Instagram s’està convertint en la potència empresarial més ràpida i important del món. 

Instagram com a aparador

Molts dels usuaris d’aquesta potent xarxa social han vist la oportunitat per introduir-se a la societat del segle XXI amb Instagram. Hi ha usuaris de tot tipus, sobretot, n’hi ha que aprofiten per vendre productes de marques conegudes, productes de fabricació pròpia o, fins i tot, roba i accessoris de segona mà que tenen oblidats al seu armari. Un autèntic aparador personalitzat

Venda de productes

Nukebracelet és la firma d’una noia jove de 26 anys que, des de ben petita, la seva passió és la joieria. Any rere any ha anat creant nous models de joies per a la família, amistats i, amistats de les seves amistats. Aconseguint donar-se a conèixer al màxim.

nukeFa tres anys es va introduir al món Instagram i, gràcies a això, ha aconseguit crear-se un nom i la firma que té a l’actualitat. Li ha permès arribar als més de 1.000 followers que segueixen a diari les seves publicacions.

Instagram la ha “obligat” a crear-se una firma i fer oficial el seu gran “hobby”.

Cada setmana puja alguna imatge a la xarxa mostrant un nou model. A banda de mostrar un model en concret, també, mostra possibles combinacions dels seus productes. Les combinacions tenen un preu més reduït del que si et quedes els productes per separat. Així com també, fa descomptes de tant en tant quan ha passat uns dies de la entrada de la seva nova col·lecció. Per tenir a l’usuari en constant atenció al seu espai.

Per mostrar els seus productes utilitza tres mètodes:

  • Mostrar el producte a través de l’usuari. Un usuari al comprar els seus productes penja una imatge a la xarxa on es veuen i, d’aquesta manera els altres usuaris veuen el producte posat i els hi crida l’atenció directament.
  • Mostrar el producte a través de botigues. A diferents botigues de Barcelona i Maresme  té exposats els seus productes per tal de vendre el màxim i que la conegui un públic més ampli i directe. Es tracta de botigues concretes i triades especialment per ella, segons el seu tipus de producte i públic.
  • Mostrar tota la col·lecció. Quan treu una col·lecció nova al mercat ho publica a la xarxa mostrant tots els productes nous dels que disposa.

La xarxa li permet tenir el seu producte exposat al públic sense haver de pagar un lloguer.

Pelltorla és una botiga de roba i complements situada a Granollers. A banda de la seva botiga oficial fan servir la tècnica online per mostrar els seus productes.

IMG_0294És una dels molts usuaris del món que fan servir l’aplicatiu per mostrar els seus productes i donar un valor afegit al producte. De vegades no tens el temps suficient per anar a comprar roba, d’aquesta manera tens la botiga disponible les 24h del dia.

Diàriament pengen una imatge amb un producte diferent mostrant els atributs d’aquest i el preu. Al disposar del preu i la descripció del producte resulta una comoditat per l’usuari de conèixer els productes sense desplaçar-se a l’establiment. A l’empresa li permet recopilar més usuaris i donar-se a conèixer a tot usuari que no resideix a la població, aconseguint que aquest es desplaci al seu establiment si l’interessa el producte. Probablement obtingui més vendes ja que el client que ve a la botiga serà perquè vol adquirir algun dels seus productes que ha vist a Instagram.

Oferir serveis

Events3 és la firma de dues noies que les apassiona la organització d’esdeveniments, sobretot, la de casaments, bateigs i comunions. Han aprofitat el gran moment de la xarxa social per fer-se un lloc dins el mercat. Les pàgines web funcionen molt bé, però Instagram concretameIMG_0296nt ara mateix funciona molt millor, per la facilitat de mostrar amb imatges tot allò que vols mostrar. Amb una imatge ho pots dir tot i l’usuari t’ho demana i diu tot.

Gràcies a Instagram aquestes noies han vist un nou concepte de negoci i han sabut aprofitar perfectament el seu moment àlgic .

Setmanalment pengen alguna imatge de decoració ideal per diferents tipologies de casaments, bateigs i comunions. Quan han col·laborat en un casament mostren les imatges més representatives perquè l’usuari es faci una idea de com representen tot allò que van mostrant al llarg dels dies. És la prova de com es veu representada la seva feina. A l’usuari de Instagram li agrada veure el màxim d’imatges possibles i, a quant més original i bonica millor.

El seu millor atractiu és els petits detalls dels esdeveniments, aquells amb els que no s’hi compta d’entrada però són els més significatius.

Bodasdecuento és una empresa que es dedica a organitzar casaments de tot tipus i, per tots els gustos. També ofereixen el servei d’ensenyament del que disposen. Ofereixen cursos de wedding planner per qui n’estigui interessat en aquest món i tingui ganes d’aprendre a organitzar esdeveniments.IMG_0297

Disposen de pàgina web amb tota la informació detallada i tota la seva feina diària. A banda són actius a Instagram, el qual els ha permès donar-se a conèixer a un públic més ampli i mostrar a diari imatges dels diferents casaments que organitzen. Els ha donat una nova manera de promocionar els seus serveis i ensenyar a l’usuari el meravellós món dels casaments i la seva organització.

Conlusions

Instagram és la xarxa social més potent del món actualment. Gràcies a aquesta xarxa molts empresaris els ha permès ampliar el seu negoci i d’altres moltes persones els ha permès obrir un nou negoci. És la més potent actualment perquè et dona molta possibilitat al disposar l’alta qualitat d’imatges. Pel client el millor és veure fets i veure el producte tal qual és, per això funciona a la perfecció aquesta xarxa.

Más vale una imagen que mil palabras

Expressió clau que s’ha dit des de fa molts anys i es continua dient a l’actualitat. Tot ho adquirim a través dels ulls.

Presentació online.