La lluita de les xarxes personals

 

logo facebook

Facebook és una xarxa social creada per Mark Zuckerberg i fundat juntament amb Eduardo Saverin, Chris Hughes i Dustin Moskovitz on originàriament era un lloc web per estudiants de la Universitat d’Harvard.

La xarxa va néixer el 4 de febrer de 2004 i té 1650 milions d’usuaris registrats actius (comptabilitzat el juliol de 2015). L’objectiu era dissenyar un espai en el que els alumnes pugessin intercanviar comunicació i compartir contingut d’una forma senzilla a través d’Internet.

 

La seu central de Facebook es troba a Menlo Park, California.

 

 

portada times
Mark Zuckerberg en la portada Times

Facebook va néixer el 4 de febrer de 2004, Al principi era un servei només per estudiants de la Universitat d’Harvard i en un mes la meitat dels estudiants ja estaven subscrits a la web.

A l’any 2006, Facebook es va fer públic perquè totes les persones amb correu electrònic poguessin crear-se un compte. En l’any 2007 es va desenvolupar Facebook en diferents idiomes.

Mark Zuckerberg guanya el premi a la persona de l’any per la revista Times gràcies a que Facebook arriba als 500 milions d’usuaris.

En el 2012 Facebook compra Instagram millorant la integració de fotografies. Aquet any Facebookentra a la borsa.

 

 

google-logo

Google+ és una xarxa social creada per Google Inc. amb l’eslògan “Comparteix en Internet com en la vida real” que apareix el 28 de juny de 2011 amb més de 500 milions d’usuaris registrats. Els usuaris tenen que ser majors de 13 anys per obtenir una compte. Google+ integra serveis com Google Mail, Google Calendar i YouTube; ofereix Hangouts que permet fer trucades telefòniques i videoconferències.

La seu de Googleplex es toba a Mountain View, Califòrnia.

 

La intenció de Google+ era competir amb Facebook i altres xarxes socials.

facebook vs google+
Facebook vs. Google+

El seu llançament va ser el 28 de juny de 2011 dos setmanes després del seu llançament Google+ arriba als 10 milions d’usuaris en una fase de proba.

En de tres setmanes arriba als 20 milions d’usuaris, en menys d’un dia l’aplicació gratuïta per iPhone va ser la més popular de l’App Store de Apple.

El 20 de setembre de 2011 va ser accessible per tot tipus de públic registrant un augment del 43 milions d’usuaris registrats.

 


Relació amb PIRP

Avui en dia els ingressos en publicitat el tercer trimestre (finalitzat el 30 de setembre) de Facebook són de 4.300 milions de dòlars, més del esperat.

El novembre de 2007 Facebook llança Facebook Ads el sistema de Facebook per poder realitzar campanyes publicitàries. Els anuncis de Facebook poden ser utilitzats per empreses, professionals o qualsevol altre usuari.

Les petites i mitjanes empreses són les que obtenen més avantatges d’inversió en Facebook Ads. Amb poc pressupost s’aconsegueix una audiència àmplia gràcies a la segmentació.

Google+ ha llençat de forma gratuïta campanyes d’autopromoció, a través dels resultats de cerca publicant informació podent ser compartit però no comentat ni posar m’agrada. L’empresa està intentant d’atraure a celebritats i grans marques. També els missatges es poden compartir en altres xarxes socials com Facebook i Twitter.

Novetats

Des de fa poc, Facebook ha incorporat la possibilitat de retransmetre vídeo en directe. Inicialment Periscope, estava pensada per uns pocs: celebritats, polítics i artistes. Segurament el mes que ve, incorporarà aquesta eina nivell mundial per tots els usuaris, amb sistemes operatius iOS de Apple i Android.

Aqui podeu veure un Periscope del cantant Justin Bieber grabada per la presentadora i comediant Ellen DeGeneres.

 

Després de quatre mesos de prova en Estats Units, Facebook ha implementat sis nous emoticones per indicar amb mes exactitud les opinions o sentiments cap a les publicacions.

Enfadat, trist, sorpresa, alegria i amor son els sentiments que es poden expressar; apretant al botó m’agrada surten les diferents emocions per escollir.

Emoticones Facebook
Nous emoticones de Facebook

Google+ ha llençat una nova versió (7.2.0) anomenada APK. Es poden silenciar les publicacions i cancel·lar les publicacions silenciades, també hi ha una millora en la cerca de persones a través de la aplicació.

Aquesta xarxa social continua volent ser rival a Facebook. El seu objectiu és ser una xarxa fàcil d’interactuar amb el contingut i funcional amb sistemes operatius Android.

 

Aquesta nova versió per sistemes operatius Android destaca per la rapidesa de la carga de pàgines web i millores amb la connexió Wi-Fi.

Hi han noves eines per els administradors de comunitats, el rendiment de la aplicació ha millorat i s’han corregit errors.


Webgrafia

– EFE. (26/02/2016). El Tiempo. Facebook permitirá retransmitir videos en directo: Mark Zuckerberg. http://www.eltiempo.com/tecnosfera/novedades-tecnologia/facebook-permitira-retransmitir-videos-en-directo/16521139. [En línea: 02/03/2016].

– La Nación. (25/02/2016). El País. Facebook tiene seis nuevos emoticones y ya se pueden usar. http://www.elpais.com.uy/vida-actual/nuevos-emoticones-facebook-red-social.html. [En línea: 02/03/2016].

– Antonio Marin Fernandez. (11/02/2016). Planeta Red. Descarga el último APK de Google+. http://planetared.com/2016/02/descarga-el-ultimo-apk-de-google/. [En línea: 02/03/2016].

– Carlos Jiménez Delgado. (25/02/2016). Planeta Red. Google+ para Android se actualiza y trae muchas mejoras. http://planetared.com/2016/02/google-para-android-se-actualiza-y-trae-muchas-mejoras/. [En línea: 02/03/2016].

– Ernesto Castrejón. (04/11/2012). Breve historia de Facebook. http://webadictos.com/2012/11/04/breve-historia-de-facebook/?wa_count=5. [En línia: 13/11/2015]

– Definición.de. Definición de Facebook. http://definicion.de/facebook/. [En línia: 13/11/2015]

– Francisco Rubira. (20/10/2014). ¿Qué es Google Plus y para qué sirve? http://www.elconfidencialdigital.com/opinion/tribuna_libre/Google-Plus- sirve_0_2364963501.html. [En línia: 13/11/2015].

– Wikipedia. (05/11/2015). Google+. https://es.wikipedia.org/wiki/Google%2B. [En línia: 13/11/2015].

– Camilo Pacheco. (06/03/2016). Google is testing self-promotion ads on search results. http://www.pulseheadlines.com/google-testing-selfpromotion-ads-search-results/19718/. [En línia: 06/03/2016].

Contingut audiovisual

– https://vimeo.com/21946320

– https://www.youtube.com/watch?v=GVQjeuyXaSM

– https://www.youtube.com/watch?v=7vhIIb8Q1eM


Presentació Prezi

http://prezi.com/oe8fgjbkdfp4/?utm_campaign=share&utm_medium=copy

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.