INTRODUCCIÓ/ HISTÒRIA DE YOUTUBE
YouTube és un lloc web on qualsevol usuari hi pot pujar i compartir vídeos. Va ser creat per 3 ex treballadors de PayPal: Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim el febrer del 2005 a San Bruno ( California).
Al 2005 es va pujar el primer vídeo a la plataforma titulat “Mee at the Zoo”.
Al cap de poc temps els creadors d’aquesta plataforma es van adonar que la gent començava a pujar tot tipus de vídeos a la plataforma i el tràfic s’estava disparant perquè es començaven a introduir enllaços de YouTube a les respectives pàgines de My Space.
Aquest auge va provar que diverses companyies comencessin a voler invertir-hi capital com per exemple : Time Warner (empresa dedicada a la comunicació) i Sequoia Capital (empresa de capital) i mes tard també la marca Nike que hi va compartir un anunci protagonitzat per Ronaldinho. Cap al finals de l’any 2005 les pàgines de YouTube eren visitades mes de 50 milions de vegades al dia i aquesta xifra no parava de augmentar.
El més de maig de l’any 2006, YouTube havia arribat ja a 2000 milions de visites al dia i a l’agost d’aquell mateix any ja tenia 7000 milions de visites. En aquell moment als EUA ja s’havia convertit en el desè lloc més visitat pels usuaris. Més tard, a inicis del més l’octubre d’aquell mateix any YouTube va ser comprat per Google per 1650 milions de dòlars i a partir d’aquest moment va començar a operar com a una de les seves filials. En aquell moment es visualitzaven ja 100 milions de vídeos i cada dia s’hi afegien 65.00.
vídeos nous. El més de juny de l’any 2008, un anunci a la pàgina d’inici de YouTube costava ja uns 175.000 dòlars diaris.
Disney va firmar a finals de l’any 2009 un acord amb YouTube on autoritzava la transmissió de vídeos de l’American Broadcasting Company i ESPN i a partir d’aquest moment també Disney va poder començar a publicar-hi els seus anuncis. Al més d’abril d’aquell any YouTube va firmar aliançes amb alguns estudis de Hollywood perquè poguessin penjar-hi vídeos de programes de televisió i pel·lícules vàries.
EN QUIN MOMENT I COM SORGEIX LA PLATAFORMA
YouTube va sorgir de la dificultat que van experimentar els seus creadors: Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim a la hora de compartir vídeos enregistrats en una festa a San Francisco. En un primer moment quan es va crear la plataforma volien que la seva finalitat fos una pàgina de cites on qualsevol usuari pogués conèixer gent nova. La idea era que fos una plataforma perquè els usuaris hi poguessin pujar fotos i la gent les pogués qualificar. Però aquesta idea, no es va ni començar a dur a terme ja que des que es va fer públic i accessible aquest mitjà els usuaris hi van començar a pujar vídeos de tot tipus que no tenien res a veure amb la idea principal que Hurley, Chen i Karim havien pensat.
Arran de èxit sobtat que va tenir YouTube va fer que per a molts comencés a ser un nou model de negoci.
PER QUE PAGA YOUTUBE
YouTube és una plataforma que forma part de Google i en aquest la majoria dels usuaris que tenen pàgines web o algun altre tipo d’empresa hi solen posar anuncis per poder finançar-se. Dons exactament el mateix passa amb els “YouTubers”(usuari que penja vídeos al YouTube), que posen anuncis abans /després o durant els seus vídeos per poder finançar-se. El procés, és d’allò més senzill, YouTube paga als seus usuaris perquè els anuncis pagan a YouTube per poder posar la seva publicitat als vídeos dels usuaris i com més visites tinguin aquests, més gent se suposa que veurà l’anunci i conseqüentment més cobraran aquests usuaris.
PERQUÈ ES PUGEN VÍDEOS I COM ES POT COMENÇAR A COBRAR
Moltes vegades veiem varis canals a YouTube de vídeos molt ben editats, o de usuaris que tenen un canal de “dailis” i dediquen cada dia o casi cada dia de la seva vida a gravar el que fan i explicar-ho en un vídeo. Veiem molt sovint gran quantitat de canals de gent que s’hi dedica amb cos i ànima a intentar gravar un contingut que es faci entretingut pels seus seguidors i la pregunta que segurament us fareu tots, és ¿i perquè hi ha tanta gent que hi s’hi dedica tant? Dons bé encara que existeixen usuaris que realment s’hi dediquen tant perquè els hi agrada i perquè disfruten gravant i creant contingut, la majoria ho fan perquè saben que poden obtenir una recompensa econòmica pels seus vídeos.
Però realment es pot viure de YouTube? La veritat es que sí, es pot viure de YouTube i actualment ja existeixen forces canals que funcionen d’aquesta forma. La veritat és que després de descobrir que un pot guanyar diners a partir de pujar vídeos a YouTube, la idea és molt temptadora i a simple vista sembla un xollo però anem a analitzar si es tan fàcil com sembla. Per començar, anem a analitzar com es pot començar a cobrar de YouTube. Per un costat el que primer es necessita i el més important és tenir moltes visites als vídeos (reproduccions), més concretament es necessiten milers de visites i per altre costat forces seguidors al canal. Una vegada assolits aquest dos primers punts és molt important ser constant i pujar vídeos regularment a la plataforma, d’aquesta forma aquest enviarà una sol·licitud a l’usuari perquè es pugui convertir en YouTube Partner, que actualment es la única via per poder cobrar de YouTube.
QUAN PAGA YOUTUBE
Tot depèn de les condicions del “partner”, la publicitat és l’ingrés més important i aquest pot variar segons:
- El contingut ( s’intenta que el contingut de l’anunci concordi amb el contingut del vídeo de l’usuari)
- Segons la zona geogràfica
- Segons en funció dels possibles “tags” per arribar al vídeo.
Els anuncis poden pagar a YouTube per cada visita o be per cada vegada que els espectadors fan “clic” a la publicitat del vídeo en qüestió o també pot dependre de si el vídeo està amb una llengua o una altre, per exemple si està mb anglès sempre es paga més que si està amb espanyol.
Generalment, es paga per cada 1000 visites, 1€, més o menys, no es quelcom estipulat. Normalment YouTube paga de forma mensual, quan s’ha arribat a un import mínim de 100€ i si no es així, aquest s’anirà acumulant i es pagarà el més següent. Arribat a aquest punt com es pot comprovar el que realment es cobra és molt poc i es fa força difícil arribar a tenir un ingrés una mica rellevant però anem a posar un exemple: Si ens agradaria cobrar uns 250€ al més necessitaríem pujar com a mínim 4 vídeos mensuals i aconseguir per cada un d’ells com a mínim 60.000 visites, tot i que els acords amb YouTube poden millorar quan s’acumulen les visites.
CRITERIS PER PARTICIPAR EN EL PROGRAMA DE PARTNER’S DE YOUTUBE
També s’ha de dir que no tots els vídeos poden ser remunerats econòmicament depenen de la temàtica. Però el que si han de tenir tots els vídeos per poder ser remunerats són moltes visites i molts seguidors i es llavors en aquell moment que YouTube considerarà si aquell usuari pot fer-se “partner” o no.
Perquè el canal o vídeo de un usuari pugui ser apte per participar en el programa de partner de YouTube haurà de complir els següents requisits.
- El programa ha de estar disponible al país de l’usuari , en el cas de que no ho estigui s’enviarà una notificació a les opcions de configuració de la monetització.
- El contingut que es puji al vídeo haurà de ser original i de qualitat i s’haurà d’ajustar als requisits dels anunciants.
- El vídeo haurà de complir les normes i les condicions de servei de la comunitat de YouTube.
- S’haurà d’haver consultat el material informatiu sobre els drets d’autor.
No es podran monetitzar els vídeos que facis us d’algun d’aquests punts sense el permís del seu creador:
1 Cançons ( completes o parcials).
2 Música que inclou ( lletres, diferents versions d’una peça, o música de fons).
3 Gràfics i imatges incluïdes fotos o il·lustracions
4 Pel·lícules o programes de televisió.
5 Videojocs o programes de software.
6 Actuacions en directe ( concerts, vents esportius, programes o espectacles).
PRESENTACIÓ
http://https://prezi.com/cwbrhuvuoeil/edit/#0
WEBGRAFIA
Wikipedia,<YouTube,Història> [el línia] El pots trobar a:https://ca.wikipedia.org/wiki/YouTube#YouTube_com_a_plataforma_publicit.C3.A0ria
Wikipedia < Sequoia Capital> [en línia] El pots trobar a:https://es.wikipedia.org/wiki/Sequoia_Capital
Wikipedia < Time Warner> [en línia] El pots trobar a:https://es.wikipedia.org/wiki/Time_Warner
Ana Pérez Sanchez (3/12/2016) <Finanzas y economia> [en línia] El pots trobar a:http://www.finanzzas.com/cuanto-paga-youtube-por-cada-visita
Julio Larrañaga y Amelia N. Ruiz (2009)< El Modelo de Negocio de YouTube> [en ínia] El pots trobar a:http://www.icono14.net/ojs/index.php/icono14/article/viewFile/336/213
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.