QUÈ ÉS UN AGREGADOR RSS?

Les sigles RSS signifiquen Really Simple Syndication. Un agregador RSS és un conjunt de formats de web XML els quals són utilitzats com llocs de notícies, blogs, entre molts d’altres. Utilitzant aquests formats web pots compartir la informació i fer-ne ús a altres pàgines web. És a dir, es tracta de emetre continguts ja siguin de caràcter informàtic o bé lúdic una vegada han set difusos originalment, una redifusió. Aquest sistema té un punt fort i és la rapidesa i agilitat. Per poder rebre les notícies la pàgina haurà de tenir el servei RSS i un lector RSS.

Els canals XML (Extensible Markup Language) anomenats anteriorment són la simplificació del canal SGML, aquest ens ajuda a definir la gramàtica de llenguatges específics.

Aquest tipus de formats existeixen des del març de 1999, però la seva icona no va ser utilitzada fins aproximadament l’any 2005.

Icona agregador RSS

QUINA UTILITAT TÉ?

Els agregadors RSS han provocat un bon canvi en el sector dels continguts, estan canviant les formes de relació amb la informació en tots els àmbits de persones, tant per a professionals o empreses com a usuaris.

Feed RSS

Aquesta nova forma d’ús i distribució de la informació l’estan fent servir Bloglines, Feedster, Blogdigger, YourFeeds, Feedness, Plazoo, Retronimo, NewslsFree, Amazon, AllConsuming, entre molts d’altres.

Gràcies al format RSS podem estar al dia de tot de manera més fàcil sobre els temes que ens interessen. És una tecnologia senzilla que el que fa és portar la informació que volem al nostre ordinador personal. Es tracta d’una manera de distribuir continguts automàticament, només has de ser-ne usuari i accedir de forma repetitiva i sovint a unes pàgines en singular sense haver d’entrar-hi. I com es distribueixen? Doncs només es tracta d’una distribució per uns canals que s’anomenen feeds als quals els usuaris s’hi poden subscriure. Les diferents aplicacions que hi ha et permeten fer aquesta subscripció i per tant poder llegir els diferents canals com són els “lectors de notícies”, els “agregadors de feeds”, els “lectors de canals”, els “newsreaders” i per últim el “feed reader”.

Aquest format funciona molt bé sobretot en llocs on es publiquen notícies de forma constant com per exemple en fòrums, weblogs o pàgines web vàries. Així doncs, el que aconseguim amb aquests agregadors és no haver de visitar les pàgines originals de les notícies, només amb el fet de subscriure’ns al feed i rebrem sempre les actualitzacions de les pàgines que decidim.

Exemple pàgina My Yahoo

AVANTATGES I DESAVANTATGES

Pel que fa als avantatges:

  • Permet estar constantment informat de les novetats que són del nostre gust sense haver de mostrar informació com correus electrònics, és a dir que és totalment anònim.
  • Al no donar el correu electrònic no rebem SPAM, simplement rebem les notícies que es publiquen a les pàgines web del nostre interès.
  • Es pot triar la informació que volem visualitzar de forma individual i privada.
  • Les actualitzacions són constants, per tant, ens assabentem de les últimes notícies.
  • Et pots donar d’alta i de baixa de les subscripcions quan es vulgui, només has d’eliminar la pàgina web del lector RSS.
  • Ens estalvia temps a l’usuari per no haver de buscar les webs i amb el resum que ens ofereix el lector RSS.
  • És un servei gratuït.

I en quant a desavantatges:

  • No amb tots els lectors podem veure fotografies.
  • RSS crea un trànsit que pot provocar que la connexió a Internet sigui una mica més lenta.
  • Al ser una tecnologia relativament nova encara hi ha pàgines web interessants que no publiquen les notícies a través d’un canal RSS.
  • A vegades s’utilitza anglès i no es pot traduir a l’espanyol.

QUÈ SÓN LES PÀGINES D’INICI PERSONALITZADES?

Les pàgines d’inici personalitzades són aquelles les quals t’ofereixen la possibilitat de tenir la informació que més t’interessa en una sola pàgina. Aquestes pàgines són en les que tu pots escollir quins temes t’interessen perquè t’hi apareguin les últimes notícies d’aquests.

Què és el que et permeten aquest tipus de pàgines? Doncs és molt simple, et permet ordenar com tu vulguis els temes que esculls. A més, hi ha un cercador en el qual pots buscar coses que pot ser ja fa dies que no estan a la pàgina principal.

Exemples del que podem realitzar en la nostra pàgina: podem llegir titulars i petits resums de notícies, consultar el temps, podem fins i tot llegir correus electrònics, entre molts d’altres.

Exemple pàgina personalitzada iGoogle

EN QUÈ INFLUEIXEN PER A LA PUBLICITAT I LES RELACIONS PÚBLIQUES?

Per a la Publicitat i les Relacions Públiques és molts interessant l’invent de les pàgines personalitzades. D‘aquesta forma per als experts en Publicitat i Relacions Públiques és molt fàcil veure quins són els gustos dels consumidors i, per tant, això els ajuda en la seva feina ja que ells el que han de fer és captivar el públic.

Tot això ha set gràcies a aquests grans avenços tecnològics, abans s’havia d’investigar molt més per conèixer els gustos de la gent i tant marques com publicistes tenien molta més feina difícil.

Presentació del tema:

BIBLIOGRAFIA