En aquest vídeo podem veure l’anunci que es va realitzar l’any passat pel Saló Eròtic de Barcelona. En plena polèmica amb el cas de “La Manada” entre altres, i amb la revolució feminista, van decidir tractar aquest temes. Al vídeo tracten la falta d’educació sexual, i manifesten la problemàtica que te que els adolescents s’eduquen en aquest àmbit a través de la pornografia, i aquesta ensenya entre altres, la violació, el maltractament de les dones, i la importància única del plaer masculí.

Carreguen contra la societat masclista, contra el sistema judicial en aquests casos, on els carreguen de còmplices i en part culpables de les agressions y de les poques represàlies que sofreixen els agressors.

La política sorgeix on primerament, no fan una queixa a la industria pornogràfica on ells mateixos categoritzen que mostren als seus productes abusos y agressions a les dones. Per tant fan una critica a tota la societat que està sent educada amb això, i al govern per no posar mides on s’imparteixi educació sexual a les escoles, i diuen que fa falta pornografia feminista, però, realment es pot?

Durant la polèmica hi ha tres bàndols. Un que explica que l’anunci reuneix uns valors sobre l’educació sexual i el feminisme molt bons, i pensen que ja era hora que un esdeveniment d’aquest sector es mullés en aquest aspecte.

Diaris com “La Metrópoli Abierta” deien el seguent: “ En plena era feminista (como reivindicación y tendencia), el Salón Erótico de Barcelona irrumpe este 2018 con su vídeo promocional más polémico. La industria del porno, que vive –en gran parte– de las miradas masculinas, arremete contra la poca educación sexual de los hombres… fomentada a través del porno machista. Toma ya. Una buena dosis de autocrítica sumada a una nueva moda: el porno feminista con el auge de nuevos públicos y directoras como Erika Lust que, de hecho, estará en el Serielizados Fest.”

Després, hi ha un bàndol (majoritariament d’homes) on es queixaven dient que el porno no existeix per educar, sinò per cumplir fantasies, i per tant no era masclista ni ensenya a maltractar a les dones.

O expliquen que les fantasies sexuals son coses privades, i si arriben a coses tan atroços no son falta d’educació, sinò un problema de la persona en si.

I per últim, un grup que es queixa de que canviar el porno avui en dia es casi be impossible.

Segons Yolanda Dominguez a “Huffpost”: Según la asociación Dale Una Vuelta, 11 años es la edad media en la que los jóvenes empiezan a consumir porno y el 10% tienen menos de 10 años. Michael Flood, sociólogo experto en masculinidad, asegura que los hombres que consumen pornografía son más violentos con las mujeres y propensos a creer que éstas disfrutan de las violaciones. En este artículo de The Telegraph se establece una relación entre la pornografía y los crímenes violentos. Por no hablar de las consecuencias negativas que el ejercicio de la pornografía tiene para los propios actores y actrices.”

 

A més a més, segons un estudi, un 66% de les actrius porno sofreix estrès post traumàtic i diferents malalties sexuals.

El problema del anunci per aquest grup de gent, es que afirmen que a partir d’ara, manen les dones, cosa que no defineix el feminisme, sinó que aquest busca igualtat. També demanen que avui en dia, ajuntar les paraules feminisme i pornografia, es un error greu, no perquè el sexe sigui dolent, sinó perquè l’industria i tot el que gira al seu voltant és una cuna de desigualtat.

A tot això, se li suma un ambient de cosificació del cos femení de forma de aparador, una mostra en viu i en directe de totes aquestes queixes, i a sobre enriquint-se.

Aquest vídeo va ser molt compartit per xarxes socials, i comentat a quasi be tots els diaris de referència del país. Això va crear que una associació de feministes es manifestés en contra d’aquest esdeveniment i el vídeo conta quasi bé amb mitj milió de reproduccions al youtube i veient que el canal de youtube del saló eròtic només té 15 mil subscriptors, es tot un fenòmen viral.

A part de tota aquesta polèmica, també sorgeix que fan una critica molt dura (que la pornografia, que es el que representen ells, educa a violadors i maltractadors) als seus clients potencials. Això podia donar una disminució a la assistència ja que molts dels assistents es van sentir atacats.

El objectiu dels creadors del spot, segons expliquen a “El Mundo” es: «El objetivo es hacer reflexionar a la sociedad sobre la responsabilidad y las construcciones mentales sobre sexualidad y género, incluyendo temas tan cruciales y tan presentes en el debate social como el consentimiento y las dinámicas de poder», explican desde el Salón Erótico, que este año estará dirigido por un equipo de mujeres, encabezado por la misma Sílvia Rubí. “Se trata de hacer autocrítica del sector de la pornografía y de cómo en él se perpetúan dinámicas machistas y vejatorias en sus representaciones de la sexualidad”.

 

A més a més, diferents youtubers que tenen a veure amb el mon de la pornografia van acudir a l’esdeveniment i van gravar diferents vídeos sobre com és per dins, explicant anècdotes, etc.

L’equip publicitari del saló ja va fer servir aquest tipus d’estratègia publicitària. Al 2016, van publicitar el saló amb el lema “PATRIA”, on criticaven la hipocresia de la societat i la política espanyola.

 

Amarna Miller, fa una crítica a la corrupció, a la església, i a la política en aquest vídeo, on tracta d’hipòcrita a la societat espanyola. Va ser un vídeo també molt viral que va arribar als 4M de visites.

 

Al 2017, amb el lema de “Normales” fent una crítica a la societat per no tenir normalitzat els cossos no normatius, la homosexualitat, la transsexualitat, etc. Aquest es el que menys reproduccions te dels tres, però encara així, conta amb 287 mil visites.

 

 

 

WEBGRAFIA