VICIO ha aconseguit posicionar-se com una de les cadenes d’hamburgueses més innovadores i reconegudes d’Espanya gràcies a les seves estratègies de màrqueting i comunicació. Amb un enfocament fresc i disruptiu, l’empresa ha creat una identitat de marca forta, destacant-se no només per la qualitat dels seus productes, sinó també per la seva capacitat de connectar amb un públic jove i dinàmic. Aquest treball analitza com les estratègies de comunicació de VICIO, així com la seva relació amb els mitjans i el periodisme, han estat fonamentals per al seu èxit en un mercat altament competitiu. 

VICIO és una cadena de restauració especialitzada en la venda d’hamburgueses de qualitat premium, fundada a Espanya. La companyia s’ha distingit per oferir una experiència culinària diferent, basant-se en productes frescos i artesanals. La seva proposta es fonamenta en la personalització dels seus productes i en la creació d’un ambient únic per als seus clients, amb un enfocament modern i trencador. 

L’Objectiu de la Marca: Crear una Experiència Inoblidable 

El principal objectiu de VICIO és crear una marca diferent de la resta del mercat de les hamburgueses, centrant-se en un públic jove i dinàmic que busca no només una bona hamburguesa, sinó una experiència gastronòmica memorable. Les seves estratègies de màrqueting i comunicació han estat fonamentals per aconseguir una gran visibilitat en un mercat altament competitiu. A través d’innovadors enfocaments i d’una imatge visual moderna, l’empresa ha aconseguit captivar l’atenció de la seva audiència objectiu. 

 

@ganasdevicio

en el caso contrario, que mande CV a talent@vicio.com

♬ sonido original – VICIO

Antecedents i Creació de VICIO: Un Naixement Diferent 

VICIO va ser fundada a Barcelona l’any 2017. Els seus fundadors, amb una àmplia experiència en el sector de la restauració, van veure una oportunitat per diferenciar-se en un mercat saturat de cadenes de menjar ràpid. El seu enfocament inicial va ser crear hamburgueses gourmet amb ingredients de qualitat i un servei ràpid però personalitzat, que destacés per sobre de les opcions de menjar ràpid més tradicionals. 

Des del seu inici, l’empresa va aconseguir una ràpida expansió, obrint diversos locals a Barcelona i altres ciutats de Catalunya. Més endavant, VICIO va començar a expandir-se a altres regions d’Espanya, consolidant-se com un referent en el sector. Un dels elements clau que va facilitar aquesta expansió va ser la creació d’una identitat visual i comunicativa molt potent, que incloïa un logotip atractiu, un disseny d’espais moderns i l’ús de les xarxes socials com a eina principal de comunicació i màrqueting. 

Estratègies de Comunicació i Màrqueting: Un Enfocament Modern i Dinàmic 

Les estratègies de màrqueting i comunicació de VICIO han estat fonamentals per aconseguir un gran impacte en el mercat. Una de les primeres accions va ser crear una imatge de marca jove, fresca i propera, que connectés directament amb els consumidors a través de les xarxes socials. L’ús intensiu de plataformes com Instagram, Twitter i Facebook va ser un dels pilars que va permetre a VICIO construir una comunitat de seguidors i generar converses al voltant de la seva oferta gastronòmica. 

Un altre dels factors diferencials de VICIO va ser la seva capacitat per crear continguts que connectessin emocionalment amb el públic. L’empresa va utilitzar imatges atractives i vídeos curts que mostraven no només el procés de preparació de les seves hamburgueses, sinó també el dinamisme i l’energia de les seves botigues. La creació d’històries que generessin un vincle personal amb els consumidors va ser fonamental per establir una relació duradora. 

A mesura que l’empresa es va expandint, va incorporar noves estratègies per millorar la seva imatge de marca i fidelitzar els clients. Així, la creació de menús innovadors i limitats va generar un gran interès i expectació, així com la col·laboració amb influencers i youtubers, una tàctica que va ajudar a incrementar la visibilitat de la marca entre el públic jove. A través d’aquestes associacions, VICIO va aconseguir augmentar la seva presència en els mitjans digitals i generar una exposició considerable en diversos canals, multiplicant el seu impacte. 

Les plataformes digitals també van jugar un paper fonamental per a la comunicació directa amb els consumidors. VICIO va saber utilitzar les xarxes socials per establir un diàleg continu entre la marca i els seus seguidors, fomentant la creació de continguts generats pels mateixos clients i encoratjant la participació a través de concursos, comentaris i publicacions etiquetades. 

Relació amb els Mitjans i el Periodisme 

Un altre element essencial en l’estratègia de VICIO ha estat la seva relació amb els mitjans de comunicació i el periodisme. A través d’una relació transparent amb els mitjans, l’empresa va aconseguir una visibilitat creixent que va contribuir a la seva popularització. La seva història d’èxit i la seva proposta diferent van ser àmpliament cobertes per mitjans especialitzats en gastronomia, així com per aquells enfocats en l’estil de vida modern i la cultura urbana. 

VICIO també va aconseguir aprofitar la tendència creixent dels mitjans digitals, on els blogs i webs de crítica gastronòmica van destacar la qualitat i originalitat dels seus productes. La capacitat de la marca per generar notícies i converses va ser un factor determinant per mantenir-se en el centre de l’escena mediàtica. 

El Futur de VICIO: Mantenir la Innovació i Expansió 

Amb el temps, VICIO ha aconseguit posicionar-se com una marca disruptiva i líder en el mercat de les hamburgueses gourmet a Espanya. Amb plans d’expansió a altres països europeus, l’empresa està preparada per afrontar els reptes d’un mercat cada vegada més competitiu. No obstant això, la seva aposta per la qualitat, la personalització dels productes i la creació d’experiències úniques per als clients són aspectes que segurament seguiran sent claus per mantenir el seu èxit. 

Webgrafia

Foto Pinterest: https://es.pinterest.com/pin/6825836928924097/

Foto Pinterest 2: https://es.pinterest.com/pin/281543724371490/

Foto Pinterest 3: https://es.pinterest.com/pin/605241637456615401/

Foto Pinterest 4: https://es.pinterest.com/pin/312929874126266099/

Foto Pinterest 5: https://es.pinterest.com/pin/42502790228605090/

Foto Pinterest 6: https://es.pinterest.com/pin/12736811441517206/

Foto Pinterest 7: https://es.pinterest.com/pin/6825836928924097/

Vídeo Youtube Esttick: https://youtu.be/SjV7zSP4gXI

Vídeo Youtube Nude Project: https://www.youtube.com/watch?v=-k3mLlD1tVs&pp=ygUSbnVkZSBwcm9qZWN0IHZpY2lv

TikTok Vicio: https://v45.tiktokcdn-eu.com/814b0d76a713f80ef8543e2fbd9c759b/67beea03/video/tos/useast2a/tos-useast2a-ve-0068-euttp/oMztpJygVTPEt2Ci2zQT5W07BOEZwiTvsB6AI/?a=1233&bti=NDU3ZjAwOg%3D%3D&ch=0&cr=3&dr=0&lr=tiktok_m&cd=0%7C0%7C1%7C&cv=1&br=2234&bt=1117&cs=0&ds=3&ft=bCkzGms1PD12NqenyE-UxtL5hY3W3wv25ucAp&mime_type=video_mp4&qs=0&rc=NmQ8NWhpZDUzNTo0aTU3OEBpanBodmw5cmd0dzMzZjczM0A0MjViNS5gNV8xYTVjMDYwYSM2LW5wMmQ0c2pgLS1kMWNzcw%3D%3D&vvpl=1&l=20250225101629C44A34C2478E9E18936F&btag=e000b5000