Actualment la marca Durex és la marca de preservatius per excel·lència a nivell mundial. Seguit de molt a prop per marques com Control o Sensitex, Durex compta amb més d’un 33% de la quota de mercat mundial i es situa així com la marca líder.

Aquest paper no és feina fàcil, ser líder de mercat comporta una sèrie de “obligacions” per continuar tenint aquest rang. Durex, des de sempre, ha seguit amb una filosofia de marca agressiva i impactant, que posava en evidencia productes de la competència a la vegada que dóna una imatge de superioritat a Durex.

Dins d’aquest context, i com ha estudiant de publicitat que sóc, m’he decidit per fer aquest blog sobre les característiques de la publicitat de Durex plasmades en les seves campanyes i aplicacions online.

CAMPANYA BABIES TO BABES

Durex va llençar a Nova Zelanda una campanya viral amb la cooperació de Google Chrome mitjançant el facebook en la qual es demanava als usuaris que en un dia determinat canviessin les seves imatges de perfil de nadons o cadells de gat i gos per fotografies de nois i noies atractives. Per demostrar als seus consumidors l’increment en likes d’aquesta acció. Durex es va adonar d’aquest buit i hi va atacar amb una campanya divertida i molt viral. Tot per aconseguir notorietat de marca i prestigi social, ja que no ho va relacionar amb cap dels seus productes.

Per a més informació de la campanya us deixo amb aquest link: http://stoppress.co.nz/news/durex-facebook-campaign

I perquè mireu la campanya feu clic aquí:

CAMPANYA LOVEBOAT

Durex en aquesta ocasió  va decidir fer una estratègia de fidelització de client a través de l’organització d’un esdeveniment mòbil dins de un transatlàntic. Aquesta acció és va dur a terme des de la pàgina facebook de la marca de profilàctics i va tenir una repercussió molt gran. Per aquesta acció es va haver de crear una aplicació independent per que tots els fans de la pàgina poguessin participar (més de 500.000), simplement consistia en donar leDurex Love Boats dades de cada persona, posar un codi d’algun producte de la marca per comprovar que erats consumidor, i explicar perquè t’agradaria anar en aquesta embarcació a tu i a la teva parella (en cas que en tinguessis). Els finalistes van participar de l’acció i per a tots els participants no guanyadors, la marca de preservatius va mantenir informats a la resta de fans les accions que s’estaven duen a terme a la festa (tot en temps real). Amb aquesta acció es va aconseguir una repercussió social molt gran a més de fidelitzar d’una manera molt directe i efectiva els participants del esdeveniment en qüestió.

Us adjunto el vídeo del que va ser el viatge perquè us feu a la idea del concepte creatiu que hi havia al darrere. Tot pensat per les relacions més fluides i entretingudes per tots els premiats:

TURN OFF TO TURN ON

Una de les campanyes premiades aquest 2015 és precisament una campanya de Durex que primer es va iniciar a UK però que ha anat agafant força i s’ha implantat en diferents països. La campanya, té com a objectiu principal conscienciar a les parelles de que la seva vida sexual depèn estretament de les tecnologies mòbils. Aquesta campanya, que com hem dit es va presentar primer a UK i que s’ha anat viralitzant, ha estat dissenyada per diferents experts tan en informàtica com en sexologia per donar un plus a les relacions de parelles. Després de fer-ne un gran ressò, la marca dona a entreveure que la solució perfecte per donar aquest plus és el fet d’apagar tots aquets tipus de dispositius. Per fer-ho més fàcil i poder-se apropiar el concepte la marca va crear l’aplicació per ensenyar-ho. I la veritat és que els resultats han estat espectaculars. La campanya va ser tot un èxit, que va tenir ressò internacional i que ha agradat als internautes per l’enginy de combinar aquestes mateixes xarxes socials (que són el suposat problema) per difondre el missatge de desconnexió en moments per a la teva parella.

imatge connect

Com hem explicat a part de l’aplicació per aquesta campanya  (#Connect) Durex ha dut a terme altres aplicacions mòbils. Una per la seva marca, en la qual pot vendre productes i contactar de forma directe amb els seus usuaris. I l’ altra per conscienciar a les parelles dels riscos de mantenir relacions sexuals sense preservatiu, aquesta vegada per la probabilitat de quedar-se embarassats. El mateix vídeo explicatiu de l’acció us ajudarà a veure com va ser la campanya i de quins punts va tractar:

  • Durex Love Sex

Durex Love Sex es una aplicació directe de la marca de  preservatius que permet interactuar al usuari amb diferents accions: jugar, comunicar, comprar, compartir i mesurar. Aquesta aplicació té un apartat web dedicat exclusivament a Durex: www.durexlovesex.com , que li dóna exclusivitat a l’aplicació gràcies a estar lligada a la pàgina web oficial de la marca. El motiu principal d’aquesta aplicació és tenir conectat el consumidor amb la marca en un joc multifacetes. El que s’intenta es conectar el màxim de accions que necessita el consumidor en les seves relacions sexuals tot en una mateixa aplicació i tot de la mateixa marca. És a dir, el consumidor que es descarregui aquesta app podrà mirar els productes i les seves descripcions, comprar el producte, estar al dia de les promocions i odertes i a més controlar el que fa la marca. A més de tot això podrà utilitzar la app per jugar amb la seva parella a través de les seccions i reptes que proposa.

IMG_3219

És l’única aplicació de Durex que incorpora publicitat pròpiament ja que en la part inferior trobem un quadre publicitari amb productes de la marca.

Durex Love Sex no deixa de ser una aplicació, ben desenvolupada per smartphone d’una marca comercial. Moltes més marques comercials tenen la seva pròpia aplicació per smarthphone com per exemple Nike. La diferència de la de Durex és que es poden fer altres coses apart de consultar els productes o obtenir-los. Aquest tipus d’aplicacions funciona millor en la nostra societat ja que gaire bé un 30% la coneix, augmentant molt el grau de coneixença en comparació amb Durex Baby. Pel que fa a la percepció d’una aplicació útil i interessant és la que la té més bona de les tres amb un 52,38%.

  • Durex Baby

DurexBaby és també una aplicació per Smartphone de Durex.

L’objectiu de d’aquesta explicació és conscienciar als homes sobre la necessitat d’utilitzar mètodes anticonceptius per no donar lloc a un embaràs no desitjat. L’aplicació simula l’experiència de tenir un nadó donant rellevància als inconvenients que suposa mitjançant el reclam de l’atenció del “pare” fent-li cantar, pessigolles o posar-li la pipa entre altres.

3-pasos

L’embaràs del dispositiu es duu a terme de manera molt ràpida, a través del contacte amb una altre dispositiu que també disposi de l’aplicació. Cada cop que l’aplicació es tanca recorda la necessitat d’utilitzar preservatius si no es veu preparat per assumir la responsabilitat de la paternitat. Aquesta campanya va tenir molta repercussió entre els joves i al principi la majoria de descarregues eren entre aquest col·lectiu. Després aquesta moda va anar agafant més força i va esdevenir una dinàmica social més amplia. A través dels comentaris a les xarxes socials, espai on es van viralitzar les experiències, podem veure com molts col·lectius van passar per l’experiència Durex abans.

CONCLUSIONS

Una de les característiques d’aquest post serà analitzar com és la comunicació de Durex per poder entendre el perquè d’aquesta comunicació online tan atrevida, divertida i dinàmica. Durex,

El missatge principal que transmet Durex no és el de protecció de les malalties de transmissió sexual, o evitar un embaràs no desitjat, sinó que comunica diversió, passió i el joc mutu. La publicitat que es rep de Durex, és de ser “un plus” per passar-ho bé. Es pot dir que gràcies a Durex les relacions són més potents, més agradables i més divertides. Aquest joc no només forma part de l’home, ja que Durex implica molt la imatge de la dona, no com a objecte, sinó com una part necessària.

La publicitat de la marca és una publicitat reeixida, que funciona molt bé, i que la joventut recorda. La seva publicitat és fresca, actual, sexy i excitant. A partir de la publicitat, Durex no transmet només la necessitat de comprar aquells preservatius, sinó que el concepte de marca reflecteix una mica aquest estil de vida.

Al target al qual va dirigit és a homes i dones a partir de 16-18 anys, amb parella. Gent que sigui un client fidel, ja que la marca transmet seguretat i qualitat. Per a aquell client que busqui un bon producte, fiable i amb varietat. Aquest triarà Durex.

L’estil de publicitat que la marca porta a terme és metafòric. Durex fa servir una comunicació atrevida i divertida però res explícita, el que provoca una gran repercussió i impacte en els seus clients ja que veuen representat d’una manera còmica i original la seva sexualitat.

WEBGRAFIA

Página facebook oficial de la marca [en línea] <https://www.facebook.com/Durex>

CAMPAÑAS MÁRQUETING MÓVIL: Nueva App de Durex; Durex Love Sex. [en línea] <http://blog-es.qustodian.com/2011/10/07/nueva-app-de-durex-durex-love-sex/>

Marqueting Directo [en línea] <http://www.marketingdirecto.com/actualidad/publicidad/durex-muestra-su-nueva-tecnologia-en-su-campana-apagala-y-conectate-para-mejorar-nuestra-vida-sexual/> <http://www.marketingdirecto.com/especiales/mobile-marketing-blog/llegar-al-orgasmo-mediante-una-app-gracias-durex-dentro-de-poco-esto-sera-posible/>

Campañas de comunicación de Durex [en línea] <http://www.sos-condoms.com/>