El cacau retarda l’avanç de la diabetis tipus 2

Aquesta és la principal conclusió d’últim estudi dut a terme per l’Institut de Ciència i Tecnologia d’Aliments i Nutrició del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), la Universitat Complutense de Madrid i el Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Diabetis i Malalties Metabòliques associades de l’Institut de Salut Carlos III (Espanya). I és que el cacau, un aliment ric en compostos bioactius com els flavanols amb una gran quantitat de propietats antioxidants i antiinflamatòries, ha demostrat alentir la progressió de la diabetis tipus 2 frenant la pèrdua de massa i funció de les cèl·lules beta del pàncrees.

Per arribar a aquests resultats, els investigadors van realitzar diversos experiments amb ratolins de laboratori (concretament murins) que van ser alimentats amb una dieta rica en cacau durant l’etapa prediabética, observant una disminució dels seus nivells d’hiperglucèmia, una millora en la sensibilitat a la insulina i un alentiment de la pèrdua de massa i funció de les cèl·lules beta pancreàtiques. A més, gràcies també al tractament amb cacau, els ratolins van presentar una pujada de l’activitat de les defenses antioxidants del pàncrees, el que va conduir a una millora de la situació d’estrès oxidatiu i mort cel·lular tan característica de l’estat prediabètic.

Es tracta de la primera vegada que es constata el potencial efecte antidiabètic del cacau en un animal viu: “Aquests resultats evidencien per primera vegada en un model animal in vivo que el cacau podria protegir davant la pèrdua de la funció i de la massa de cèl·lules beta del pàncrees que té lloc a la diabetis tipus 2 i endarrerir, per tant, la progressió de la malaltia”, aclareix a l’agència Sinc Maria Àngels Martín, líder de l’estudi.

0 comments on “El cacau retarda l’avanç de la diabetis tipus 2Add yours →

*