Aquests dos últims anys la televisió ha viscut un fenomen bastant inusual, els joves estan més enganxats que mai a aquest mitjà de comunicació tradicional. En teoria cada generació que apareix destaca per abandonar cada cop una mica més els mitjans tradicionals i utilitzar els nous mitjans com l’internet i totes les seves derivacions, mentre que les generacions antigues aguanten encara amb els mitjans tradicionals. Doncs des de l’any passat, està ocorrent el contrari, almenys amb un programa televisiu, ‘’La isla de las tentaciones’’.

No podia ser un altre programa, on cinc joves parelles posen a prova el seu amor davant d’altres persones i alhora davant de tota espanya, però, quines són les conseqüències d’aquest programa? Principalment  l’estatus dels protagonistes, que segons les seves accions queden marcats de per vida cap a bé o malament. Però la verdadera fama s’ha aconseguit a causa de barrejar els mitjans de comunicació, tant els tradicionals com els nous que estan venint. Aquest és el motiu perquè aquest programa s’ha convertit tant famós, perquè apareixen accions, frases o fets que obliguen a comentar-ho, i avui dia la millor manera de comentar alguna cosa és penjar-ho a les xarxes socials. És per això que en aquest article exposarem les frases i accions més virals que han sortit d’aquesta última edició.

Avui dia, la frase que més s’ha viralitzat, casualment no és del programa en sí, però si d’un dels protagonistes de l’edició, Diego Pérez, va penjar a la xarxa socials que està més de moda, ‘’TikTok’’, un vídeo el qual responia a la pregunta de quina era la seva sèrie actual preferida, i ell responia boxejant que era ‘’Vikingos’’. La frase en sí va ser ‘’Vikingos, me encanta esta sèrie, Vikingos, la puta mejor serie’’ 

El fet que boxeges mentre responia va causar una viralitat immensa, i una pluja de ‘’memes’’ sobretot a la plataforma Twitter. Aquest ‘’meme’’ va arribar tan lluny, que inclús el mateix compte de Netflix (una de les plataformes on es poden veure els capítols d’aquesta sèrie) va fer una piulada sobre la resposta del protagonista.

Aquest mateix protagonista, juntament amb la seva parella ha sigut una de les més comentades a les xarxes socials, la parella ”Diego y Lola” des del principi del programa van ser de les més comentades, ja que la Lola des d’un inici es va sentir molt atreta pel Simone, un dels temptadors de les noies, resulta que al cap d’uns dies estava penedida pel que havia realitzat i es passava el dia plorant pensant en què havia trencat una relació de molts anys i molt bona, però resulta que quan realment plorava era perquè comparteixen un gos junts, però el Diego el té a nom seu i per tant ella plorava perquè perdria el gos anomenat Horus. El fet que la Lola es passés el dia plorant pel gos i no pel seu home va causar un munt de ”memes” d’allò més viral. Per exemple una foto de la parella junta però canviant la imatge del Diego per la del gos.

Canviant de parella ens trobem amb una de les més polèmiques (per part del noi) el Manuel i la Lucía des d’un bon inici ja van donar indicis que la cosa no aniria bé, quan la parella es va despedir, el Manuel se’n va anar agafat de la mà d’una altra noia i la Lucia amb el seu accent de Cádiz va deixar anar una frase que de seguida va sortir a totes les xarxes socials: ”Manuel, la manita relajada, ¿Dónde vas?” Inclús els mateixos concursants de l’edició van utilitzar aquest fragment d’àudio a xarxes socials com ”TikTok” els quals van agafar milions de visites.

@martadelola

Te quiero mi Lusiii @luciasanchezrodri4 faltaba yo por hacerlo❤️🥰 #lamanitarelaja

♬ –

Per si no fos prou, aquesta edició ha causat inclús que el cantant ‘’D-Jam Saw’’ treies una cançó anomenada ‘’Manuel’’ la qual la frase principal és la que s’ha viralitzat tant, convertint la cançó en tendència a múltiples plataformes i xarxes socials.

EDICIONS CONJUNTES

Com ja s’ha comentat, si alguna cosa han deixat aquestes edicions son els ‘’memes’’, però aquesta edició ha ocorregut un fet que agrupa dues edicions diferents. Es tracta de l’acció que va realitzar la Lucia (parella de la tercera edició) la qual va ser tirar els anells i collarets de la seva parella a una foguera en forma de rebuig i trencament de la relació,  juntament amb el Pablo (parella de la segona edició) la qual tira el seu peluix el qual era un ós que li va regalar la seva novia i el tira també per simbolitzar que trenca la relació a la mateixa foguera, causant així una pluja d’imatges i edicions. Resulta que si ajuntes anells i un ós et queda la marca ‘’Tous’’. Aquest fet va causar que moltes persones publiquessin bromes respecte a l’origen real de la marca, i com realment es va crear l’essència d’aquesta marca que es l’ós.

COMPARACIÓ DELS PROTAGONISTES

A cada edició el primer que s’ha comentat a les xarxes socials és l’aspecte dels protagonistes, tant el de les parelles com el dels solters i solteres, i com és normal, en aquesta edició no ha sigut menys, aquí podeu veure un exemple dels millors muntatges fets als protagonistes d’aquesta última edició.

REPERCUSSIÓ I EL ‘’DESPRÉS’’

Si alguna cosa aconsegueix aquest programa és repercussió, els concursants que passen i destaquen dins de cada perspectiva edició veuen com la seva vida canvia dràsticament, passen de ser anònims a convertir-se en personatges públics amb milers, inclús milions de seguidors i convertir-se alhora en ‘’influencers’’.

Com podem veure en aquest gràfic, augmenten de seguidors de forma abundant, i això causa que les empreses els busquin i després de viure aquesta experiència es converteixin en ‘’influencers’’ o vagin convidats a diferents llocs. Si repassem dos casos de l’anterior edició com els de la Melyssa i el Tom, una parella de la segona edició que va acabar separada, podem veure com després de passar pel programa a part de veure com els seus seguidors han augmentat dràsticament, han sigut convidats a diferents programes i actualment segueixen gaudint del ressò que van tenir en les seves perspectives edicions.

Per si no fos prou la repercussió que reben, molta gent mira el programa perquè li agrada, s’entreté, o perquè així ho comenta amb els amics, però on realment es veuen les coses és en el que ve després del programa, el famós debat, on les parelles (separades o juntes) es retroben i dialoguen (entre altres) un cop passat mesos de la edició, on apareixen col·laboradors ja siguin personatges públics, o protagonistes d’edicions anteriors que donen corda al tema. Un clar exemple és el de la Estefanía, la qual va ser una de les protagonistes en la primera edició, i després de passar pel programa, va anar a tots els debats, va estar convidada a molts programes més entre altres ‘’Supervivientes’’ i actualment segueix anant als platons i debats juntament amb altres protagonistes d’edicions anteriors com ella mateixa deixa veure a les seves xarxes socials.

https://www.tiktok.com/@fanicarbajj/video/6939460668995177733?lang=en&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

CONCLUSIONS

Personalment penso que el programa no és més que una eina d’entreteniment pels joves, els quals s’ha demostrat que són la gran majoria d’audiència. Com s’ha comentat a la introducció, el fet de combinar els mitjans tradicionals amb els nous ha creat un ”boom” força inesperat, cada dijous a la nit (hora d’emissió del programa a Espanya) a Twitter és tendència ja sigui el nom d’algun protagonista, l’etiqueta (#) del programa que emeten o inclús persones relacionades amb el programa, i són tendència fins a gairebé passades 24 hores. El mateix passa a Instagram, les històries s’omplen de frases o moments viscuts en aquella edició, i tothom busca els perfils dels protagonistes per veure si comenten alguna cosa al respecte. Amb TikTok igual, només et surten moments que ja has vist, però inconscientment tornes a mirar. Centrant-nos en aquesta última plataforma penso que el programa no ha acabat de realitzar una cosa de forma correcta, els episodis s’emeten els dijous a partir de les 22 h, ja que la productora del programa, Mediaset, un dia abans de l’emissió et permet veure el programa a un altre canal com és MitelePlus, una plataforma d’internet, (mesclant així dos mitjans diferents, un tradicional i un nou) causant així que estiguis tot dijous sense quasi poder entrar a cap xarxa social perquè et trobaràs amb una filtració, amb la mítica paraula ”spoiler” del que es vindrà, i perd bastant la gràcia del programa.

Més enllà de si és ètic veure com unes parelles són infidels davant de tota espanya, o veure com es criden o com s’elogien, l’essència i l’èxit de ”La Isla de las Tentaciones” ha sigut el fet de tenir la necessitat de comentar amb la gent els fets que ocorrien, la necessitat de publicar el primer una broma sobre algun protagonista, o comentar alguna frase que hagin dit.  

Però el que realment la gent es pregunta és:  I tu, si tinguessis l’oportunitat aniries a aquesta aventura?

WEBGRAFIA

Redacción (12/03/2021) El repaso monumental de Lucía a Manuel protagoniza los mejores memes de ‘La Isla de las Tentaciones’ https://www.lavanguardia.com/cribeo/fast-news/20210312/6374012/repaso-monumental-lucia-manuel-protagoniza-mejores-memes-isla-tentaciones.html

Telecinco.es (05/02/2021) Lucía, Manuel, Lara y Hugo se unen a ‘La manita relajá’, el challenge que arrasa en TikTok https://www.telecinco.es/la-isla-de-las-tentaciones/tiktok-manita-relaja-manuel-lucia_18_3086745322.html

Telecinco.es (12/02/2021) Los memes más divertidos del cuarto programa de “La Isla de las Tentaciones”: del estallido de Lucía contra Manuel en la hoguera, a los parecidos razonables de parejas y tentadores https://www.telecinco.es/la-isla-de-las-tentaciones/estallido-lucia-contra-manuel-mejores-memes-cuarto-programa_18_3090420005.html

Telecinco, Madrid, 21 OCT La isla de las tentaciones: ¿qué pareja ha conseguido más seguidores durante el reality? https://www.europapress.es/chance/tv/noticia-isla-tentaciones-pareja-conseguido-mas-seguidores-reality-20201021215908.html