Font: Revista Influencer

Alec Hernández és un creador de contingut, director i productor nascut al 2001 i copropietari de la productora audiovisual DHC Films. Actualment, és un personatge molt reconegut en el panorama influencer espanyol, tot i que cada vegada està més allunyat d’ell. Va començar la seva carrera a YouTube fa uns 10 anys penjant muntatges que feia del videojoc Minecraft i es va començar a fer conegut més endavant fent una sèrie de vídeos parodia de l’estil MLG. No obstant, quan es va començar a posicionar realment en el món dels creadors de contingut va ser amb la creació del Rewind Hispano.

Es una persona con las ideas muy claras que tiene un gran equipo detrás.

– Ibai Llanos

Alecmolon

Alec Hernández va començar a penjar continguts a YouTube sobre el 2014 sota el sobrenom de Alecmolon. La majoria d’aquests vídeos van ser eliminats de la plataforma per un problema que va tenir amb la plataforma vermella. Tal com ell comenta, els seus primers vídeos van ser muntatges que feia quan ell jugava a Minecraft i els penjava a YouTube.  D’aquesta etapa és possiblement de la que es té menys informació.

Font: Alec Hernández | YouTube

La primera acostada per part d’Alec a la fama d’internet va ser quan va començar a penjar una sèrie de vídeos que feia amb l’estil MLG, el qual era molt popular en aquells moments. El concepte MLG surt de la lliga de videojocs Major League Gaming. El concepte neix com un mem que consisteix amb l’aparició de mems constants, sorolls molt alts i aleatoris, entre altres burrades com botzines de gas, Doritos, la beguda Mountain Dew, porros, símbols Iluminati, etc. Alguns dels vídeos més virals que tenia en aquell moment era una sèrie que titulava com a “SI (X YOUTBER) EDITÉS ELS SEUS VÍDEOS” . Eren vídeos dedicats a alguns dels creadors més famosos del moment que, com era comú en aquell moment, no editaven gairebé els seus vídeos. Alguns dels exemples més virals van ser Willyrex i Vegetta777.

Font: Alec Hernández | YouTube

També en aquesta etapa va començar a fer les primeres col·laboracions amb altres Youtubers de gran fama del moment. Una de les més populars va ser El  Mejor Vídeo de Clash Royale!! Mi Mejor MLG!!, en el que va col·laborar amb ShooterCoC, un dels creadors de contingut més famós del videojoc per mòbil Clash Royale. El vídeo a dia d’avui compte amb més de 2,8 milions de reproduccions a YouTube. Tots aquests vídeos constaven d’una potent edició que ell mateix reconeix que va aprendre de forma autodídacta. És a dir, Alec mai va tenir cap tipus d’estudi relacionat amb el muntatge o l’edició de vídeo avançada.

Font: Alec Hernández | YouTube

Mica en mica, va seguir aprenent més i va començar a evolucionar el seu contingut, portant cada vegada vídeos i curtmetratges de major qualitat. Això va coincidir amb el moment en que es va començar a popularitzar el videojoc Fortnite. Alec, com a fanàtic dels videojocs, no va perdre la oportunitat d’exprimir el potencial viral que estava tenint el joc. Així va crear un dels vídeos que el va endinsar encara més en el mapa de la viralitat, “FORTNITE “LA PELÍCULA””.  Un vídeo que va fer amb els seus amics disfressats de diferents maneres imitant les diferents aparences que es poden utilitzar en joc d’Epic Games. En aquest vídeo va demostrar la millora audiovisual que tindrien els seus vídeos a partir d’aquell moment amb la incorporació de complexes rotoscopies i  elements 3D que van deixar els espectadors bocabadats. El vídeo recull actualment més de 9 milions de visites al canal d’Alec.

Font: Alec Hernández | YouTube

El naixement del Rewind Hispano

YouTube va néixer l’any 2005 a mans de Steve Chen, Chad Hurley y Jawed Karim. Degut al seu èxit, 18 mesos després, Google va comprar la plataforma que aquests tres joves havien fundat. Google va explotar les possibilitats que es podien dur a terme amb la plataforma. Una de les iniciatives més virals va surgir al 2010 quan van decidir fer un resum de les tendències més populars d’internet en aquell any. Aquest vídeo el van titular com a YouTube Rewind i seria el primer d’una llarga sèrie de vídeos de l’estil.

Font: YouTube

Fins al 2012 eren vídeos molt simples i curts repassant l’any. No obstant, a partir d’aquell any, el format va evolucionar. Els vídeos eren molt més elaborats, amb grans coreografies, aparicions d’alguns dels creadors de contingut de la plataforma més importants d’aquell any. Fins a 2017, aquest format va funcionar extremadament bé i milions de persones esperaven amb ganes el vídeo a final d’any.

El 2018, aquesta proposta tant estimada va trobar-se amb una gran pedra al seu camí. El YouTube Rewind d’aquell any va ser fortament criticat per falta de creadors importants, la presència de poques tendències importants de l’any, entre altres. De fet, es va convertir en el vídeo amb més dislikes de la plataforma. Aquí va ser quan Alec va veure la seva oportunitat d’or. Va tenir la sort que aquesta decaiguda va coincidir amb el moment que ell estava començant a crear aquell contingut de tanta qualitat que s’ha comentat anteriorment. Arrel del gran error que va cometre YouTube aquell any, es va reunir amb els seus amics i van decidir crear el Rewind que tots es mereixien.

Amb un pressupost molt baix i amb la col·laboració de TheGrefg, un dels YouTubers més grans a nivel hispanoparlant, va realitzar el primer Rewind Hispano. Aquest primer va ser més enfocat a les tendències i mems a nivell global, però a mesura que avançaven els anys, va començar a adaptar més el vídeo a l’entorn digital espanyol.

Font: Alec Hernández | YouTube

A partir d’aquell moment, la popularitat del Rewind d’Alec va pujar com l’escuma. Es pot dir que cada any superava a l’anterior. Cada vegada hi havia més col·laboració per part dels Youtubers espanyols. Tot i que va tenir un gran problema de finançament, degut a que la qualitat dels vídeos cada vegada era major (i els diners sortien de la seva butxaca), finalment al 2021 van ajuntar-se un gran número de creadors de contingut per finançar el projecte i que així pogués seguir endavant.  Streamers com ElXokas, DJ Mario, Ibai Llanos, ElRubius o IlloJuan van aportar el seu granet de sorra per tal de que aquell any es pogués realitzar el projecte. A més a més, a partir d’aquell moment, abandonaria la faceta de Alecmolon i pasaria a ser ell mateix, Alec Hernández. Canviant així el seu nom i la seva imatge a totes les plataformes.

Font: Alec Hernández | YouTube

A tot això, YouTube va intentar fer un Rewind més al 2019 que tampoc va funcionar. Al 2020 va anunciar que no es faria degut al COVID-19 i l’any següent es va fer oficial que la plataforma abandonava el projecte del Rewind. Mentre, el Rewind Hispano no parava de guanyar popularitat. L’entrega de 2020 va aconseguir entrar en el Top 5 vídeos no musicals amb més “m’agrada” de la plataforma, amb més de 5 milions de likes. No obstant, és sabut que quanta més popularitat té alguna cosa, més crítica rep. El Rewind Hispano no va ser excepció. A partir de 2021, cada vegada rebia més crítica per part del públic, tot i que la qualitat audiovisual no parava de millorar.

https://x.com/YouTube/status/1446230077042151424

El 2023, el Rewind va aparèixer amb un nou format. Es va crear un storytelling que lligava totes les escenes i tendències que sortien al vídeo a través d’un robot digital que funciona amb IA. Va ser l’entrega amb millor qualitat a nivell visual. Una pel·lícula de tendències. Però, efectivament, va ser el més criticat de tots. De fet, és un dels que va rebre menys visualitzacions a comparació amb els seus successors.

Font: Rewind Hipano 2023 | YouTube

Alec, al llarg d’aquest temps, va començar a formar part de la productora del seu germà, DHC Films. De fet, era la aquesta productora la que s’encarregava llavors d’elaborar el Rewind Hispano. Mica en mica, la productora començava a tenir més projectes, el que va fer que Alec no pogués dedicar el temps necessari al seu estimat projecte. Això sumat a les critiques, va donar lloc a que l’entrega de 2024 no arribés mai. Tot i que Alec no s’ha mencionat més enllà d’un vídeo que van fer amb DHC Films, confirmant que aquell any no hi hauria Rewind, però tampoc tancant la porta a una possible tornada.

Font: Alec Hernández | YouTube

El Salvador del Rewind

Alec Hernández és un clar exemple de com la constància i l’esforç poden fer-te arribar a on decideixis. Un nen que amb 13 anys va començar a fer el que li agradava a internet i va decidir que un dia seria el més gran en el seu àmbit. Una persona que no va deixar d’aprendre noves maneres de reinventar-se i va saber aprofitar les oportunitats a mesura que se li presentaven, o bé les que ell mateix buscava.

Va ser capaç de donar vida novament a un projecte que una gran empresa multimilionària va deixar de banda i va portar-lo a les seves espatlles durant sis anys de les nostres vides. Acumulant un total de més de 110 milions de visites en total, ha sigut un dels projectes més ambiciosos que s’han fet mai en la plataforma per part d’un particular.

Tot i que sembla que a ell també el va guanyar la pressió del públic, ha deixat clar amb les seves intencions que és una persona que no es rendirà i seguirà produint continguts d’una qualitat inigualable.

Webgrafia

Alonso E. (s.f.). Alec Hernández, un autodidacta. Revista Influencer. Recuperat a 11/03/2025

AreonVerse (s.f.). MLG. WikiaAreonVerse. Recuperat a 11/03/2025

DHC Films (s.f.) About Us. DHC Films. Recuperat a 11/03/2025

Hernández, A. (s.f.) Alec Hernández. Portfolio. Recuperat a 11/03/2025

Seara F. (25 de novembre 2023). La plataforma que propulsó elr eina del vídeo: así es la historia de YouTube. MarketingDirecto.com. Recuperat a 11/03/2025