APPS PUBLICITÀRIES COM A NOVA VIA DE COMUNICACIÓ

L’objectiu que se té amb aquestes apps és aconseguir més clients o mantindre una fidelització amb els clients ja existents. De fet, aquest és l’objectiu principal de tota publicitat.
L’avantatge més notori d’aquestes apps és el fet de poder-les portar sempre amb tu. El fet d’estar en qualsevol lloc i poder observar que esta passant al teu voltant des del teu terminal mòbil també és una facilitat més pels consumidors i usuaris. Per crear aquesta interactivitat directe i simultània amb el consumidor. Les marques volen tenir visibilitat i sobretot, que aquesta sigui percebuda pels consumidors. Per així guanyar popularitat entre ells i guanyar més beneficis.

Per aquest motiu les marques ja fa bastants d’anys que es dediquen a crear    aquesta publicitat i distribuir-la per diferents mitjans de comunicació. Les apps publicitàries són elegides per cadascun de nosaltres segons les nostres necessitats i gustos, ja que el seu abast actualment és molt ampli. I intenten oferir a l’usuari un valor afegit que el motivi a utilitzar aquesta app. D’aquesta manera aconseguim que l’usuari vegi d’un altra manera la marca creant així més notorietat i visibilitat a aquestes marques, a més, a més crea una participació de l’usuari. Aquestes apps publicit{ries segons les condicions de cada una d’elles i els seus serveis són gratis o de pagament (molt reduïdes). Amb les de pagament l’empresa ja guanya diners però amb les que són gratis també es guanyen beneficis (el consumidor pot adquirir productes des de la mateixa app).

2. Història i evolució

Com tots sabem, les vies per fer publicitat i els terminals mòbils en les darreres dues dècades han evolucionat molt i amb molta rapidesa. Començant pels mitjans convencionals (ràdio, cine, tele…), a continuació amb la revolució tecnològica apareixen els primers telèfons mòbils i en la darrera dècada han anat aparaguent els smartphones i tablets (terminals mòbils).

El punt de partida de les apps publicitàries ve l’any 1999 quan es va publicar el manifest cluetrain on s’exposen 95 tesis diferents enfocades a aquest tema.

Aquestes tesis expliquen un canvi de comunicació per part de l’empresa als seus consumidors. Centrant-se més en una comunicació directa persona a persona, amb una resposta immediata. Sense envair només mitjans convencionals i amb un discurs més humil al que s’havia fet fins aleshores (to imperatiu). Amb aquest manifest també es pretén que els consumidors puguin opinar i aportar alguna cosa a cadascuna de les empreses per poder satisfer totes les seves necessitats. L’aparició d’internet va crear una publicitat digital que ha estat l’impulsor d’aquestes apps publicitàries, ja que, sense Internet probablement no existirien. A partir d’aquí es van anar traslladant com hem esmentat abans a les terminals mòbils, fins a arribar a l’actualitat. On tothom esta informat d’aquestes apps i ja no només és l’únic que utilitzen juntament amb l’internet.

 

Apps més especifiques de marca:

BBVA wallet: El banc BBVA a finals de 2013, començaments de 2014 va presentar la seva nova app, amb la qual, tots els clients amb un compte bancaria a BBVA podien realitzat totes les compres amb el seu dispositiu. Aquesta app ha resultat molt util pels seus serveis.

La pizzeria Domino’s pizza ha fet una app anomenada Domino’s pizza Hero. És un joc on tu pots realitzar la pizza que vulguis amb la massa que et faci ganes i tots els seus ingredients al teu gust. Quan l’has acabat pots demanar que te la portin a casa. És un altre exemple de satisfacció mútua per part de l’empresa com per part del consumidor ja que obté la pizza desitjada.


Un altre exemple d’app publicitària per part de la marca Nike és Nike + amb tres variables dintre d’aquesta:
Nike + : Running app L’app calcula la teva distancia, el teu ritme i el teu temps. Després l’usuari pot veure els seus resultats i interactuar amb els resultats dels seus amics també. Des de aquesta app pots controlar la teva ruta, la musica que vols escoltar mentre la fas…
Nike + : Fuel app Aquesta variable de Nike + calcula tots els teus passos i exercici durant tot el dia i al final d’aquest fa un recompte total per que vegis l’usuari l’esport que ha realitzat al final del diaNike + : Training app Aquesta app es caracteritza per l’entrenament dirigit. Nike te uns programes d’entrenament enfocats a tots els nivells d’exercici (des de principiant fins a amateur o professional). És com tenir el teu entrenador personal a les teves mans.

3. Relació amb PiRP

Aquestes apps están molt relacionades amb les PIRP, ja que com hem estat esmentat abans amb aquestes aplicacions ens beneficiem tant els consumidors, com les empreses.
És una nova manera de comunicació de les empreses, molt més directa i interactiva amb els seus consumidors.
Generen fidelització amb nous clients i ja existents per la facilitació dels serveis i innovacions de la marca.
Creen una publicitat més promocional i amb més avantatges pels consumidors a l’hora d’adquirir els productes amb descomptes o regals.
Pels anunciants, també la categorització de les aplicacions mòbils ajuda a l’hora de realitzar les seves campanyes a segmentar el públic. El que ajuda a simpatitzar amb els clients.
PIRP amb l’ajuda del m{rqueting mòbil intenta ser cada vegada més adient en les apps per què així els consumidors tinguin una afinitat amb la publicitat i l’usuari estigui més receptiu a aquesta.
Per acabar, els usuaris són consumidors i a tot consumidor li agrada trobar una oferta de allò que està buscant, descobrir nous productes i serveis… Aquesta publicitat est{ enriquint l’experiència de l’usuari a través de l’aplicació i sobretot arriba a satisfer les necessitats.

 

http://www.puromarketing.com/66/24465/inversion-publicitaria-apps-moviles-crece-solo-ano.html

 

http://comunidad.iebschool.com/iebs/marketing-digital/redes-publicitarias-para-promocionar-aplicaciones-moviles/