot tipus de videojocs, de lluita, de terror, de rol… El sector crític pensa que poden tenir un efecte emocional negatiu, que el fet de passar massa hores davant de la pantalla i deixar-se anar a un món de fantasia pot ser perillós i pot suposar un rendiment escolar molt negatiu pels nens. Per altra banda, hi ha molts estudis que demostren que, existeixen molts jocs educatius i que, fins i tots, son fomentats per institucions educatives.
Aquestes tendències no passen desapercebudes al món de la publicitat i, evidentment, n’ha fet ús.

La inserció de publicitat en aquest tipus de soports te que seguir una planificació molt  intel·ligent. Un informe de Initiative ens revela que en l’actualitat hi han 8 milions de jugadors online de entre 14 i 39 anys. Hi han molts exemples de jocs que tenen milions de jugadors cada dia, com pot ser Farmville o CandyCrush. Aquests tipus de jocs son una plataforma ideal perquè un anunciant faci arribar el seu missatge als usuaris d’una manera personalitzada i crear un vincle anunciant – usuari.

No obstant, el context utilitzat per anunciar en un videojoc te que ser raonable.

 

Si les moltes possibilitats publicitàries dels jocs online son empleades de manera intel·ligent, el reconeixement de la marca anunciada i la predisposició a la compra per part del usuari poden augmentar substancialment amb només un sol contacte.

 

 

Webgrafia

Jimmy. (2008). Los nuevos juegos en la red. 10/10/2016, de Pixifans Sitio web: http://www.pixfans.com/los-primeros-juegos-en-red/

Jimmy. (2008). Los nuevos juegos en la red. 10/10/2016, de Pixifans Sitio web: http://www.pixfans.com/maquinas-arcade-historia-y-evolucion/

Ivnest. (2013). Juego físico vs digital. 10/10/2016, de Vida extra Sitio web: http://www.pixfans.com/maquinas-arcade-historia-y-evolucion/