Awaken, aquest és el nom de l’últim vídeo (cinemàtica) de League of Legends (Riot Games) i que ha causat un gran impacte en la seva comunitat.
Primer de tot parlem de League of Legends per aquells qui no sàpiguen que és. League of Legends (sovint abreujat com LoL) és un videojoc de gran interès internacional què es va inaugurar el 27 d’Octubre de 2009. Actualment hi ha més de 100 milions de persones registrades per tot el món. És un videojoc MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), també és un videojoc d’estratègia en temps real i acció, creat per Riot Games. Els jugadors (“invocadors”) s’enfronten en dos equips que poden arribar a ser de 5 persones. Abans de començar la partida, els jugadors han d’escollir un personatge (“campió”) durant la “fase de selecció de campions” en el que al acabar la fase de selecció començarà la partida i jugaran amb aquell campió durant tota la partida. Des de 2017 hi ha un selecció de 138 campions (en augment ja que cada any treuen nous campions, fent així que el nombre total de campions vagi augmentant, incrementant també la dificultat del joc) disponibles. Els jugadors de cada equip apareixen en la seva respectiva àrea del mapa, dins de la seva base, situades totes dues diametralment oposades. És a la base de cada equip on es troba el seu nexe. L’objectiu del joc, i el que determina l’equip guanyador, és destruir el nexe de l’equip rival.
Riot Games és una empresa publicadora i desenvolupadora de videojocs, que també organitza competicions d’e-sports, creada el 2006. La seu principal es troba a Los Angeles, Califòrnia. Riot està implicat en l’escena competitiva d’e-sports de League of Legends, i organitza el League of Legends World Championship i la League of Legends Championship Series per Europa i Amèrica del Nord, a més de col·laborar en la retransmissió d’aquests esdeveniments.
Riot Games, Inc. es va fundar com una desenvolupadora de jocs independent el 2006 per Brandon “Ryze” Beck, i Marc “Tryndamere” Merrill a Los Angeles. L’empresa va anunciar el seu únic joc, League of Legends: Clash of Fates, l’octubre de 2008, i va llançar el joc l’octubre 2009sota el nom League of Legends. El seu joc utilitza un model de joc free-to-play amb micropagaments.
El 2008, Riot Games va obtenir un finançament inicial de 7 milions de dòlars americans, donats per les empreses Benchmark Capital i FirstMark Capital. En una segona ronda de finançament el 2009, l’empresa va aconseguir 8 milions de dòlars de Benchmark, FirstMark, i la companyia de tecnologia xinesa Tencent Holdings. A principis de 2011, Tencent Holdings va comprar una participació majoritària a Riot Games. Més tard Tencent Holdings va comprar la part restant de Riot Games, adquirint així el control total de l’empresa.
Una cosa que League of Legends (Riot Games) fa increïblement bé són les cinemàtiques i la música. K / DA – POP / STARS es va convertir en un èxit mundial quan la cançó produïda per Riot Games va tancar la cerimònia al World Championship 2018 de League of Legends. Això va ser especialment enginyós per Riot Games, ja que K / DA POP / STARS va captivar el públic amb la seva cançó. Així doncs Riot Games va aprofitar l’èxit de la cançó i el vestuari utilitzat per promocionar les “skins” de Pop Star dins del joc de League Of Legends.
El 21 de Gener de 2019, League of Legends va publicar una nova cinemàtica anomenada “Awaken”. En aquesta cinemàtica hi apareixen varis personatges de LoL (League of Legends), aquests són:
Jhin, que viatja a Piltover i la seva presencia és tant forta que crida l’atenció del clan de Camille.
Riven que és capturada, extradida a Noxus i condemnada a la vida com a combat en el Fleshing Arena.
Draven, que assisteix a una de les seves baralles i la actuació de Riven desperta el seu desig de lluitar en una veritable lluita, a partir de aquí es desenvolupa la batalla entre els dos campions.
Per altre banda hi ha la Segona Guerra Noxiana-Jònica, on participen els següents campions:
Sion, que s’uneix als esforços d’invasió de Noxus.
La resistència d’Irelia té una última posició propera a un poble costaner, abans de ser ajudat pels membres de l’Ordre Kinkou, com ara Akali i Kennen, així com el líder espiritual Karma i el redimit Yasuo. Això finalment converteix l’escenari en el punt àlgid de la batalla.
La cinemàtica va ser realitzada per nombrosos creadors com:
Veu interpretada per: Valerie Broussard
Violí interpretat per: Ray Chen
Escrita i produïda per: Riot Music Team i Alex Seaver
Mixed and mastered by: Riot Music Team
Producció vocal: Riot Music Team, Alex Seaver i AG
Art conceptual de Jason Chan i Digic Production
Escrit per Phillip ‘KneecapPhilly’ Vargas
La lletra de la cançó és la següent:
The night beckons while you dream
A life never lives in peace
As you stand upon the edge, woven by a single thread
And fate may fall down upon you
While the devil is knocking, right at your door
So all you restless, each night you hear the drums of war
Awaken, Awaken
The voice begins to call you while you hunger
A taste of destiny you’re searching for
Awaken, Awaken
The fight is at your door so take up the cause
Awaken (repeats)
As you stand upon the edge, hanging in the balance
And fate may fall down upon you
While the devil is knocking
So all you restless, each night you hear the drums of war
Awaken, Awaken
The voice begins to call you while you hunger
A taste of destiny you’re searching for
Awaken, Awaken Awaken
D’aquest anterior vídeo “Awaken”, se n’han fet vídeos parodia, així com una parodia posant la veu de diferents streamers espanyols als diferents campions que surten al llarg del vídeo.
https://twitter.com/Pesergio21/status/1087424972992196609
Varis streamers van fer vídeos reaccionant al vídeo de “awaken” no només streamers de parla hispana.
Sinó també streamers internacionals amb alt reconeixement dins del sector del joc i dels e-sports.
També com hem parlat abans, es van fer diverses parodies del vídeo “Awaken” així doncs també van sorgir vídeos reaccionant a les parodies d’aquests vídeos. Hi ha varies parodies tant en castellà com en versió original, així doncs les reaccions d’aquestes parodies van ser originades per streamers de tot el mon.
Dit això anem a parlar de la pregunta inicial. Superarà Awaken l’èxit de K/DA-POP/STARS?
El videoclip de K / DA – POP / STARS ha aconseguit unes xifres d’autèntic rècord, acumulant més de 200 milions de reproduccions a YouTube. La cançó ha estat un èxit tremend molt més enllà de League of Legends. El grup va protagonitzar la posada en escena de la gran final dels Worlds 2018, animant a tots els aficionats presents a l’estadi. El vídeo de l’actuació també està aconseguint bons números, superant els 20 milions de visualitzacions.
És cert que es queda enrere al comparar-lo amb altres grans èxits de la música a YouTube. Per exemple, el videoclip de Despacito, la mítica cançó de Luis Fonsi, ja ha superat la barrera dels 6.000 milions de reproduccions. No obstant això, si decideixes fer la comparativa amb altres cançons relacionades amb League of Legends, surt guanyant per golejada. Cançons com Rise no porten ni la meitat de visualitzacions, i altres com Warriors (2014) tenen els mateixos números amb molt més temps a la plataforma.
Vist doncs l’increïble èxit de K / DA – POP / STARS, dubto que Awaken aconsegueixi les enormes xifres que té K/DA. Tot i que no crec que pugui aconseguir-ho no vol dir que el vídeo de Awaken no sigui un gran vídeo. És més, hi ha persones que el qualifiquen com el millor vídeo que ha fet League of Legends (Riot Games) fins a la data. Actualment Awaken compta amb un total de 34.629.591 visualitzacions totals, mentre que K / DA – POP / STARS compta amb un total de 202.439.091 visualitzacions totals. Com es pot apreciar la diferencia entre ambdós vídeos és significativa, però això pot ser degut al fet que K / DA – POP / STARS és un vídeo musical i la gent probablement l’escolti múltiples vegades, en canvi Awaken és una cinemàtica i tot i ser increïble no crec que una mateixa persona la vegi varies vegades com podría pasar amb el vídeo de K / DA. Pel que fa a “Likes” i “Dislikes” Awaken té 1,1 milions de “Likes” i 15 mil “Dislikes”. El vídeo de K / DA té 3 milions de “Likes” i 66 mil “Dislikes”. Per tant pel que fa relació “Likes / Dislikes” el vídeo de Awaken té una valoració molt més positiva que no pas el vídeo de K / DA a la vista dels espectadors.
Conclusió
Així doncs per concloure m’agradaria dir que tot i que K / DA té un gran nombre de visites, no vol dir que Awaken sigui pitjor o menys important, ja que al cap i a la fi 34 milions de reproduccions són moltes visites, a més de ser un vídeo viral. A més a més actualment Awaken va incrementant les visites així que tot i que no crec que arribi a les visites que té K / DA encara li queda un gran recorregut pel que fa a visualitzacions dins de YouTube.
Webgrafia:
L2P Bomb (21-01-2019). League Of Legends: New Awaken Cinematic and Song
League of Legends YouTube (21-01-2019) Awaken (ft. Valerie Broussard) | League of Legends Cinematic – Season 2019
League of Legends Noticies (21-01-2019) Awaken – Cinemática de la temporada 2019
League of Legends Fandom (21-01-2019) Awaken
Alex Merino (03-04-2019) El vídeo que supera todos los récords
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.