
Fotografia 1: Influenciadors a les xarxes socials.
La cara fosca de la diversificació: Quan els influencers fracassen en els seus negocis
Avui dia, els influencers no es conformen amb ser només creadors de contingut a les xarxes socials. Molts d’ells intenten aprofitar la seva fama per expandir-se a altres àmbits, com la moda, la gastronomia o les inversions immobiliàries. Sembla una gran oportunitat per fer créixer la seva carrera i guanyar més diners, però no sempre surt bé. De fet, hi ha casos on aquests projectes externs han acabat convertint-se en un autèntic malson per als influencers, generant polèmiques que han danyat la seva imatge i credibilitat.
La diversificació empresarial de molts influencers ha obert noves portes, però també ha exposat la cara fosca d’aquestes iniciatives. En els darrers anys, figures de les xarxes socials han intentat expandir les seves àrees d’influència a sectors tan diversos com la restauració, els immobles, l’esport i els actius digitals. Tot i que alguns han aconseguit l’èxit, molts altres han vist com els seus negocis externs es tornaven en contra, amb greus conseqüències per a la seva imatge pública. Quan una figura coneguda decideix convertir-se en empresari, els seus moviments estan constantment sota el focus de l’audiència i dels mitjans, i qualsevol error pot tenir un impacte immediat i profund.

Fotografia 2: Pla de negocis.
En aquest article, analitzem quatre casos en què influencers de gran renom van patir danys significatius a la seva reputació després de llançar-se a negocis externs. TheGrefg va quedar envoltat en una controvèrsia per un intent de desallotjament, ByViruzz va ser criticat per la gestió econòmica de La Velada del Año, Willyrex va ser l’objecte de dures crítiques després de la seva implicació en el món dels NFT, que va resultar ser una mala inversió per molts dels seus seguidors, i Jon Olsson va veure’s immers en una polèmica per les seves inversions financeres.
TheGrefg i el cas del desallotjament de l’àvia

Fotografia 3: TheGrefg.
TheGrefg (David Cánovas): És un streamer i creador de contingut espanyol que es va fer famós gràcies als seus vídeos sobre videojocs, especialment Fortnite i Minecraft. Viu a Andorra des de fa anys i és un dels influencers més coneguts del panorama hispanoparlant.
L’any 2020, TheGrefg va adquirir un edifici a Escaldes-Engordany (Andorra) amb la intenció de reformar-lo i construir-hi pisos de luxe. No obstant això, un dels immobles estava habitat per Teresa Segalàs, una àvia de 80 anys que hi vivia des de 1989 amb un contracte sense data de finalització. Quan l’streamer va intentar desallotjar-la, va començar una batalla legal que acabaria convertint-se en un escàndol públic.
Durant anys, el cas va seguir el seu curs als tribunals, però la polèmica va esclatar el 2023, quan la història va arribar a les xarxes socials. TheGrefg va ser acusat d’intentar fer fora una persona gran de casa seva per benefici econòmic. Davant les crítiques, es va defensar en directe:
“Jo només volia invertir, com qualsevol altre empresari. No soc el dolent de la pel·lícula”

Fotografia 4: TheGrefg – Habitació del Temps.
Tot i els seus arguments, el Tribunal Superior d’Andorra va fallar a favor de l’àvia, i l’scàndol va afectar greument la seva imatge. Finalment, al març de 2024, va vendre l’edifici per desvincular-se del problema, però al febrer de 2025, el Tribunal Constitucional va reconèixer que hi havia hagut errors en el procés judicial.
Malgrat haver intentat passar pàgina, aquest episodi va marcar la seva reputació i va demostrar el risc que tenen els influencers quan es fiquen en negocis més enllà del seu àmbit habitual.
ByViruzz i la polèmica amb La Velada

Fotografia 5: Viruzz, pioner del boxeig d’influencers.
ByViruzz (Víctor Mélida): És un creador de contingut especialitzat en videojocs i esports de combat. Ha participat en múltiples esdeveniments de boxa entre influencers i ha estat clau en l’organització de La Velada del Año.
Un altre exemple ha estat La Velada del Año, un esdeveniment de boxa entre streamers que ha aconseguit un gran èxit en cada edició. Tot i això, darrere de l’espectacle i l’alta audiència, han sorgit diverses polèmiques que han esquitxat la seva imatge, especialment pel que fa a la gestió econòmica i contractual.

Fotografia 6: La Velada del Año IV.
Les crítiques van començar quan diversos participants van denunciar que no havien rebut els pagaments acordats i que les condicions contractuals eren poc clares. Aquesta manca de transparència va generar una onada de comentaris negatius a les xarxes socials, on es va qüestionar la seva capacitat per gestionar un esdeveniment d’aquesta magnitud. Davant les crítiques, ByViruzz es va defensar en directe:
“No som una gran promotora d’esports de combat, som streamers fent un esdeveniment per a la comunitat. Hi ha errors, però sempre intentem fer-ho el millor possible”.
Tot i les explicacions, la seva credibilitat va quedar afectada, i molts seguidors van començar a dubtar de la seva gestió. Encara que La Velada continua sent un dels esdeveniments més esperats de l’any, aquesta polèmica ha deixat una taca en la reputació de ByViruzz i ha generat incertesa sobre el futur de l’esdeveniment i el seu paper en la seva organització.
Willyrex i la polèmica dels NFT

Fotografia 7: Willyrex.
Willyrex (Guillermo Díaz): Un dels pioners de YouTube a Espanya, conegut pel seu contingut de videojocs, especialment Minecraft i Call of Duty. En els darrers anys, s’ha involucrat en el món dels NFT, fet que li ha generat una gran controvèrsia.
Willyrex, es va veure envoltat en una gran polèmica després d’anunciar el seu propi projecte de NFT. En un moment en què aquest tipus d’actius digitals generaven molt debat, molts seguidors van criticar-lo per promoure una inversió que consideraven especulativa i arriscada.
Quan va anunciar el seu propi projecte en aquest sector, el mercat dels actius digitals estava en plena eufòria, però també generava molta controvèrsia. Molts dels seus seguidors van criticar-lo per promoure una inversió que consideraven especulativa i arriscada, alertant que podria acabar perjudicant aquells que confiaven en ell.
Els seus NFT no van tenir l’èxit esperat i, a mesura que el mercat es desplomava, molts compradors van sentir-se enganyats per la falta de revalorització dels seus actius digitals. Això va provocar una forta reacció negativa a les xarxes socials, amb seguidors decebuts i experts en blockchain qüestionant la seva implicació en un sector tan inestable. Davant les crítiques, Willyrex es va defensar dient:
“Això no és un scam, és el futur”
Tot i això, a mesura que el mercat es va enfonsar, les crítiques van augmentar i la seva credibilitat va quedar afectada. Va acabar prenent distància del projecte i, tot i que encara manté una comunitat fidel, la seva imatge com a creador de contingut va quedar marcada per aquesta polèmica.
Jon Olsson i la polèmica de les inversions

Fotografia 8:, Jon Olsson.
Jon Olsson: Youtuber i exesquiador professional suec, conegut pel seu estil de vida luxós i les seves aventures a les xarxes socials. Olsson també ha estat molt actiu en el món de les inversions, cosa que ha aixecat algunes crítiques.
A mesura que les inversions perdien valor, molts es van sentir enganyats, acusant-lo de no haver investigat prou abans de recomanar determinats projectes. Altres, en canvi, el van criticar per no assumir responsabilitats quan la situació es va complicar. Davant les crítiques, Olsson va intentar defensar-se dient:
“Jo també he perdut diners en algunes d’aquestes inversions. Això és part del joc”
Aquesta polèmica va acabar afectant la seva credibilitat i la confiança dels seus seguidors. Tot i que va intentar distanciar-se del problema i va reconèixer que no totes les seves inversions havien sortit bé, el cas va servir com un recordatori dels riscos que assumeixen els influencers quan es fiquen en negocis sense la preparació adequada.
Cas d’èxit: Nil Ojeda i Milfshakes

Fotografia 9: Nil Ojeda.
Tot i que molts influencers han fracassat en els seus negocis externs, també hi ha casos d’èxit que val la pena destacar. Un exemple és el de Nil Ojeda, un creador de contingut espanyol conegut pel seu estil irreverent i el seu humor espontani. Al contrari que altres influencers que han invertit en sectors controvertits, Nil va decidir apostar per un negoci de restauració: Milfshakes, una marca de batuts amb una imatge desenfadada i un gran suport de la seva comunitat.

Fotografia 10: Ambientador “AirWish” Milfshakes.
Milfshakes es va convertir en un èxit rotund des del seu llançament, aconseguint llargues cues a les seves botigues i venent milers de batuts diàriament. L’impacte va ser tan gran que, en diverses ocasions, els establiments es van veure desbordats per la quantitat de clients que volien provar els productes, fent que fins i tot s’exhaurissin algunes opcions del menú.
El secret d’aquest èxit no rau només en la qualitat dels batuts, sinó en una estratègia de màrqueting intel·ligent i ben executada. Nil Ojeda va saber aprofitar el seu poder a les xarxes socials per generar un autèntic fenomen de masses, amb anuncis virals i una comunitat de seguidors totalment entregada. A diferència d’altres influencers que han fracassat en els seus negocis per intentar forçar una imatge empresarial artificial, Nil va mantenir-se fidel al seu estil irreverent i espontani, fent que Milfshakes connectés perfectament amb el seu públic.
Aquest cas demostra que, amb una estratègia ben pensada i una execució coherent amb la seva imatge pública, un influencer pot triomfar en el món dels negocis sense comprometre la seva reputació. Milfshakes no només ha estat una aposta rendible per a Nil Ojeda, sinó també un exemple de com la combinació de màrqueting, autenticitat i coneixement del públic pot convertir una idea en un fenomen d’èxit.
Bibliografia:
- Affärsvärlden. (s.d.). Jon Olsson lanza plataforma de inversión: “Estoy acostumbrado a recibir críticas”. Recuperat el 11 de març de 2025
- Call of Duty. (s.d.). Página oficial de Call of Duty. Activision. Recuperat el 11 de març de 2025
- Fotografiarte. (s.d.). Nil Ojeda y su equipo de fotografía. Recuperat el 11 de març de 2025
- Hosting Plus. (s.d.). Listo para emprender: Descubre cómo crear un plan de negocios. Recuperat el 11 de març de 2025
- Legismark. (s.d.). Influencers: ¿Cómo proteger sus contenidos legalmente?. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Marca. (2024, 13 novembre). Streamers y videojuegos: Noticias destacadas. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Medios CEU. (2024, 14 juliol). Más de 80.000 personas llenan el Bernabéu en La Velada del Año IV. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Milfshakes. (s.d.). Milfshakes. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Printables. (s.d.). I love MILFs keyring – Milfshakes. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Red Bull. (s.d.). TheGrefg: La habitación del tiempo (vídeo). Recuperat el 11 de març de 2025
- Relevo. (2023, 11 maig). Viruzz, pionero del boxeo de influencers: “Fui el primero”. Recuperat el 11 de març de 2025
- Sensacine. (s.d.). Noticias sobre series y televisión. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Viquipèdia. (s.d.). ByViruZz. Viquipèdia, l’enciclopèdia lliure. Recuperat el 11 de març de 2025
- Viquipèdia. (s.d.). La Velada del Año. Viquipèdia, l’enciclopèdia lliure. Recuperat el 11 de març de 2025
- Viquipèdia. (s.d.). Nil Ojeda Morales. Viquipèdia, l’enciclopèdia lliure. Recuperat el 11 de març de 2025
- Wikipedia. (s.d.). Jon Olsson. Wikipedia, la enciclopedia libre. Recuperat el 11 de març de 2025
- Wikipedia. (s.d.). Minecraft. Wikipedia, la enciclopedia libre. Recuperat el 11 de març de 2025
- Wikipedia. (s.d.). TheGrefg. Wikipedia, la enciclopedia libre. Recuperat el 11 de març de 2025,
- Wikipedia. (s.d.). Willyrex. Wikipedia, la enciclopedia libre. Recuperat el 11 de març de 2025
- Xataka. (s.d.). Qué es un NFT y cómo funcionan. Xataka. Recuperat el 11 de març de 2025
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.