És una eina de Google que et permet fer un seguiment de llocs web, xarxes socials i blogs. Google

Analytics és la primera eina gratuïta, en setze idiomes, amb noranta informes redefinits, integrada amb AdWords.

La seva feina és recollir dades i sintetitzar totes aquestes dades recollides en informes i organitzar-les en infografies o en gràfiques, perquè l’usuari pugui interpretar-les amb molta més facilitat i pugui donar un ús d’aquesta informació.

 

Les eines analítiques van ser creades a mitjans dels anys 90 però fins al 95 no es van començar a ser utilitzades en multitud.

Com explica Luis Miguel Gonzalez treballador d’Overalia, originalment la intenció d’aquestes eines era conèixer el carregament de feina dels servidors perquè tota la seva acció s’enregistrava en un fitxer anomenat registre.


La irrupció de Google al camp de l’anàlisi dels llocs web va començar quan el març del 2005 va comprar l’empresa Urchin, una de les millors empreses en el terreny de l’anàlisi estadístic.
Gràcies a la tecnologia de l’empresa recentment comprada, Google va poder crear Analytics, i ho va poder presentar nou mesos després, el novembre del mateix any.

L’anàlisi d’un lloc web ha esdevingut una acció indispensable per a qualsevol empresa que tingui una presència estratègica a Internet i per a qualsevol mena de màrqueting, i això no pot ser diferent pels mitjans de comunicació i pels periodistes, sobretot pels diaris digitals, ja que aquesta eina dóna una infirmació molt important per a saber qui són els nostres usuaris, i perquè ens llegeixen.

Aquesta eina permet que es millorin els continguts dels diaris digitals, i altres mitjans que tinguin una presència important a la web, permet també tirar certes paraules clau per poder augmentar els usuaris, ja que això també

permet que el periodista escrigui a una audiència real i li ofereixi contingut de valor.