En l’actualitat, les xarxes socials i el món digital, han donat lloc a una generació d’influencers que marquen tendencies. Alguns d’ells ho fan només creant contingut audiovisual viral, però d’altres ho fan desenvolupant marques pròpies. Un exemple clar d’aquest fenomen és lAndrea Garte, una creadora de contingut que ha crescut de manera paral·lela com a influencer i com a emprenedora amb la seva marca de sabates, MyAgleet.

En aquest article s’ha analitzat com Andrea Garte ha aconseguit trobar un equilibri estratègic quasi perfecte entre la seva vida personal i la seva empresa, quin ha sigut el seu recorregut digital al llarg d’aquests anys, quines son les seves estratègies, el seu impacte i paper dintre del mon dels influencers, fins a finalment saber el rol que ha tingut MyAgleet en aquesta trajectòria.

Abans del Boom

Andrea Garte és una jove valenciana de 28 anys amb una gran passió per la creativitat, el modelatge, la dansa i la innovació. Va començar a crear contingut amb YouTube, on publicava vídeos sobre diferents temàtiques que anaven des de coreografies i tendències, fins a aspectes més personals, com la seva experiència amb la malaltia autoimmune del Crohn.

El seu creixement gradual la va dur, el 2020, a aconseguir els 200.000 subscriptors en el seu canal de YouTube. Però no va ser fins després de la pandèmia, que comença a guanyar notorietat a TikTok i Instagram. A TikTok hi publica vídeos de contingut ràpid, dels que estaven en tendència durant el confinament, com aquests;

I mentrestant, a Instagram comença a fer ressò de la seva nova marca de sabates MyAgleet, estrenada el setembre de 2020, amb publicacions i photoshoots.


A diferència d’altres influencers que primer aconsegueixen notorietat i després creen un negoci, Andrea va iniciar MyAgleet al mateix temps que es feia popular a les xarxes. Va ser prou ràpida per aprofitar l’onada inicial de seguidors i visites, per veure l’escletxa i posar-s’hi a dins. Com ella mateixa explica en un TikTok, tenia accés a totes les infrastructures i contactes que necessitava per crear la marca, i així ho va fer. D’aquesta manera, va generar un creixement conjunt i paral·lel entre la seva influència digital i la seva empresa, establint una estratègia de retroalimentació. La seva popularitat per una banda impulsava MyAgleet, i alhora, la marca reforçava la seva imatge pública com a emprenedora i influencer.

Des d’un inici, les xarxes han sigut el seu objectiu i el seu focus, principalment Instagram i TikTok. Si bé és cert, amb l’expansió que va fer TikTok durant la pandèmia, i els seus inicis de viralitat uns mesos més tard, va decidir vincular la seva comunicació i estratègia publicitària, especialment al seu compte d’aquest Xarxa Social. Aquest primer pas va ser la clau per a l’èxit tant d’ella com de la seva marca. Crear contingut de moda i vida personal, vinculat amb MyAgleet, li permetia que hi hagués un win-win, de retroalimentació.

https://www.tiktok.com/@andreagarte/video/6887656491851992321 

L’any del seu primer creixement va ser el 2021, i és llavors quan ella comença a veure quin tipus de vídeo li funcionen més, i comença a definir una estratègia. Aquesta era mostrar amb vídeos la seva fàbrica, l’empaquetament de comandes, donant regals, entre d’altres. Utilitzava tendències virals, àudios coneguts o populars, i combinacions d’outfits amb les seves sabates MyAgleet.

Fixant-nos amb el to i estil, el seu contingut normalment son de caràcter informal, humorístic i sarcàstic, sense tabús ni vergonyes, fins i tot fent crítiques socials. En l’àmbit personal i des del seu perfil al seu FIAT 500, va penjar un conjunt de vídeos autèntics i propers al públic, que se li tornen a fer virals…

Després d’aquest vídeo, realment s’adona de les capacitats i el potencial que pot tenir TikTok, i decideix finalment crear un compte específic per MyAgleet , on hi comença a publicar contingut centrat exclusivament a la seva marca.

Des de l’estiu del 2021 fins al febrer del 2022, l’Andrea continua creixent amb aquest doble joc de perfils, i amb aquest tipus de vídeos que vincula i relaciona les dues comptes. El punt d’inflexió en la seva popularitat arriba el febrer del 2022, quan un vídeo seu dient “Puedo con todo” es converteix en un fenomen viral a tot Espanya. Aquest clip es difón per a tot arreu i acaba de consolidar-la com a una figura clau dintre de les xarxes socials i el mon influencer al país.

Durant el Boom – “Puedo con todo”

Aquest vídeo viral té un rerefons profund que realment defineix molt bé a l’Andrea Garte, tant en l’àmbit empresarial com personal. Ella és una noia que sempre s’ha definit amb paraules, però també amb tots els gestos que fa. Es caracteritza per tenir una disciplina, exigència i sobretot molta consciència sobre el poder de la ment, uns factors que han influït de manera directa en el seu dia a dia i finalment en el seu èxit. A més a més, s’ha posicionat sempre com a defensora de les dones emprenedores, independents i d’èxit.

En el moment en què ella grava aquest vídeo, com ha afirmat dies després de publicar-lo, estava treballant en tres feines diferents, desplaçant-se constantment amunt i avall, i a més a més, havent de superar els seus brots de Chron. Aquesta situació la va sobrepassar i és el que la va dur a fer aquest vídeo, que tot i ser de caràcter seriós, una part del públic ho va interpretar com a algo humorístic. Andrea ho va gestionar acceptant-ho i assumint-ho amb naturalitat, i fent-ne broma, per variar.

Després del boom – Consolidació

Després d’aquest esdeveniment mediàtic, multitud de màrques contacten per col·laborar amb ella, desenvolupant així els coneguts, “Maquillarte con LaGarte” o “Arreglarte con LaGarte”). Comença a relacionar-se amb altres creadors de contingut  i influencers coneguts a Espanya, com son  les valencianes LolaLolita i Sofia Surfers. El seu contingut segueix mantenint l’essència original, però amb un estil molt més professionalitzat i de high standard. Les grans marques de maquillatge i moda confien amb ella, fet que la porta a integrar tot aquest material en el seu contingut, que com vaig repetit, intenta vincular sempre o quasi sempre d’alguna manera amb Myagleet. 

Durant els darrers anys, l’Andrea ha continuat creixent i expandint els seus negocis. A través de MyAgleet ha pogut participar en diversos esdeveniments on ha pogut donar speeches sobre l’emprenedoria femenina i el paper de la dona en el mon dels negocis. A més a més, la seva presencia coneguda a xarxes l’ha permès viatjar a moltes destinacions diferents del mon.

Els rumors sobre la ruptura amb la seva parella i el suposat nou romanç amb Viruzz, un altre creador de contingut amb gran renom, marquen una nova etapa en la trajectòria d’ella. Andrea marxa a viure a Andorra, fent així que s’acabi d’integrar més en tota l’escena de creació de contingut, i fent amistats amb altres influencers d’allà, com Abril Cols i altres creadores de contingut.

“Cuanto menos lo expones, menos gente se ve con el derecho de opinar” Andrea Garte

Amb el temps, els rumors sobre la relació entre Andrea Garte i Viruzz es confirmen, i tots dos comencen a publicar contingut conjunt a les xarxes. Aquest fet fa potenciar encara més tota l’audiència dels dos, que ja creixia de manera orgànica.

Paral·lelament, Andrea es troba enmig d’altres polèmiques, aquestes personals. Tot i ella ser una influencer que sempre es manté allunyada de conflictes, i sempre busca ser transparent, va haver-hi unes accions que van generar força debat entre el públic. Un d’aquests casos va sorgir quan ella va publicar un vídeo a TikTok buscant treballadors per a MyAgleet. En aquest vídeo ella especificava que un dels requisits per ser contractat, era presentar propostes i idees de logo. Aquesta decisió va generar bastantes crítiques i discussions, al no saber les intencions reals darrere d’aquesta suposada oferta de feina.

Finalment, una altra polèmica destacada va ser quan fa uns mesos, un influencer va acusar Andrea de fer dropshipping amb MyAgleet. Davant d’aquestes acusacions i afirmacions, ella va haver de sortir a desmentir-ho tot.  

Tot i això, Andrea continua consolidant la seva carrera. Un dels moments més destacats recentment ha estat la seva participació, juntament amb Viruzz, en el concurs d’influencers Disasters Chefs, on la parella es proclama guanyadora del programa i s’endú un premi de 50.000 euros.

Impacte

Actualment, Andrea té acumulats 2,1 milions de seguidors a TikTok, i 623mil a Instagram. El seu contingut, per tant, queda clar que arriba a un nombre molt alt de persones, majoritàriament Espanyoles o de parla Castellana, i en conseqüència tot el que fa i diu, pot tenir una gran influència en els joves d’avui en dia. La seva comunitat és bastant fidel, ja que quasi mai ha estat envoltada de polèmiques i simplement es limita a treballar i compartir-ho amb el món, al final, el seu contingut és entreteniment camuflat amb promoció de l’empresa, i de la seva vida. Sí que segueix molt les tendències i tot el que fan la majoria d’influencers, però continua mantenint bastant la seva essència i autenticitat. Al final, el tret diferencial d’ella és haver tingut la sort de veure l’embranzida i les capacitats de tiktok des de molt el principi, i haver crescut personalment i empresarialment simultàniament. Això diu molt de la seva persona i la positivitat i motivació amb què sembla afrontar les situacions, també.

No fa gaires mesos l’Andrea va complir un dels seus somnis que era fer un llibre. Penso que amb aquest llibre motivacional, podria deixar molt d’impacte a la societat. “Te tienes, lo tienes: Desata tu potencial y consigue todo lo que mereces”.

Andrea Garte, per mi, és un exemple clar de diverses coses; d’una banda, de com s’ha d’estar alerta i preparat per aprofitar totes les oportunitats quan arriben. D’altra banda, de la importància de l’esforç, la constància i la feina ben feta, ja que sempre té recompensa. Ha passat de ser el que podria haver sigut una influencer més, a ser una noia jove emprenedora, amb un negoci que funciona i que agrada, a més de tenir tots els beneficis que li donen les xarxes socials, i el món del contingut digital. És un clar exemple de com ha sabut entendre i explotar les tendències a favor seu, aprofitant cada moviment per fer créixer tant la seva marca com el seu perfil personal. El que la fa diferent d’altres influencers és, segurament, la facilitat amb què sap vendre’s, la claredat amb què veu les coses i la seva espontaneïtat. Sempre ha defensat la importància de confiar en un mateix i treballar de valent per aconseguir el que es vol. Després de cinc anys dins les xarxes, el seu estil ha evolucionat, s’ha professionalitzat i refinat, però continua sent la mateixa Andrea. Es manté propera, natural, sense filtres i amb l’alegria de sempre.

Webgrafia

20 Minutos. (n.d.). ¿Quién es la tiktoker y empresaria Andrea Garte? Recuperat el 01 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Fotografia a Instagram. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a TikTok. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a TikTok. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a TikTok. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a TikTok. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a TikTok. Recuperat el 04 de març de 2025
Andrea Garte. (n.d.). Vídeo a YouTube. Recuperat el 10 de març de 2025
ConSalud. (2021). Andrea Garte, la influencer que comparte en redes su enfermedad de Crohn. Recuperat el 01 de març de 2025
El Español. (2024, 24 maig). Andrea Garte y su amor con ByViruzz: “Cuando te expones, la gente se cree con derecho a opinar”. Recuperat el 01 de març de 2025
Marca. (2023, 16 agost). Viruzz y Andrea Garte: Todo sobre su relación y la polémica de La Velada. Recuperat el 01 de març de 2025
Marca. (2023, 21 juny). Andrea Garte y la polémica del dropshipping en su empresa MyAgleet. Recuperat el 01 de març de 2025