La premsa Online és la convergència del mitjà amb els recursos d’una mateixa plataforma, en aquest cas Internet. La premsa online aprofita els recursos i serveis que ofereix Internet per poder ampliar la informació en un sol mitjà i de manera immediata. 

Mapa conceptual definición premsa online. Elaboració pròpia.

La digitalització de la informació, Internet i la globalització han transformat el món dels mitjans de comunicació. La premsa, un mitjà tradicional, és un dels que més ha canviat. Aquests canvis afecten en diferents sectors: la tradicionalitat, finançament, temporalitat i els suports de lectura. Enguany les noves tecnologies continuen evolucionant i les xarxes socials han esdevingut un gran recurs informatiu per al públic. La premsa online és tota aquella premsa que podem trobar en format digital a Internet, ja sigui com una versió online d’algun mitjà de comunicació tradicional o per compte propi però, en quin moment es van començar a publicar les notícies i informacions a Internet?

Si ens centrem en l’impacte que ha tingut Internet en la premsa tradicional, es pot observar que durant un llarg període de temps la emissió i recepció de les informacions es feia a través de documents físics o per comunicació verbal, de manera que aquesta informació circulava a la mateixa velocitat que ho feien les persones. Gràcies a l’aparició d’Internet i les noves tecnologies, hi ha una major facilitat de difusió de la informació a distància. A mesura que els aparells digitals van començar a ser portàtils, es va minimitzar el volum i pes, i es va incrementar la seva capacitat, l’accés a la informació digital es podia produir en qualsevol moment, hora i lloc, ja que no calia estar al davant d’un ordinador de taula. 

El periodisme digital es refereix a les diverses notícies i informacions que es publiquen a través dels mitjans digital, om és de la premsa online. Encara que aquesta digitalització hagi enriquit  el concepte de periodisme que es coneixia fins al moment, cal destacar que ha afectat de manera regressiva a mitjans de comunicació, i sobretot als impresos. Amb el creixement exponencial dels dispositius tecnològics la obtenció d’informació és més fàcil que mai. Això vol dir que qualsevol individu amb connexió a Internet pot trobar una manera d’escriure o publicar una notícia o informació. 

està clar que els periodistes han de canviar el seu pensament, estratègia i mètodes, ja que la manera periodística de treballar està en constant canvi. Els fonaments han deixat de ser els mateixos de sempre. Els periodistes han de pensar en si mateixos com a generadors d’informació. El que més caracteritza a un periodista en era digital és que aquest consum i produeix continguts alhora.  

MailChimp: https://mailchi.mp/[xxxxxx]/la-revolucin-de-la-premsa-online