Si et diuen que pots entrar a un bar, a qualsevol establiment que tingui musica ambient, i escoltar la cançó que tu vulguis, et pot sonar a ciència ficció. En primer lloc, perquè som d’una generació que no ha conegut les jukebox, aquestes màquines en què posaves una moneda i seleccionaves la cançó que volies que sonés per a tots els clients del bar.

I, en segon lloc, perquè no coneixes aquesta aplicació, de nom tan senzill com Play it app, que ve a ser alguna cosa així com l’app que et posa al bar la música que tu vols.

Logotip

Logotip de la marca

Play it app la vaig trobar, per casualitat, en un pub a Barcelona, però no per això he deixat de prestar-li l’atenció que mereix: per mí , la mateixa idea nuclear d’aquesta aplicació em sembla genial. Una eina útil, pràctica, que ens fa gaudir del temps que estem prenent alguna cosa en un pub, triant la cançó que volem que soni. És, a més, gratuïta, i tan fàcil d’usar com qualsevol app en què escoltem música.

El concepte és senzill: els clients dels bars són els encarregats de fer de DJ, triant la propera cançó que sonarà. I quina millor manera de fer-ho que amb un l’ajuda d’un ‘smartphone’. Mitjançant una aplicació per iOS i Android o simplement accedint a una pàgina web, l’usuari pot triar la música. «L’elecció pot ser lliure -explica Pau Midón, un dels seus creadors-, però els bars també poden posar llistes tancades, que poden ser diferents i programables per a diferents moments del dia. Nosaltres els ajudem oferint llistes predefinides d’èxits o per estils musicals ».

Cerca de Cançons

Cerca de cançons

Petició al local

Des de el punt de vista empresarial, els negocis que volen  fer ús dels seus serveis han de pagar una quota aproximada de 20€ mensuals, que inclou la instal·lació del programari i un gran nombre de cançons. «Ja tenim gairebé dos milions de temes», explica Fran Arbués, que als seus 21 anys és l’encarregat de la música i la implantació en els locals. «Ara sobretot tenim el que està més de moda, ens falta completar les llistes amb més clàssics i música especialitzada. A més, paguem una quota a la SGAE per totes les cançons ».

Posar una cançó amb Play It App és, en principi, totalment gratuït per als clients del bar, però si l’establiment ho desitja pot establir un sistema de micropagaments per punts, per treure rendibilitat. «De moment, cap ha optat per aquest sistema de pagament, prefereixen fidelitzar els usuaris primer i plantejar cobrar més tard. Nosaltres creiem que és un encert », assegura Pau.

Aquesta cota amortitzable o no, no és l’únic requeriment que ha de tenir l’establiment ja que ha de disposar d’un És imprescindible que l’establiment compti amb una xarxa wifi a la qual ens puguem connectar, ja que serà a través d’aquesta connexió com enllacem amb la plataforma de Play it app i, per aconseguint, amb el servei que ens ofereix el local.

Aquesta nova aplicació, porta darrera una campanya de promoció molt encertada, ja que per donar a cóneixer l’aplicació omplen els bars amb cartells que expliquen com posar cançons. A més organitzen festes en què hostesses amb un ‘tablet’ conviden els clients a triar la música i iniciar així en el món Play It App.

L’invent també té els seus riscos: donar el poder als usuaris implica que ells decideixin i, si els gustos són similars, les cançons poden repetir massa. Per evitar això han implantat un filtre que limita que una cançó, que ja s’ha reproduït, soni de nou en un temps determinat per l’amo del bar.

Aquest nou invent podria veure com un perill pels tradicionals dj’s. «No volem ser l’enemic dels DJs -assegura Pau-. Els que siguin bons no tenen per què veure amenaçats ja que no hem creat Play It App per substituir ».

Finalment podem dir que Play It App, es el nou jukebox del segle XXI, i té l’objectiu clar de tornar a reviure aquella estimada moda de la música als locals.