Twitter és una de les xarxes socials més coneguda actualment. Gràcies a això cada any augmenta el seu valor amb una gran suma de diners. L’any 2013 la directriu va decidir invertir part del seu capital amb la compra d’una aplicació que feia poc que havia aparegut al mercat. Aquesta havia sigut creada el juny del 2012 i es va anomenar Vine, nom extret de vinyeta, reflectint la similitud i la característica principal de visualització d’aquesta. La nova aplicació consistia a penjar vídeos d’una durada màxima de sis segons, fet que limitava molt als usuaris però al mateix temps els obligava a innovar a l’hora de crear contingut. A més a més aquesta proporcionava un seguit de música i àudios coneguts pels usuaris que volguessin fer covers. Vine també va afegir efectes visuals que els usuaris podien incloure en els seus continguts, així l’aplicació es va començar a diferenciar de la competència.
En poc temps també va incloure un sistema de rànquing mundial i nacional, per tal de donar més reconeixement als usuaris amb més seguidors i amb més reproduccions en els seus vídeos. Amb aquesta nova aplicació al mercat un gran seguit d’usuaris que en el moment no eren coneguts o bé eren poc coneguts per la societat es van donar a conèixer amb poc temps.
Arribat al 2016 la directriu de Vine va decidir tancar l’aplicació, ja que aquesta no estava adquirint els beneficis esperats. Poc temps després de deshabilitar el contingut de la multitud d’usuaris, la companyia va pensar un sistema per tal que els continguts no esdevinguessin a l’oblit, i així les grans estrelles que havien partit de Vine podrien observar sempre el contingut que va fer canviar la seva vida. Vine va habilitar la web de l’antiga aplicació amb un enllaç URL nou, aquest només permetia la cerca d’un perfil concret, a més impedia als usuaris la cerca imparable de nous continguts. També cal afegir que els usuaris no poden fer modificacions en el seu perfil sigui pujar o eliminar vídeos, tots els perfils estan en pausa.
Actualment si entrem a la web de Vine cercant el perfil de Nash Grier podríem trobar tots els seus vines des dels seus inicis.
Durant aquest poc temps en què la Vine va estar activada, concretament 4 anys de vida, Nash Grier va començar a donar-se a conèixer amb el nom d’usuari @NashGrier. Des d’un principi el seu contingut va encantar a la gent, ja que buscava fe riure d’una manera fàcil i instantània, això va desencadenar que en poc temps aconseguís molts seguidors. Un cop ja era conegut una mica a Estats Units moltes empreses li demanaven fer col·laboracions per tal que enuncies els seus productes dins el seu perfil de Vine. Ell va desestimar les ofertes fins que va arribar l’oferta de formar part d’un grup de joves còmics anomenat MagCon, que anirien per tot el país fent espectacles. L’oferta era cada cop més temptadora, ja que alguns amics que havia fet per internet gràcies a Vine també participarien amb MagCon.
El nom de MagCon prové de Meet And Greet Conversation, és a dir, consisteix a conèixer i saluda a un famós i posteriorment gaudir d’un espectacle. Els components del grup eren Nash Grier, Cameron Dallas, Shawn Mendes, Jack Gilisky, Hayes Grier (germà de Nash Grier), Jack Johnson, Matthew Espinosa, Aaron Carpenter, Taylor Caniff, Mahogany LOX i Carter Reynolds. Va ser tant el Boom d’aquests joves que formaven el grup que fins i tot la companyia Netflixs va documentar els primers dies d’aquest grup i està actualment disponible amb el nom de Chasing Cameron.
Va arribar un dia en què el jove va publicar un vine fent una imitació de la lletra de Booty had me like de Round2Crew, però canviant el final. Donant com a resultat el conegut vídeo que es va convertir en viral a la plataforma en pocs dies. I en poques setmanes les poques paraules que deia Nash Grier en el Vine ja eren conegudes mundialment fora de les parets de l’aplicació, i endinsant-se en el gran mon de les xarxes. “Zayummm you gotta bae? Or nah?” van ser les paraules que va dir Nash Grier en aquest Vine, que li va generar la gran fama el 2013 obrint-li les portes a conèixer a molts personatges famosos del moment. A més a més així com aquest jove gràcies a la nova aplicació dins al mercat un gran seguit d’usuaris que en el moment no eren coneguts o bé eren poc coneguts per la societat es van donar a conèixer amb poc temps a partir de 6 segons de vídeo.
Round2Crew Ft. M.T.D. – Booty Had Me Like (Official Music Video)
–
En el vídeo que podem observar inferior aquest text podem veure a Nash Grier, partint d’una transició lateral amb el mòbil, situat dins d’un cotxe (amb part del seu grup de MagCon). Mirant a la càmera de manera frontal i entonant amb el cap en cada frase que ell pronuncia: “Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah?”. Finalitzant cada una de les dues preguntes amb un so vocal, resultat de l’impacte de la seva llengua caient del paladar a la part inferior de la mandíbula.
Zayummm you gotta bae? Or nah?, Nash Grier Vine
La viralitat d’aquestes paraules van promoure a una gran part de la societat a recrear el vídeo del Nash grier. Alguns dels personatges que van recrear-ho van donar encara més impuls al vídeo.
Un exemple clau va ser la resposta de MagCon, grup juvenil al qual formava part Nash Grier. Aquests van col·locar-se en una estanteria metàl·lica on hi havia cinc mòduls (un jove en cada apartat) i un que portava l’estanteria. Tots cantan “Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah?”.
MagCon cantan Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah
També dins aquesta plataforma molta gent va voler fer el vine de Nash Grier però donant-li un toc personal i així diferenciar-se dels milers de cover que hi havia de l’original “Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah?” i dels que s’estaven viralitzant en el moment però en menor audiència. Un exemple és aquest jove el qual prefereix gravar-se mirant al mirall cridant de manera desafiant la mítica frase. I finalitzant el vídeo posant-se la samarreta i mostrant el seu cos.
Jove desconegut Cridant Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah
La viralitat de “Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah?” va generar una demanda de merchandising del contingut. I multitud de webs van realitzar-lo amb gran diversitat, aquí sota us deixo tres exemples de la demanda de la societat en el moment en què es va viralitzar el Vine de Nash Grier.
Quadre deBae? or nah?
Tasses de Bae? or nah?
Camisetes de “Zayummm you gotta bae? or nah? you tryna date? or nah?
Està clar que Nash Grier va ajudar a unir la comunitat de Vine a partir de reptar-los a imitar el seu contingut. A més a més també va ajudar a moltes empreses a una millora econòmica a partir del merchandising de les paraules que ell havia donat vida a les xarxes socials.
A més a més aquets vine també va donar pas a multitud de vídeos que jugaven amb la frase de “or nah?” que havia promogut inicialment Nash Grier. Efectuant-se viral el #OrNah, amb videos com aquest. On podem veure el reconegut Anwar Jibawi viralitzan un contingut diferent del inicial de Nah Grier però al mateix moment sent fidel al joc de paraules.
Anwar Jibawi, 11 de Febrer del 2014
En la meva opinió, la tendència que va generar-se el 2013 a la societat de Vine amb el vídeo de Nash Grier de “Zayummm you gotta bae? Or nah?”, pot entonar-se des de dos punts de vista diferents.
Per una part aquesta generada de vines al voltant d’unes simples quatre frases, em semblen una absoluta pèrdua de temps. I al mateix temps considero una mofa a les dones per culpa de la font d’inspiració del jove, lletra procedent de la cançó de “Booty had me like” de Round2Crew.
Per l’altra banda la societat sempre busca una forma d’inhibir-se dels problemes i/o responsabilitats, i les xarxes socials són la font principal d’aquest descans mental que busca la població anhela amb desesperació. Aquests vines generats els considero una forma d’entreteniment i de passar l’estona dels joves i no tan joves. A més dins del punt d’entreteniment personal, també i pot aparèixer en molts casos la finalitat de voler entretenir als mateixos seguidors amb un fi social, o bé amb un fi econòmic (donar-se a conèixer per obtenir inversió d’aquest entreteniment).
Finalment m’agradaria incloure que Nash Grier gràcies a aquest vine, i a altres aportacions, actualment consta de nou mil milions de seguidors a Instagram, quasi set mil milions de seguidors a Twitter, i quasi cinc mil milions d’usuaris a Youtube. Ell no és l’únic cas de fama de la nit al dia en joves, però cada cop més veiem el desenllaç de les xarxes socials en els joves. Fet que no sempre és afavoridor pels nens i joves, deixant de banda la possible xifra monetària del resultat a la fama.
Webgrafia:
Zayummm you gotta bae? OR NAH? – VINE Nash Grier
Vine- Nash Grier
Round2Crew – Booty Had Me Like (Woah) Lyrics | AZLyrics.com
Round2Crew Ft. M.T.D. – Booty Had Me Like (Official Music Video)
Vine – Oficial Web
Youtube – Nash Grier
Nash Grier – Instagram photos and videos
Nash Grier – Twitter
Zayum you gotta bae or nah – Cameron Dallas VINE
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.