El VIDEOCLUB com a tal s’esta consolidant gràcies a les noves tecnologies com l’Internet. Si vols veure una pel·lícula des del sofà de casa teva, la teva sèrie o programa de televisió preferits, ho pots fer gràcies al sistema VOD i la TV a la carta sense pagar ni un euro.

El sistema vídeo sota demanda o televisió a la carta és un sistema que permet als usuaris accès a continguts multimèdia de forma personalitzada oferint-lis la possibilitat de sol·licitar i visualitzar una pel·lícula o programa concret en el moment exacte que ho desitgi. Existeix la possibilitat de descarregar-lo en un dispositiu mòbil, un ordenador, un televisor o un reproductor portàtil, per veure-ho en qualsevol moment que es desitgi.

Permet a l’usuari disposar del programa desitjat sense dependre d’horaris fixes de programació. El client està connectat a un servidor de Video on Demand que disposa d’un sistema alternatiu als tradicionals lloguers de pel·lícules.

TV a la carta

Recorregut històric.

1990: Primer sistema de VOD comercial iniciat experimentalment a Hong Kong.

1994: Servei de VOD a Cambridge, Inglaterra. Proporcionava vídeo i dades a 250 llars i escoles connectades a la xarxa de cable de Cambridge.

1998Kingston Communications, primera companyia britànica en llançar un servei de VOD plenament comercial i la primera en integrar la televisió oberta i d’accès a Internet a través d’un únic descodificador.

2004: VOD Arriba a Espanya, introduït per Televisió de Catalunya, anomenat 3alacarta.

A l’actualitat els sistemes VOD estan àmpliament desplegats per tot arreu, amb més de 140 serveis a Europa.
  • Movistar+

Videoclub més popular

Envia a cada moment el programa seleccionat per l’usuari sobre la seva línia telefònica empleant tecnologies DSL i FTTH per continguts a alta definició. Disposa del seu propi servei anomenat Yomvi disponible a descodificadors iPlus connectats a Internet, així com l’aplicació per computadores personals i dispositius mòbils.

mitele

Portal web de televisió a la carta dels canals de la companyia Mediaset. Aquesta empresa inclou els canals Telecinco, Cuatro, Factoria de Ficción, Energy, Divinity i Boing, pels que es poden veure programes de televisió, series, TV movies, programes infantils i esports.

Servei de vídeo en directe i sota demanda de TV3, canal33, esport3, 3/24 i super3-3xl. Des de la interfície de TV3 a la carta, hi ha la opció de veure tots els seus canals en directe i, també, es poden veure els programes, telenotícies, reportatges, series i altres continguts que ja s’han emès.

Plataforma de distribució de continguts audiovisuals a la carta de la xarxa de televisions locals (XTVL), la qual inclou un seguit de televisions locals de proximitat de Catalunya. El portal dóna accés a tots els continguts produïts per les mateixes televisions locals i, també, de la XTVL.

Relació amb la Publicitat i les Relacions Públiques.

La Televisió a la Carta i VOD ofereix un servei personalitzat al client on decideix els programes que vol que es reprodueixin i, en l’àmbit publicitari té una relació directe.  Les agències de publicitat i comunicació es caracteritzen per oferir al seu client un servei personalitzat, el mateix servei personalitzat que ofereix el servei de Televisió a la carta i VOD.  El servei personalitzat i el contacte directe amb el client ajuda a la conseqüent fidelització al client.

A l’hora les cadenes de televisió emeten anuncis publicitaris anunciant la seva televisió a la carta. Durant les seves emissions diàries i els seus espais dedicats als anuncis, les cadenes utilitzen la seva pròpia publicitat per promocionar el seu servei de televisió a la carta sense tenir cap cost adicional, perquè són propis de la mateixa cadena.

A l’hora les televisions, a través de la seva pàgina web, ofereixen els programes, sèries i pel·lícules que tenen més audiència i que té més demanda per part del client.

tvc3

Webgrafia.

Wikipedia. V í d e o b a j o d e m a n d a [en línia]. 83.233.117.144, 2015. [consulta: 8 d’octubre de 2015]. Disponible a: https://es.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADdeo_bajo_demanda
El país. Llega la televisi ón a la carta [en línia]. Rosario G. Gómez / Fermín Robles. Edición impresa/Archivo, 18 de maig de 2007. [consulta: 8 d’octubre de 2015]. Disponible a: http://elpais.com/diario/2007/05/18/radiotv/1179439202_850215.html