L’ECOMMERCE HA CRESCUT UN 27% EN EL 2016

A més de l’increment en facturació, uns 4.946 milions d’euros; també hi ha un increment en operacions: 69,5 milions. Segons la Comisió Nacional del Mercat de Valors (CMNV)

TENDÈNCIES

Gasto anual online 2016

Segons ReasonWhy, el sector turístic és un dels grans gegants en comerç electrònic, tant en la venta de bitllets de transport com en les reserves d’hotels. Seguit per l’electrònica, on el consumidor compra, per exemple: Telèfons mòbils, ebooks o tablets.  La moda i complements, encara no té prou pes en el mercat online, doncs molts consumidors són reticents a comprar roba online, se la volen emprovar i tocar abans de comprar-la. Pel que fa a la resta de sectors, com els complements per animals domèstics, están incrementant les ventes a nivell exponencial.

Cada cop més, les petites botigues inclouen l’ecommerce, ja sigui per liquidar stock, per aumentar la facturació en un període concret o per atraure més visites al punt de venda. A més de ser més eficient, pel que fa a costos de manteniment; a nivell logístic, cada cop més empreses de missatgeria s’adapten als petits comerços que integren ecommerce, com per exemple: SEUR

Segons Puro Marketing, per saber les tendències per el 2017 només cal que mirem els països asiàtics. Allà el 50% dels ingressos de les empreses venen de l’ecommerce. A finals del 2017, segurament, les ventes a través del mòbil poden arribar a créixer un 40%, cosa que facilita la transacció des d’on siguis.

 

AMAZON

El gran gegant del comerç electrònic ha quadruplicat el seu benefici el 2016. les vendes netes van ser de 125.914 milions d’euros. La clau del seu èxit recau en la seva diversificació: va començar venent llibres online i ara ven: música, software, videojocs, mobles i, fins hi tot, menjar.

Dron de l’empresa Amazon

Una de les solucions logístiques que ha proposat és la utilització de Drons per poder facilitar el transport de petits paquets al destinatari, d’aquesta manera eliminen costos de subcontractar empreses de transport. Aquest servei s’anomena: Amazon Prime Air i es troba en fase experimental al EUA.

 PAYPAL

No podem deixar de parlar del gegant de les transaccions en ecommerce, Paypal, la qual, segons Expansion, el seu benefici net el 2016 va ser de 1300 milions d’euros.

Ha aconseguit crear una sensació de seguretat a l’hora de comprar online, et permet estar informat de tots els moviments que fas des de la teva conta. Abans hi havia el problema de donar dades de les nostres targetes sense cap percepció de seguretat, i amb posteriors problemes de duplicat de targetes o que “algú” havia fet més compres online sense el nostre consentiment, amb Paypal s’acaba, i dona seguretat, tant de pagament com de cobrament a les empreses i consumidors.  Una empresa que ha sapigut adaptar-se als nous temps, tan és així, que molts consumidors declinen acabar la compra si no el comerç no accepta Paypal.

ALIBABA

Si Amazon és el gegant de l’ecommerce a nivell occidental, Alibaba és el seu equivalent asiàtic. Segons La Vanguardia, el 2016 va acabar el seu exercici fiscal amb un benefici net de més de 5900 milions d’euros. Una plataforma que cada cop guanya més cuota de mercat i està frec a frec amb Amazon.

Els nostres resultats demostren la fortalesa dels nostres negocis estratègics

Maggie Wu, Directora financera d’Alibaba Group.

¿QUÈ COMPORTA TOT AIXÒ?

  1. La comoditat de comprar sense la necessitat de desplaçar-se
  2. Immediatesa dels productes; no cal esperar que la tenda ho tingui per veure-ho
  3. La seguretat de fer una compra sense perill
  4. Aument exponencial de les transaccions online en multiplataforma (tablet, pc, mòbil)

BIBLIOGRAFIA

“El ‘ecommerce’ crece otro 27% en España” [online] En: Expansión.com, Madrid: 2016 < http://www.expansion.com/economia-digital/innovacion/2016/01/18/569d355fca47418f438b45d7.html> [24/02/2017].

Así gastan online los españoles” [Online] En: ReasonWhy.com, Madrid: 2017 <http://www.reasonwhy.es/actualidad/sociedad-y-consumo/asi-gastan-online-los-espanoles-2017-02-16> [24/02/2017]

Soluciones ecommerce [online] Seur.S.A., Madrid:2016. <http://www.seur.com/es/empresas/soluciones-e-commerce/> [24/02/2017]

Ecommerce: Las tendencias para el 2017 a Puro Marketing [Online] Mediazano S.L., Madrid: 2017 <http://www.puromarketing.com/76/27876/commerce-tendencias-para.html> [5/06/2017]

El beneficio de PayPal creció un 14% en 2016, hasta 1.300 millones de euros a Expansión [Online] Unidad Editorial SLU., Madrid: Gener 2017. <http://www.expansion.com/economia-digital/companias/2017/01/27/588b72ce468aebe60f8b465c.html> [5/06/17]