Brand storytelling- Històries plenes d’emocions

 

Estem, com a espècie, addictes a les històries. Fins i tot quan el cos se’n va a dormir, la ment es manté despert tota la nit, explicant històries en si.


¿T’has preguntat mai, per què algunes marques experimenten molt més èxit que altres?

A vegades, no n’hi ha prou en confiar en la oferta que te un producte en el mercat per tal de tenir èxit. Cal alguna cosa més.

S’ha demostrat que els consumidor, durant el pas dels anys comproven els beneficis funcionals dels productes, i la gestió del vincle amb els consumidors és cada vegada més delicada. Aconseguir emocions positives i “amor” a les marques, és un camí exigent. Fins i tot, de tant en tant sorgeixen alguns debats en relació quin és el millor camí: raó? Emoció? Ambdues? I quin més?

Font; Google imatges

Sabem també que la Raó i l’Emoció estan intrínsecament vinculades. Va haver-hi una època en què les marques van privilegiar més la raó, posant l’accent en les característiques físiques del producte, però tots sabem que d’un temps a ara, l’emoció és la protagonista (encara que, per descomptat, els arguments racionals no es deixen de costat).

El vincle raó – emoció canvia amb les èpoques, ja que a vegades el que pensem pot condicionar respostes emocionals.

Es per això que cal buscar el punt de diferenciar-se de la resta i, alhora ser capaç de crear un vincle que tingui part de raó i part emocional amb el client. Això és l’objectiu principal del Brand storytelling.

1. Què és el Brand storytelling

Abans, les marques es dedicaven a enviar missatges perquè els consumidor els revessin i d’aquesta manera compressin els productes. Això a fet que, fins i tot hores d’ara la comercialització enfosqueixi la història transcendent del que fa que les marques siguin importants per a la gent.

Però tot això mica en mica esta canviant; la conversa de la marca es basa en l’enviament i la interrupció. Les converses de marca són ara cada vegada més, participatives.

I aquí és on apareix el Brand storytelling; es explicar els valors d’una empresa a partir d’una petita historia. Es a dir, es tracta d’explicar una historia on es mostrin aspectes de la marca perquè els clients es sentin com que la coneixen millor com si fossin un treballador més.

Per descomptat, les marques tenen una multitud de mètodes i mitjans de comunicació per explicar la seva història. El públic ara està hiper-fragmentat i el Brand storytelling és menys sobre els mitjans de comunicació i més sobre el compromís real.

Les principals marques com Lego, Coca Cola i Google s’han convertit en icones de la indústria a causa de la seva inclinació pel Brand storytelling. Si una empresa confia només en la seva oferta, es convertirà en una altra marca que no és capaç de diferenciar-se dels altres. Cal destacar.

Les històries són la millor manera de distingir de les altres marques.

2. Objectius del Brand storytelling

  • Ser capaç de crear un vincle que tingui part de raó i part emocional amb el client.
  • L’objectiu més bàsic o la raó de les marques per explicar la seva història és en general per crear o reforçar el posicionament de la marca i avantatge competitiu.
  • Amb el temps, l’empresa que utilitza el Brand storytelling arribarà a un públic molt més gran.
  • Mostrar aspectes de l’empresa que el client no coneix:
    • La raó de la companyia per ser com son, els valors.
    • Que és el que motiva als components de la companyia per treballar cada dia.
    • Donar al públic una mirada a l’interior de l’empresa.
  • Augment de la connexió amb el públic objectiu; generen confiança.
  • Son fàcils de recordar
  • Explicar la història d’una marca que permeti connectar totalment amb els consumidors.

3. Coses a tenir en compte per fer un bon Brand storytelling

  • Deixar que el públic de la marca sàpiga la història; Cada gran superheroi necessita una història d’origen impressionant, oi? Les marques no son diferents. El públic objectiu d’una marca necessita saber d’on bé. Es tracta d’explicar la història d’una marca que permeti connectar totalment amb els consumidors. Per tant, cada història és interesant perquè és exclusiva de cada marca. Ningú més tindrà exactament la mateixa història. Això és el que li farà destacar a una marca de la resta d’empreses.
  • Saber quins son els principals compradors. Es tracta de saber com arribar el missatge al públic ideal de cada marca. Tota gran història necessita una audiència. Es tracta d’esbrinar quina és i començar a a explicar les històries que necessita escoltar.
  • Una part integral del Brand storytelling és el propòsit. La raó de ser. Aquesta és la part de la història que la història que la gent va a connectar amb la majoria, perquè la gent li encanta entendre les raons darrere de tot. Comunicar el propòsit darrere de la marca farà que la història sigui molt més interessant per al públic, al que vol arribar i en general.
  • Les escenes han de mostrar l’empresa. Aquest és un altre component important del Brand storytelling. Com més és permeti mostrar que el públic observi l’interior de l’empresa, millor. Perquè? Ja que els mostra el costat “humà” de l’empresa. Això és a causa que els consumidors no connecten amb els productes i serveis. Es connecten amb els éssers humans.
  • Com més es pugui humanitzar una marca, millor. Amb el Brand storytelling una marca mai s’ha d’amagar darrere els producte. L’empresa s’ha de mostrar a l’audiència tal com és.

4. Exemple de Brand storytelling

En aquest exemple podem observar diverses persones emocionant-se per diversos motius. En tots els motius hi ha un carácter Xinés que mostra quin és el motiu de les llagrimes. Amb aquest Brand storytelling, ajuda a la marca Nikon a mostrar la capacitat que tenen les seves càmeres per captar la imatge radera del sentiment no només de cada individu, sinó que també ha estat capaç de captar moments histórics com; la caiguda del mur de Berlin o el primer coet llençat a l’espai.

Un altre exemple el trobem amb el cas de Carvana, una web de compravenda de cotxes usats que permet als consumidors buscar, finançar, comprar o vendre el seu cotxe usat sense haver de tractar amb cap intermediari.

En aquest cas, va crear un Brand storytelling que va barrejar els valors de l’empresa i com podria ajudar la seva pàgina web als consumidors amb una coreografia i una lletra enganxadíssima.

5.El futur de la publicitat i Brand storytelling

Com que la gent recorda sempre les bones històries que no pas alguna cosa que només ha tingut una durada d’uns minuts (com un anunci). Gràcies al Brand storytelling els consumidors recordaran millor la marca.

D’aquesta manera, l’oportunitat per a les marques per explicar històries són variades i diverses.

En conclusió, el Brand storytelling crearà consciència a les innovacions dels productes i esdeveniments importants, d’una banda, les qüestions més difícils de desastres de relacions públiques, de l’altra. Les marques poden ser proactiu o reactiu en aquest sentit. Per als clients, l’oportunitat per explicar històries, per la seva pròpia iniciativa, també és impulsada per bones o males notícies sobre una experiència de marca.

Tots tenim una història, tots tenim una motivació,una raó per la qual fem el que fem.

Font; Google imatges

6. Prezi

Presentació Prezi

Brand Storytelling from Aura Corominas

7.Webgrafia

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.