Marc Arisa Herrera

3er periodsime

La tecnologia sempre està avançant contínuament i les formes i maneres de fer televisió també. És per això que, aquests dos grans motors del sector de la comunicació innovessin. El panorama tecnològic s’ha desenvolupat molt durant aquests últims anys i això comporta una investigació de millora dels mitjans de comunicació tradicional, així com una nova manera de generar ingressos en aquest tipus de cibercomunicació. Els mitjans de comunicació s’han d’adaptar a un públic que es va digitalitzant cada cop més. La televisió digital és aquella la qual es distribueix i es visualitzen els seus continguts a través d’internet en directe, la televisió digital té dos corrents, la televisió o programes a la carta i les retransmissions en directe. Un nou format de veure la televisió on s’aprecia una bona qualitat d’imatge i una eficàcia en termes de temps per a l’usuari.

Història i evolució

La televisió s’inicia amb la invenció del disc de Nipkow en 1884. Aquest aparell consistia en un disc metàl·lic amb el qual amb l’ajuda d’una font de llum es projectava sobre làmines de seleni la llum projectada pels objectes. La primera experiència televisiva va ser en el 1925 gràcies a John Logie Baird que va sincronitzar els dos discs de Nipkow utilitzant un com a transmissor i l’altre com a receptor i va aconseguir reproduir la imatge d’un maniquí. Aquesta experiència va portar que en el 1927 Baird va poder tornar a transmetre la mateixa imatge a més de 700 Kilòmetres gràcies a un cable telefònic. Aquesta tecnologia va usar-se en les primeres transmissions de televisió.

A mitjans del segle XX la televisió estava en el seu auge, ja que van sorgir diverses estacions d’emissió en cada un dels països del món on es connectaven a través de microones. Amb això la televisió va poder arribar mundialment. Després d’aquestes innovacions s’incorpora la televisió via satèl·lit que va millorar l’enviament i recepció de les microones fent una televisió més ràpida i molt més àgil. Seguidament es va digitalitzar tant la televisió que arribem en el punt que volem tractar que és la televisió digital.
En aquest moment hi ha una paraula clau, internet, que gràcies a aquesta s’ha pogut arribar a la digitalització amb èxit i millorant cada dia més. Internet ha aconseguit que un gran nombre de persones tingui accés a i connectivitat a un gran nombre d’informació.

A poc a poc es va anar establint la necessitat de veure contingut audiovisual dins de les webs que hi havia a la xarxa és per això que després d’un munt d’investigacions en el 1994 va ser transmès el primer programa digital, a través d’un software utilitzat per videoconferències. Això va ser un gran pas per començar a desenvolupar tota l’activitat audiovisual en línia.L’arribada de Youtube en el 2005 va crear una explosió grandiosa on podríem dir que neix la televisió per Internet. Un gran boom que va impactar a la societat i a les altres empreses al veure que es podia crear contingut audiovisual on el client el podria veure quan ell volgués. La televisió en línia busca crear aquesta interacció directa amb el teleespectador, ja que aquest poc accedir al contingut que ell més li agradi, no com amb la televisió convencional on alguns programes que fan alguns canals no són vistos o passen desapercebuts per falta de temps de l’espectador.

 Estat actual

La televisió en línia està en auge ara mateix, amb totes les grans empreses com Netflix, Movistar +, HBOYoutube, etc. Les petites empreses estan veient que s’obtenen grans ingressos econòmics per fer televisió en línia. El seu consum també estan en auge, vivim en un món on els canvis i les millores en les tecnologies és constant i és per això, que els joves i no tan joves consumim cada dia més la televisió en línia.
En aquesta gràfica podem veure que els joves ja dediquen hores a veure continguts en línia a través de diverses aplicacions i deixen de banda la televisió. Podem apreciar que els més petits se centren més en Youtube Kids i en canvi els més grans tenen un ampli ventall d’opcions per triar com HBO, Netflix Amazon Prime Video, etc. Les petites companyies, ràdios o canals de televisió local ja estan creant pàgines web o buscant d’alguna forma compartir els continguts a les xarxes perquè els usuaris puguin veure-ho o escoltar-ho en línia.

Relació amb la titulació

Els mitjans de comunicació s’han vist obligats a fer un canvi a causa de les millores en les noves tecnologies. Els mitjans tradicionals han sigut partícips d’aquesta transformació digital per millorar el periodisme, per millorar en la immediatesa d’explicar qualsevol informació i això és essencial per al periodisme.
També s’ha vist reflectit aquesta millora tecnològica en què avui en dia els oients o teleespectadors se senten més propers, és a dir que hi ha un intercanvi més directe entre periodista i receptor.
No obstant això les millores tecnològiques han aportat que hi hagi un considerable increment de fake news i es vagi perdent el que s’anomena periodisme de qualitat.

Bibliografia

Biografía, H. y., & Diaz, C. (2017, marzo 17). Historia de la Televisión – Origen y evolución y datos. Historia-biografia.com. https://historia-biografia.com/historia-de-la-television/

error. (2008, junio 25). Televisión e internet, apuntes sobre una convergencia inevitable – Error 500. Error500.net. https://www.error500.net/television-internet/

García, É. (2020, diciembre 19). Historia de la televisión: características y tecnologías. ADSLZone. https://www.adslzone.net/reportajes/tecnologia/historia-television/

Historia de la Televisión. (2019, septiembre 8). Caracteristicas.co. https://www.caracteristicas.co/historia-de-la-television/

Historia de la televisión online. (s/f). 1Library.co. Recuperado el 28 de octubre 2021, de https://1library.co/article/historia-televisi%C3%B3n-online-investigaci%C3%B3n-televisi%C3%B3n-tradicional-frente.q7wxl8dz

La historia de la televisión por Internet. (s/f). Usroasterie.com. Recuperado el 30 de octubre de 2021, de https://www.usroasterie.com/la-historia-de-la-television-por-internet.html

Televisión en Internet. Introducción y prognosis de una revolución en el mercado audiovisual. (s/f). Institucionales.us.es. Recuperado el 1 de noviembre de 2021, de https://institucionales.us.es/ambitos/television-en-internet-introduccion-y-prognosis-de-una-revolucion-en-el-mercado-audiovisual/