La quarantena que tots vam viure el passat març, abril i maig, arran de la pandèmia mundial, ens va fer buscar noves formes d’entretenir-nos. I TikTok va ser l’aplicació, que per excel·lència, es va emportar el primer lloc en quant entreteniment. Tot i que la plataforma ja feia temps que estava en el mercat, aquesta ha tingut el seu auge màxim en el primer trimestre del 2020, generant el nombre més gran de descarregues que qualsevol altra aplicació, aconseguint un total de 315 milions d’instal·lacions. El seu èxit es dóna, ja que enganxa des del primer segon gràcies a la reproducció de vídeos d’una durada màxima de 60 segons i un algoritme francament eficient. La xarxa ofereix entreteniment fàcil i ràpid, un passatemps perfecte, ja que amb un simple swipe tens accés al següent vídeo.
A part del TikTok la pandèmia també va portar moltes coses noves a les nostres vides quotidianes que van canviar bastant la seva metodologia. Com va ser, l’educació. Els alumnes vam passar d’un format de classes presencials, el qual portem des que tenim ús de la raó utilitzant, a un format online. Una nova forma d’educar la que ens ha canviat i trencat tots els esquemes. A través de plataformes com Zoom, Skype, Microsoft Teams, etc.
El cas viral d’en Samuel Grubbs i la seva classe
Segurament ara us preguntareu que tenen en comú el TikTok i les classes online. Doncs bé, en Samuel Grubbs, de Nord Carolina, i la seva classe han aprofitat la peculiar nova metodologia de fer classes, per fer-se virals a l’aplicació fent bromes a través del Zoom a la seva professora d’universitat.
El primer vídeo a TikTok, i per tant la primera broma que van fer a la seva professora, Samuel el va titular com a “Our WHOLE Zoom class pranked our teacher”. Avui aquest ja acumula un total de 45.5 milions de visualitzacions i uns 8 milions de likes.
En el vídeo en Samuel posa una música i comença a moure el seu cap seguint el ritme. Quan el ritme es repeteix, la resta de la classe s’uneix a ell i mouen tots el cap a la vegada seguint el mateix ritme. La primera reacció de la professora a l’escoltar la música és dir que algú s’ha deixat el micròfon obert, però quan veu que tothom es mou a la vegada al·lucina.
Després de la repercussió que va tenir aquest TikTok, en Samuel i la seva classe van decidir continuar amb les bromes però d’una manera més elaborada. Aquesta vegada, la professora els hi estava fent bronca a tots pels baixos resultats de l’últim examen que havien fet. És llavors quan en Samuel activa el micròfon i diu “Well, Ms. Cifelli, it is what it is”, i a continuació tota la classe unida repeteix “it is what it is”. Copiant al famós meme que es va fer viral a YouTube el 2019, i el que va tornar a sortir a la llum el març del 2020 a TikTok.
La tercera broma ja podem veure com la classe va pujar de nivell sincronitzant les càmeres. En aquesta en Samuel demanava a un company seu si li podia deixar un llapis, el qual aquest responia “Yeah, I got you bro”. Aquest li passava el llapis, passant abans per altres alumnes fins a arribar a en Samuel. La professora al·lucinant només feia que preguntar com estaven fent allò.
Seguint aquesta coordinació de càmeres també han realitzat altres bromes que asseguren que els hi ha portat molta feina prèvia abans de la classe per tal que tot sortís bé. Aquest és un exemple:
A TikTok, són uns 800 milions els usuaris actius, per tant, la quantitat de contingut diari és immensa. Cada setmana s’origina un nou challenge o moda que es fa viral i tothom imita. I és el que en Samuel i la seva classe van començar a fer a les bromes per la seva professora. Com per exemple, el famós trend “Mr. Sandman”.
També, han aprofitat per recordar challenges de fa més temps com el “Mannequin Challenge” el “Harlem Shake”, etc.
A part de les bromes tan elaborades que realitzen, en segon lloc, podem veure que es tracta d’una classe peculiar. Cada un dels alumnes segueix un patró a totes les bromes. Des d’una que a totes apareix dormint; un altre dins d’una piscina; una amb un cap d’un maniquí; un amb una perruca; i el que més crida l’atenció, l’alumne que en totes les bromes apareix la seva mare fent-li bronca. Com per exemple aquesta, on té un paper estel·lar:
Altres casos virals
Igual que la classe d’en Samuel, ja són molts els que s’han sumat a penjar TikToks fent bromes als seus professors per fer les classes online més amenes, ja que de vegades poden resultar d’allò més avorrides. Aquí tenim uns exemples. En aquesta classe és un dels alumnes que fingeix ser raptat:
Tot i això, sempre hi ha gent que porta la broma a l’extrem i fa passar una mala jugada als professors. Com per exemple aquesta classe, on un alumne demana al seu professor si pot compartir pantalla un moment per ensenyar uns deures, un cop el professor el fa amfitrió, l’alumne, en tenir el control de la classe, expulsa el mateix professor d’ella.
O aquesta altra, on tots els alumnes sincronitzen la càmera i projecten els típics vídeos de YouTube que acaben en un ensurt, cosa que a més d’ensurt, fan caure el professor de la cadira.
Aquesta mateixa classe, també ha aconseguit fer-se bastant viral al TikTok amb les bromes que li fan al seu professor per Zoom, jugant sempre amb l’opció de sincronitzar les càmeres. Com per exemple aquest altre TikTok on projecten el videoclip de la cançó de “Baby” de Justin Bieber i fan una actuació.
Totes les bromes que hem vist fins ara, però han tingut la sort que el professor s’ho ha pres bé. Altres, però no s’ho han pres tan bé, com és aquesta classe on un alumne li intenta fer una broma a la professora i ella li respon que s’haurà de quedar després de classe i parlar amb la seva mare.
Com fer una bona broma
Segurament, després d’haver vist tots els vídeos, més d’un de vosaltres haureu pensat en fer-li una broma al vostre professor a la pròxima classe. Doncs bé, en aquest vídeo de TikTok en Samuel ens explica com fer-ho. Ja que com hem pogut comprovar, algunes són molt elaborades i cal una bona organització i sincronització per tal que surti bé. Concretament, aquests són els passos que en Samuel recomana:
- Quedar un dia i a una hora per Zoom sense el professor.
- Tenir molta paciència i practicar molt fins que surti bé.
- Fer un grup de WhatsApp i quan comenci la classe dir a tothom a on es posiciona de la pantalla i quan ha de fer el que hagi de fer.
Ara mateix, a causa de l’èxit de les bromes de la classe d’en Samuel, dóna la possibilitat a un dels seus seguidors de tant en tant unir-se a una de les seves classes de Zoom i formar part de la broma.
Reflexió final
La pandèmia ha portat moltes coses dolentes, però també ens ha portat de bones en certs aspectes. Si no fos per la quarantena i les classes online ara mateix la classe d’en Samuel no seria tan coneguda com ho esta sent. Ja són milers dels comentaris que reben als seus vídeos a TikTok de gent dient el molt que riuen amb les seves bromes o demanant nous vídeos. En Samuel ja acumula 7 milions de seguidors al seu TikTok, cosa que el categoritza com a TikToker creador, el que significa que té al possibilitat de generar ingressos amb els seus vídeos i monetitzar la seva audiència.
Per poder trobar més vídeos de bromes a classes online al TikTok, els podeu trobar utilitzant el #zoompranks.
WEBGRAFIA
DAILY MAIL. Learning the art of disruption! Entire college class plays hilarious pranks on their profesor during Zoom lessons, from “passing” a pencil around to doing a choreographed dance. 2020. https://www.dailymail.co.uk/femail/article-8222467/Entire-college-class-plays-pranks-professor-Zoom-lessons.html [Consulta 14 març 2021]
OBERLO. 10 TikTok statistics that you need to know in 2021. 2020. https://www.oberlo.com/blog/tiktok-statistics [Consulta 13 març 2021]
READSECTOR. Entire college class plays pranks on their profesor during Zoom lessons. 2020. https://readsector.com/entire-college-class-plays-pranks-on-their-professor-during-zoom-lessons/ [Consulta 14 març 2021]
RETINA. EL PAÍS. TikTok crece imparable en plena crisis del coronavirus. José Mendiola Zuriarrain. 2020.<https://retina.elpais.com/retina/2020/05/15/innovacion/1589543941_383180.html> [Consulta 13 març 2021]
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.