Paula Da Hermoso Vanrell

Lola Moreno Marco (Alacant, 22 anys), coneguda com a Lola Lolita per les xarxes socials, es considera la reina de Tik Tok. La seva trajectòria va començar quan als 14 anys penjava balls per musical·ly, l’aplicació que posteriorment es va convertir en Tik Tok a nivell internacional, i des d’ençà no ha parat de fer contingut per les xarxes socials. El seu reconeixement ha anat augmentant de manera progressiva durant aquests anys, que del seu hobby ho ha convertit en la seva professió. Actualment, té un total de 13,6 milions de seguidors a Tik Tok, 4,3 milions per Instagram i 272 mil seguidors a Youtube.

Imatge 1. Lola Lolita al Lola Lolita Land

Viralitat

Per Tik Tok destaca per fer “get ready with me” preparant-se abans de sortir de casa, balls, provant-se productes de bellesa i fent vídeos d’humor. Per instagram se centra en mostrar el que fa al dia a dia i a penjar fotografies. I per Youtube, encara que darrerament ja està una mica inactiva difón els seus viatges, respon a preguntes i podem trobar també challenges.

Durant tots aquests anys la influencer espanyola ha estat trending topic en diferents períodes. Entre ells, podem destacar:

“Pillan a Lola Lolita fumando en un bar”

Tot va començar quan un jove va difondre un rumor assegurant que havien vist a na Lola Lolita fumant a un bar. L’ àudio es va fer viral ràpidament, generant un gran nombre de memes tant a Tik Tok com per X . A causa de la popularitat la influencer va sortir declarant: “És mentida, no fumo”.

Lola botant d’un paracaigudes

Un dels vídeos més vistos de na Lola Lolita va ser el seu salt en paracaigudes. La seva expressió de pànic va causar molta diversió, convertint-lo en un vídeo amb quasi 200k de likes.

https://www.tiktok.com/@lolalolita/video/7355771993221844256?_t=ZN-8ud1LFALfEs&_r=1

L’inesperada promoció de la marca Doritos

Per les xarxes es varen penjar varis videos mostrant com una dona es queixava del soroll que feia na Lola Lolita menjant al cinema. En es moment en què es va difondre aquest contingut la gent s’ho va creure.

Dies més tard, la gent es va sorprendre al saber que era una promoció pactada amb Doritos.

https://www.tiktok.com/@doritos_es/video/7468020558869957910?_r=1&_t=ZN-8ud1Zcq65tW

Agència d’influencers

En el moment que na Lola Lolita va adquirir popularitat per Espanya, la seva mare Lola Marco va decidir crear una agència de representació de creadors de continguts anomenada “Lolita Manager”. D’aquesta manera, li donava suport i li ajudava a tenir més visualitzacions i visibilitat a les marques per noves col·laboracions.

En ella, també es troba a la germana de na Lola, na Sofía Surfers ( 5,1 milions de seguidors) amb qui ha fet contingut des dels seus inicis. Tot i això, na Sofía Surfers mai ha arribat a superar les xifres de la seva germana gran.

Sofía Surfers i Lola Lolita. Font:Caja de Música TV
Imatge 2. Sofía Surfers i Lola Lolita als premis ídol 2023.

Gràcies a l’agència, les dues germanes Moreno han pogut viure de les xarxes. Els hi organitzen els esdeveniments que han d’anar, les col·laboracions amb les marques, els continguts que han de preparar, entre altres.

Marques i col·laboracions

El contingut de na Lola Lolita es centra sobretot en la moda, la bellesa, l’estètica, l’humor i els balls. Però també, una part del seu contingut són col·laboracions amb marques.

Les empreses cada vegada empren més el que es coneix com màrqueting d’influencers per arribar al seu públic objectiu. D’aquesta manera, amb l’impacte que té la influencer espanyola aconsegueix donar visibilitat als productes de les marques i a incrementar les vendes.

https://www.tiktok.com/@lolalolita/video/7468385502823992598?_t=ZN-8ubTg4a89xK&_r=1
Promoció de marca Font:Tik Tok

A part de les col·laboracions amb marques, també participa amb artistes o altres influencers per donar-los a conèixer. En el moment que els cantants treuen una cançó nova, es reuneixen amb ella per crear un trend per Tik Tok i viralitzar la música. Normalment, solen ser balls senzills d’uns 15 segons perquè la gent s’animi a fer el ball, s’aprengui el tros de la cançó i després la vagin a reproduir a plataformes de streaming com Spotify o Apple Music.

https://www.tiktok.com/@lolalolita/video/7392681549520456993?_t=ZN-8ubKIEfsvVG&_r=1
Lola Lolita promocionant una cançó de na Lola Indigo. Font:Tik Tok

Les col·laboracions amb altres influencers sorgeixen amb l’objectiu d’aconseguir nous seguidors. En el moment en què s’ajunten diferents creadors de contingut l’audiència es fusiona i es creen un benefici mutu.

Per crear contingut d’aquest tipus, moltes vegades han optat per anar de viatge petits grups d’influencers. Es reuneixen unes setmanes i així aconsegueixen tenir contingut per totes les xarxes socials. Mostren la cultura del país, moments graciosos, aporten vídeos diferents que d’habitual, es fan fotografies,etc. També, permeten tenir una relació directa amb fans que es troben, fer col·laboracions amb restaurants o hotels.

Nos vamos a New York. Font:Youtube

Els challenges, els trends i els reptes també funcionen per captar l’atenció i entretenir a la gent. A través d’aquests formats no només manté actius als seguidors, sinó que permet conèixer la seva personalitat i els altres col·laboradors d’una manera divertida i espontània.

Comparando parejas. Font: Youtube

Documental Lola y Sofía, las reinas de Tik Tok

Les germanes Moreno, són de les influencers amb més potencial d’Espanya. El 2022 es va penjar el documental “Lola y Sofía, las reinas de Tik Tok” en què es conta la trajectòria de les dues a les xarxes socials i es dona una visió més personal.

Imatge 3. Documental “Lola y sofía, las reinas de Tik Tok“.

Na Lola Lolita i na Sofía Surfers varen començar com qualsevol persona penjant contingut simple ballant o fent lypsing de les cançons que hi havia per musical·ly. Les dues eren reconegudes a la seva ciutat (Elche) i en cap moment s’imaginaven que arribarien on són ara. Als inicis no ho varen tenir fàcil, perquè la gent dels seus instituts no els hi varen donar suport i es reien d’elles. El que les va impulsar a continuar varen ser els missatges i els seus seguidors d’aquell moment.

No varen tenir un reconeixement com altres influencers com na Charlie D’Amelio, que es va fer un salt internacional immediat. El seu progrés va anar a poc a poc i això ha permès que els nous seguidors puguin veure molt de contingut i la seva evolució. Varen passar d’un reconeixement local al nacional i arribant a l’internacional.

https://www.tiktok.com/@losmuserss/video/7207831372419976454?_t=ZN-8ubQoqQLV2c&_r=1
Musical·ly de na Lola Lolita i Sofia surfers. Font: Tik Tok

Les xarxes socials han anat evolucionant i s’han anat adaptant a les novetats que anaven apareixent. Podem veure que varen començar d’adolescents i com es veuen actualment.

https://www.tiktok.com/@lolalolita/video/7414183533578652960?_t=ZN-8ubScZnAkpa&_r=1
Tik tok de na Lola Lolita i Sofia Surfers. Font:Tik Tok

Premi Ídol

Des del 2021, es celebren uns premis dirigits exclusivament pels influencers d’Espanya gràcies a la creadora de contingut Dulceida. El 2024, el premi ídol el va guanyar na Lola Lolita a la categoria “Tiktoker”. Aquests premis estan per donar visibilitat a la feina que fan cada dia els creadors de contingut digital.

https://www.tiktok.com/@premios_idolo/video/7346338336044371232
Lola Lolita recollint el premi Ídolo. Font: Tik Tok

Amb la rebuda del premi es va fer viral aquest moment, ja que la gent li va sorprendre la seva manera tan humorística i espontànea amb que el va rebre. Es va convertir en un dels moments més comentats i divertits de la gala.

Lola Lolita guanyadora del premi Ídol. Font: intagram

Lola Lolita Land

Imatge 4. Lola Lolita Land.

El 2024, l’influencer espanyola va organitzar un esdeveniment a l’Autocine de Madrid. Comptava amb un parc d’atraccions, un festival de música, paradetes de maquillatge, foodtrack, actuacions amb convidats i podcasts en directe. Estava obert a tot el públic, però es requeria comprar les entrades amb antelació. Es va dividir en dues franjes horàries: de 11h a 16h i de 17h a 21h.

https://www.tiktok.com/@lolalolitaland/video/7381131205460118816
Lola Lolita Land. Font: Tik Tok

Na Lola Lolita va fer una gran campanya publicitària per promocionar el seu esdeveniment. Les xarxes socials estaven plenes de promocions i fins i tot, es va anunciar per la televisió.

https://www.tiktok.com/@lolalolitaland/video/7368009669966597409?_t=ZN-8ubCJeKTDS2&_r=1
Promoció Lola Lolita Land a “El Hormiguero”. Font:Tik Tok

Na Lola Lolita s’ha convertit en la influencer més reconeguda per Espanya gràcies al seu esforç i dedicació. En el moment en què ets constant amb el teu treball i li dediques temps el resultats es veu reflectit. Consider que per ser una bona influencer es necessita ser primer de tot un mateix, perquè sinó el públic no pot connectar ni sentir-se identificat. L’autenticitat és clau per tenir bona relació amb els seguidors, ja que ells busquen persones amb virtuts, defectes i sense filtres. Pel que fa na Lola Lolita, opin que darrerament ha aconseguit més seguidors per aquest factor, perquè ha permès demostrar a la gent com és realment.

Per altra banda, m’agrada molt la seva estratègia constant i com està pertot. Actualment, al ser reconeguda per tota Espanya li permet tenir moltes més oportunitats laborals i col·laboracions. El seu èxit a les xarxes socials li permet treballar amb marques destacades. A més, juntar-se amb tanta gent li permet tenir més contactes per futurs acords amb marques i aprendre noves estratègies de creixement que li permetin millorar en les tècniques de creació de contingut.

Bibliografia


ABC. (2023, desembre 7). ¿Quién es Lola Lolita, el novio, la guerra con Marta Díaz? ABC. https://www.abc.es/play/television/noticias/quien-es-lola-lolita-novio-guerra-marta-diaz-20231207143730-nt.html?ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


Diez Minutos. (2023, desembre 5). Lola Lolita: la influencer que lo ha conseguido todo con trabajo y esfuerzo. Diez Minutos. https://www.diezminutos.es/famosos-corazon/famosos-espanoles/g63570218/lola-lolita-influencer-vida


El Español. (2024, març 15). Lola Lolita triunfa en los Premios Ídolo 2024: “Top artesano” hecho en Castilla-La Mancha. El Español. https://www.elespanol.com/eldigitalcastillalamancha/sociedad/20240315/lola-lolita-triunfa-premios-idolo-top-artesano-hecho-castilla-la-mancha/840166007_0.html


Los 40. (2024, abril 30). Todo lo que se sabe sobre Lola Lolita Land: cuándo y dónde es, cómo comprar las entradas y los horarios del festival. Los 40. https://los40.com/2024/04/30/todo-lo-que-se-sabe-sobre-lola-lolita-land-cuando-y-donde-es-como-comprar-las-entradas-y-los-horarios-del-festival/

20minutos.es. (2023, març 12). Pillan a LolaLolita fumando en un bar: la tiktoker se toma con humor el meme del momento y se une a la tendencia. 20minutos. https://www.20minutos.es/noticia/5056267/0/pillan-a-lolalolita-fumando-en-un-bar-la-tiktoker-se-toma-con-humor-el-meme-del-momento-y-se-une-a-la-tendencia