Durant febrer i març s’ha viscut a les xarxes socials un bum increïble que ha captat l’atenció de moltíssima gent. El món del motor segueix avançant com cada any. Després d’un 2022 marcat per la nova normativa que canviava per complet els dissenys dels monoplaces on l’objectiu d’aquest era millorar la competició a través de disminuir la dificultat per poder avançar, s’ha viscut una gran temporada plena de grans moments que es recordaran.
El problema més present els últims anys sempre havia set que els monoplaces s’havien dissenyat de tal forma que provocaven unes turbulències en deixar anar l’aire fora del monoplaça. Aquestes es coneixen com a aire brut, que fa que els cotxes no es puguin seguir de prop, ja que perden molta càrrega aerodinàmica i, per tant, velocitat en corba. Aquest any es va aconseguir l’objectiu i hi va haver més avançaments, així que sembla que tot està anant segons s’havia dissenyat.
Pel que fa al protagonista d’aquest escrit, Fernando Alonso va començar el seu segon any després de tornar a la competició amb l’equip Alpine. La temporada va tenir molts alts i baixos, el cotxe era ràpid, però sempre tenia problemes de fiabilitat. La seva temporada es va veure marcada majoritàriament pel seu motor Renault, que el va deixar tirat en més ocasions de les que cap fan s’hagués imaginat. També hi va haver cert malestar amb el seu company d’equip, qui es va obsessionar amb Alonso fins al punt que no li importava obtenir mals resultats mentre quedés per davant d’ell amb accions com les dels Grans Premis d’Aràbia Saudí o Hongria. Per altra banda, des de la directiva de l’equip van posar en dubte el futur de l’asturià oferint-li un contracte de només un any perquè els preocupava la seva edat. El nou cap de l’equip, Otmar Szafnauer, era a qui més li preocupava (actualment, un any després, malgrat els tres podis consecutius de l’asturià en les tres primeres proves ho segueix posant en dubte). Alonso no s’ho va agafar gaire bé i en rebre una oferta d’Aston Martin va decidir fer les maletes i canviar d’equip sense dubtar. El més curiós van ser les declaracions del seu ara ex-cap, que va dir en una entrevista que es va assabentar per les notícies i no pel mateix pilot, ell i tot l’equip es pensava que les negociacions anaven bé.
La pregunta que molta gent es farà és: per què tanta eufòria? En principi, el dues vegades campió del món va passar de l’equip que va quedar quart pel setè, però un cop començada la pretemporada es va veure que, sorprenentment, el nou monoplaça britànic era molt ràpid. Durant aquelles dues setmanes prèvies i durant els tests va començar a aparèixer per tot arreu el número 33. Què és i què significa? Certament, tot sembla indicar que qui va començar-ho tot és un usuari de Twitter anomenat Nanosexo. Aquest va ser un dels que també va iniciar l’altre moviment de “El Plan”, un enrenou de les xarxes semblant a l’actual, però en aquest cas l’any anterior. Hi havia molta expectació i incertesa sobre on estaria cada equip, ja que cada cop que es canvia el reglament tots comencen des de zero. Això significa que l’equip que va quedar últim podria presentar el cotxe més ràpid. Al final, Alpine va tenir un cotxe només per liderar la zona mitjana de la classificació i no per competir amb els de dalt. Per culpa d’això, aquella flama es va acabar extingint, però va arribar molt lluny, sent així que en l’última carrera de 2021 l’equip de l’asturià ho posés a l’aleró de darrere del monoplaça. “El Plan” va ser la primera espurna d’una flama que no es volia apagar i que va mostrar la millor versió i la més divertida d’una de les aficions més fortes i unides del món i la història. Tot depenia del que passés l’any següent, i no es van complir les grans expectatives que sempre es generen al voltant del pilot asturià i els seus monoplaces.
Acabada la temporada 2022 tot es va apagar molt. Durant l’hivern va aparèixer un nou petit moviment, però no va arribar gaire lluny, el mateix Nanosexo va crear “La Missión” en referència al nou camí que Alonso havia agafat amb Aston Martin, però no va tenir gaire ressò. Va ser mencionat alguna vegada inclòs a la televisió dedicada a la Fórmula 1, però a part d’això ja ningú se’n recorda. Aquesta pràcticament era una còpia de l’anterior. El primer sonava com si tot estigués planejat, cosa que òbviament no depenia del pilot, aquesta ara sonava més a la desesperada, que era un altre miracle que podia fer Alonso, com molts dels que ja havia vist l’afició.
Tornant a l’actualitat, amb el 33, com ja he mencionat, aquest meme va crear-se a través de Nanosexo. Fernando Alonso té 32 victòries a la categoria reina, i quan aquest any es va començar a especular amb el nou rendiment d’Aston Martin, el missatge satíric va experimentar una crescuda mai vista anteriorment. A una entrevista que Nanosexo va concedir a La Sexta va comentar que van estar com sis mesos amb els comentaris sobre el número 33, però que just abans de l’inici de la temporada va notar com tothom en va començar a parlar i va esclatar. Qualsevol persona ficada dintre del món de la Fórmula 1 a Espanya i que seguís a perfils com el mencionat anteriorment va viure el moment on durant un parell de setmanes tot Twitter era ple del número 33. Qualsevol tuit, notícia o comentari on hi havia aquest nombre hi havia sempre centenars de respostes amb un “cómo 33?”. Fins i tot perfils d’empreses o equips de futbol van expressar un comentari per unir-s’hi.
El Barça també va unir-se a la multitut.
Fins i tot hi ha un cas bastant curiós on el perfil oficial de la Fórmula 1 van penjar una fotografia del trofeu de camió del món i, justament, hi havia un número 33 mig amagat d’incògnit (és a dalt de tot).
El més divertit de tot plegat és que això va sortir, com era d’esperar, fora de Twitter i de les xarxes socials fins al mateix Alonso. El pilot asturià no va mencionar en cap moment de forma directa el 33, però sense fer soroll es va dedicar a penjar diversos Insta stories on se’l veia fent diferents activitats, ja fos mirant alguna cosa o entrenant. La cosa és que moltes sempre tenien una relació amb la broma si te la miraves molt detalladament. Algunes eren més clares que d’altres, però per posar alguns exemples, Alonso va arribar a penjar una on apareixia corrent a una cinta i gravava com un dels números es posava a 33; també hi ha un parell on apareix corrent a la muntanya, a ambdós fa 33 passes.
A part d’ell, també hi ha altres com un vídeo del seu equip on hi ha 33 canvis de pla.
Com menciona Mundo Deportivo a la notícia ““Cómo que 33”: Alonso enciende las redes”: no hem d’oblidar que no seixa de ser això, un joc en el qual Alonso està encantat de participar per interactuar amb els seus seguidors i usuaris de les xarxes. Com va mencionar el mateix asturià. “És sempre una cosa que es crea a les xarxes socials i jo sempre intento seguir el que vosaltres indiqueu. Si ha de ser “La Misión”, doncs “La Misión”.
Malgrat haver tornat després d’una retirada que va durar dos anys Fernando Alonso segueix cridant l’atenció allà on vagi. Quan va arrencar la temporada va ser el centre d’atenció de tothom. Quan se li va preguntar la primera vegada que se’l va entrevistar se li va mencionar la victòria número 33 i ell va respondre amb un sarcàstic “Cómo?”. Avui dia, amb tres carreres disputades, ha disminuït una mica aquell ímpetu tan exagerat del principi, però durant aquest inici de campanya es va poder veure com els comentaristes ho anaven comentant entusiasmats. El cas més divertit va ser quan, justament Alonso va fer un temps a 33 mil·lèsimes del primer classificats i van començar a fer els mateixos comentaris d’abans.
Com era d’esperar, aquest cas ha arribat a tota la comunitat que segueix aquest esport. La premsa internacional també en va fer ressò i van seguir ampliant les fronteres d’aquest meme. La majoria anaven destinades a la possible nova victòria, però es notava que tots s’havien adonat del “bum” que havia sigut.
No se sap fins a on arribarà tot això, potser s’anirà extingint com la flama d’una espelma o potser revifarà i tornarà a explotar. El més segur és que, si algun dia acaba arribant una nova victòria de Fernando Alonso, les xarxes socials tornaran a esclatar plenes del curiós número 33. És més, no crec que aquesta sigui l’última que veiem. Com he mencionat anteriorment, Fernando Alonso té un do per atraure fans que ha anat acumulant durant molts anys i que sempre han aguantat tots els bons i mals moments. Mai es va perdre del tot l’esperança i malgrat una sequera de quasi una dècada l’asturià ha tornat i segueix en forma com si fos una de les joves promeses de vint-i-cinc anys. L’únic que poden fer els aficionats és gaudir del moment i esperar el que els ofereixi el futur, on segur que apareixeran noves bromes com el famós “Cómo 33?”.
BIBLIOGRAFIA
Tulleuda, A. (2023, 10 de febrer). ¿Qué hay detrás del número ’33’ que tanto publican Alonso y sus fans? SPORT
Rayo, Javi. (2023, 10 de febrer). Cómo 33: Fernando Alonso y por qué todo el mundo habla del número treinta y tres. Cuatro.
(2023, 11 de febrer). Se viraliza el ‘Cómo que 33’ de Alonso. Mundo Deportivo.
Prat, I. (2023, 29 de març). El guiño viral de Alcaraz a Fernando Alonso: pide la 33 en Australia. MARCA.
García, J. (2023, 2 de març). Fernando Alonso convierte el meme en realidad: “¿Cómo 33?”. La sexta.
Galán, (2023, 12 de febrer). ¿Qué es “Cómo 33” y por qué aparece en redes sociales por Alonso?. motorsport.com
Caballero, N. (2023, 5 de març). Fernando Alonso, Nanosecso y la ansiada 33. Historia de una histeria colectiva. El plural.
Marchi, F. (2023, 11 de març). ‘Cómo que 33’: Alonso enciende las redes. Mundo Deportivo.
Aston Martin F1 updates. [@startonpole]. (2022, 16 de desembre). On todays’ insta story Fernando Alonso made exactly 33 steps, coincidence? [Tweet]. Twitter.
Amigo Mastur. [@masturbiinho_]. (2023, 5 de febrer). NO ES REAL. HAY 33 CAMBIOS DE PLANO [Tweet]. Twitter.
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.