L’streaming és un flux constant d’arxius multimèdia. Aquestes dades, un cop rebudes, ja són visualitzades i no cal esperar a obtenir el conjunt de l’arxiu.

El seu funcionament consta de diferents parts de tot un conjunt, són les següents:

  • Connexió amb el servidor: el reproductor connecta amb el servidor i aquest últim comença a enviar el fitxer.
  • Buffer: el client ja comença a rebre les dades i construeix un buffer o magatzem on comença a guardar-lo.
  • Inici de la reproducció: un cop s’ha omplert aquest magatzem amb una petita part de l’arxiu original, el reproductor comença a mostrar l’arxiu, mentre en segon pla continua la resta de la descàrrega.
  • Caigudes de la velocitat de connexió: en cas que la connexió experimenti lleugers descensos de velocitat durant la reproducció, el client podria seguir mostrant el contingut consumint la informació emmagatzemada en el buffer. Si s’arriba a consumir tot s’aturarà fins que es torni a omplir.

CloudStreaming

A partir dels anys 80, quan la tecnologia dels ordinadors començava a ser suficientment poderosa per enviar dades multimèdia, el sistema va començar a donar el seu fruit.

Durant les últimes dècades s’han anat desenvolupant avenços tecnològics per poder realitzar un flux de dades més pràctic i present en la nostra vida quotidiana. Per exemple, els codificadors per reduir la taxa de bits tant d’àudio com de vídeo o també els contenidors multimèdia, permeten multiplexar i ordenar les dades de forma que coneixent el format podrem accedir als diferents canals de vídeo i/o àudio.

Gràcies a això s’han creat portals web els quals avui dia són molt visitats arreu del món, com per exemple, YouTube, SoundCloud, Spotify, entre molts d’altres. O, també, donen la possibilitat a pàgines diverses i xarxes socials a afegir contingut multimèdia fàcilment.

També utilitzen streaming les pàgines amb sèries i pel·lícules com la famosa Netflix o els propis grups de comunicació com AtresmediaMediaset o TV3alacarta.

Aquest enllaç és un exemple de la pàgina YouTube. Es pot observar, com he explicat anteriorment, la càrrega del buffer un cop el client comença a reproduir l’arxiu.

Per tant, el concepte de l’streaming el trobem a molts llocs i sense ser conscients d’això.


Són moltes les pàgines web que utilitzen el sistema de l’streaming i molts els usuaris que disfruten d’aquest servei, és a dir, un gran nombre d’atracció de públic. Per això, en grans plataformes web com poden ser YouTube o Spotify han afegit publicitat.

spotify logo

YouTube-logo-full_color

Aquestes pàgines són de les més conegudes en aquest sector. Són dues plataformes gratuïtes (Spotify té la possibilitat de pagar i gaudir de molts avantatges, un d’ells escoltar música sense publicitat) i amb molts usuaris arreu del món. Les marques aprofiten el gran nombre d’usuaris d’aquests portals per promocionar-se i, d’aquesta manera, els mateixos portals financien la seva pàgina.

YouTube, concretament, fa guanyar molts diners als usuaris que pengen arxius a partir de la publicitat que se’ls hi assigna abans o durant. No obstant, en aquestes situacions els que realment guanyen diners és el propi portal web, saben de la importància de la publicitat per a tothom, ja sigui per ells, pels usuaris, pels anunciants o pels youtubers. Per aquesta raó donen moltes facilitats a les marques a promocionar-se.

Existeixen estudis de la mà de Phaydon Research + Consulting que revelen l’èxit d’atenció cap aquests anuncis ja siguin al principi de l’arxiu en streaming o bé intercalat.

En aquestes estadístiques es corrobora el creixement en streaming i, per tant, l'encertada opció d'invertir-hi publicitàriament

En aquestes estadístiques es corrobora el creixement en streaming i, per tant, l’encertada opció d’invertir-hi publicitàriament


Presentació Prezi


Webgrafia

TECNOEXPLORA. Música en streaming y vídeo sin publicidad: bienvenidos al nuevo YouTube (en línia). [Consulta: 17 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.tecnoxplora.com/internet/musica-streaming-video- publicidad-bienvenidos-nuevo-youtube_2014111900062.html>

WIKIPEDIA. Flux de dades (en línia). [Consulta: 17 d’octubre]. Disponible a Internet: <https://ca.wikipedia.org/wiki/Flux_de_dades_multim%C3%A8dia>

Instituto Superior de Formación y Recursos en Red para el Profesorado. Formación en Red. ¿Qué es el streaming? (en línia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/107/cd/video/v ideo0103.html>

DESARROLLO WEB. Qué es streaming (en línia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.desarrolloweb.com/articulos/482.php>

MARKETING DIRECTO. La publicidad en streaming se gana el favor a los internautes (en línia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.marketingdirecto.com/actualidad/digital/la- publicidad-en-streaming-se-gana-el-favor-de-los-internautas/>