Sempre hem tingut la necessitat de comunicar-nos, des dels nostres orígens, a partir de pintures rupestres, papirs, cartes, SMS… fins l’aparició d’Internet. A partir d’aquí, ens vam anar tornant més addictes a la comunicació digital, deixant de banda els antics formats tot començant la nova era del que serà la tecnologia del futur.
L’aparició de les xarxes socials així com Facebook i el chat més famós conegut com Whatsapp, han fet de les nostres vides una contínua interacció amb altres persones i amb nosaltres mateixos. Ens passem el dia parlant amb amics o coneguts mitjançant les xarxes, publicant i/o compartint fotografies i vídeos i, mantenint-nos informats minut a minut de tot allò que passa al nostre voltant.
És aquí on comptem amb l’aparició dels smartphones els quals ens han facilitat aquesta constant interacció amb les xarxes socials, la comunicació persistent entre els amics, familiars i coneguts. Actualment no esperem que passin els dies per a que el receptor rebi un missatge, a partir d’una carta o un altra format primari, sinó que disposem de xarxes socials que ens permeten enviar un missatge, a través d’un chat, segons després de rumiar-ho en el nostre cap. Tal és la importància de l’aparició dels smartphones que podem comprovar fàcilment el seu èxit ja que, segurament 9 de cada 10 persones en el món en disposen d’un.
Però, cal destacar el naixement del que seria l’smartphone amb més ressó i èxit mundial: l’iPhone d’Apple, un telèfon mòbil intel·ligent que ha estat capaç de revolucionar a tota societat. El naixement de l’iPhone el situem l’any 2007 amb el seu primer model 3G que suposava ser el “dispositiu que canviaria el món en els pròxims anys”, i així ha succeït. L’iPhone ens permet la comunicació en termes generals, les relacions socials i fins i tot, la rutina de la nostra feina ja que també s’ha acabat convertint en la nostra agenda personal aconseguint organització en les nostres vides.
Steve Jobs, cofundador i president executiu de l’empresa Apple Inc., és considerat el primer en la llista definitiva d’aquells que han tingut major influència, i que han fet els canvis més significatius en els negocis en els últims anys. Jobs, ha estat la persona que més ha canviat la nostra manera de veure la tecnologia i redefinit l’estil de vida que portem avui en dia.
El producte
Pel que fa el seu producte, trobem una llista dels avantatges que disposa dit dispositiu mòbil i és que ens permet connectar-nos i navegar per la xarxa d’una manera excepcional ja que mitjançant la seva pantalla tàctil podem manipular les pàgines web d’una manera molt fàcil. També, el seu sistema operatiu característic anomenat iOs crea una interfície que permet a l’usuari manipular el telèfon mòbil d’una forma molt refinada. A més, disposa de la capacitat per a realitzar vídeo trucades gràcies a la seva càmera frontal així com captar fotografies i vídeos amb bona resolució. Però el major avantatge d’aquest telèfon mòbil, a diferència de la resta, és possiblement el seu únic botó a la part frontal i, concretament, sota de la pantalla, ja que és un disseny més atractiu i original que la resta de smartphones no tenen.
És important parlar del fenomen social que ha causat l’iPhone i és que el seu naixement va marcar un abans i un després en la vida de moltes persones. Tot i considerar-se una peça tecnològica molt avançada, aquest telèfon intel·ligent va impactar en la societat a un nivell molt profund.
“Segons un article provinent de Mediosfera, “abans de voler saber els efectes que proporciona l’iPhone en la societat, s’ha d’aclarir que aquest dispositiu és una combinació de tres productes. Es tracta de la combinació entre telèfon mòbil, iPod tàctil i un dispositiu d’Internet que permet la navegació web. En una enquesta realitzada per l’OCU es basava en 700 usuaris que disposen de l‘iPhone i es va trobar que la majoria d’aquests l’utilitza com a telèfon i per navegar a Internet. A més, cada usuari pot fer ús de les moltes aplicacions que hi ha a l’Apple Store permetent, fins i tot, que aquest faci esport com fitness, yoga, pilates sense la necessitat d’acudir a un gimnàs. També ha influenciat en l’àmbit de l’educació ja que la seva plataforma facilita l’accés a diversos cursos en línia que permeten tenir a l’abast molt continguts donats per les universitats convertint-se així en aprenentatge virtual”.
[text extret de: Mediosfera]
Per tant, podem dir que l’iPhone s’ha convertit en un dispositiu mòbil imprescindible en les nostre vides ja que forma part del nostre dia a dia.
Android vs. Apple
Hem de deixar clara una cosa, Android és el major rival d’Apple ja que domina el mercat mòbil en quant a sistema operatiu però Apple guanya amb les ventes d’un únic telèfon mòbil. A més, l’iPhone ha servit com a patró i inspiració per a la contínua creació d’altres smartphones que s’han anat llançant al mercat sense quasi descans. L’èxit del dispositiu d’Apple ha continuat i així ho podem comprovar amb la creixent aparició de nous models que anava oferint l’empresa als seus seguidors, com per exemple el model d’iPhone 5s que ha estat entre els més venuts i desitjats pel públic en general. Però, cal destacar la recent i impactant arribada al mercat dels nous models d’iPhone com són el 6 i el 6 plus que han revolucionat el món un cop més creant cues de moltes hores, per part dels usuaris, per a la seva compra.
Dues formes de veure l’aparició de l’iPhone
Vet aquí les dues maneres de veure l’aparició i evolució de l’iPhone, una de positiva i l’altra possiblement no tant. Hi ha aquells qui pensen que l’aparició de l’iPhone, envers la societat, ens ha facilitat el nostre mode de vida. Es tracta d’un dispositiu que ens acompanya allà on anem, que ens ajuda en qualsevol moment i lloc del dia per a resoldre dubtes i/o obtenir informació, a més de permetre’ns parlar i contactar amb qui vulguem i des d’on vulguem… En definitiva, l’iPhone s’ha convertit en una part més de la nostra persona i, sense ell, en aquests moments, possiblement no sabríem què fer.
Per altra banda, trobem els que creuen que l’aparició de l’iPhone és una forma d’allunyar-nos d’altres persones ja que cada cop menys parlem cara a cara o prestem atenció a qui tenim al nostre davant. Sí és cert que hem arribat a un punt en el què, segons nombrosos estudis, tenim una gran dependència a utilitzar els dispositius i per tant, moltes d’aquestes persones són considerades “addictes a l’smartphone” podent causar greus implicacions.
Així doncs, pel que fa l’aparició de l’iPhone i l’impacte que ha tingut, en quina de les opcions us posicioneu més?
No es tracta que ens posicionem, simplement hem de saber entendre que un dispositiu intel·ligent com és l’iPhone, ha estat llançat al mercat després de tot un procés de creació i disseny. A més, està pensat per a un ús que ens ofereixi una millora en el nostre dia a dia i que ens ajudi a solucionar qualsevol dubte en qualsevol moment del dia. La diferència la trobem en aquells usuaris que no troben la profitosa utilitat que pot tenir dit dispositiu i que per tant, només sigui utilitzat per a jugar a videojocs, que l’App Store ofereix, o per a xafardejar les xarxes socials.
Hem de ser conscients de la immensa utilitat que té l’iPhone (i en general un smartphone) i explotar al màxim les seves habilitats ja que no és només un objecte d’entreteniment sinó que al seu darrere hi ha moltes hores de reflexió i treball per part dels seus creadors, així com el seu exitós disseny, per a oferir-nos una forma de vida més còmode i organitzada.
Webgrafia
Caro, Lucas J. (2013) La influencia de los distintos tipos de clientes en la evolución del concepto Apple. Disponible a: Applesencia.com. <http://applesencia.com/2013/01/influencia-tipos-clientes-evolucion-apple>
Cruz, Ernesto (2012) ¿Cómo ha influído Steve Jobs en el mundo?. Disponible a: Sjenelmundo.blogspot.com.es. <http://sjenelmundo.blogspot.com.es/p/influencia-de-steve-jobs-en-la.html>
¿Cuántos españoles tienen un <smartphone>? (2010). Disponible a: ABC.es <http://www.abc.es/tecnologia/moviles-telefonia/20140725/abci-ventas-smartphones-tableta-espana-201407251123.html>
iPhone (2015). Disponible a: Wikipedia.org. <http://es.wikipedia.org/wiki/IPhone>
Izquierdo, Héctor (2012). Las 7 formas en que Steve Jobs cambió nuestro mundo. Disponible a: Revistagq.com. <http://www.revistagq.com/la-buena-vida/tecnologia/articulos/las-7-formas-en-que-steve-jobs-cambio-nuestro-mundo/17261>
Liarte, Diego (2014) Nombran a Steve Jobs como el líder con más influencia de los últimos 25 años. Disponible a: applesencia.com. <http://applesencia.com/2014/04/steve-jobs-mas-influencia-25-anos>
Pérez, Bernardo (2013) La evolución e inspiración del iphone y su influencia. Disponible a: Digitantes.com. <http://digitantes.com/la-evolucion-e-inspiracion-del-iphone-y-su-influencia/>
Portaltic (2014) ¿Adictor al ‘smartphone’?. Disponible a: Europapress.es. <http://www.europapress.es/portaltic/sector/noticia-adictos-smartphone-20110804135609.html>
Ricaurte, Paola (2010). Una mordida a la manzana: el impacto del iPhone. Disponible a: Mediosfera.wordpress.com <https://mediosfera.wordpress.com/2010/08/23/una-mordida-a-la-manzana-el-impacto-del-iphone/>
Santamaría, Pedro (2009) Apple supera a Google como marca con mayor influencia según encuesta de populus. Disponible a: Applesfera.com. <http://www.applesfera.com/apple/apple-supera-a-google-como-marca-con-mayor-influencia-segun-encuesta-de-populus>
Sarrion, Rafa (2010) Apple y su influencia en la cultura. Disponible a: Rafasarrion.blogspot.com.es. <http://rafasarrion.blogspot.com.es/2010/08/apple-y-su-influencia-en-la-cultura.html>
Solé, A.A. (2010). ¿Cómo influyen las marcan en la sociedad 2.0?. Disponible a: Siliconnews.es. <http://www.siliconnews.es/2010/06/08/como-influyen-marcas-sociedad-2-0/>
Steve Jobs: El regreso de Apple (2015). Disponible a: Wikipedia.org. <http://es.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs#El_regreso_a_Apple>
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.