L’streaming e?s un flux constant d’arxius multime?dia. Aquestes dades, un cop rebudes, ja so?n visualitzades i no cal esperar a obtenir el conjunt de l’arxiu.
El seu funcionament consta de diferents parts de tot un conjunt, so?n les segu?ents:
- Connexio? amb el servidor: el reproductor connecta amb el servidor i aquest u?ltim comenc?a a enviar el fitxer.
- Buffer: el client ja comenc?a a rebre les dades i construeix un buffer o magatzem on comenc?a a guardar-lo.
- Inici de la reproduccio?: un cop s’ha omplert aquest magatzem amb una petita part de l’arxiu original, el reproductor comenc?a a mostrar l’arxiu, mentre en segon pla continua la resta de la desca?rrega.
- Caigudes de la velocitat de connexio?: en cas que la connexio? experimenti lleugers descensos de velocitat durant la reproduccio?, el client podria seguir mostrant el contingut consumint la informacio? emmagatzemada en el buffer. Si s’arriba a consumir tot s’aturarà fins que es torni a omplir.
A partir dels anys 80, quan la tecnologia dels ordinadors començava a ser suficientment poderosa per enviar dades multimèdia, el sistema va començar a donar el seu fruit.
Durant les u?ltimes de?cades s’han anat desenvolupant avenc?os tecnolo?gics per poder realitzar un flux de dades me?s pra?ctic i present en la nostra vida quotidiana. Per exemple, els codificadors per reduir la taxa de bits tant d’a?udio com de vi?deo o tambe? els contenidors multime?dia, permeten multiplexar i ordenar les dades de forma que coneixent el format podrem accedir als diferents canals de vi?deo i/o a?udio.
Gràcies a això s’han creat portals web els quals avui dia són molt visitats arreu del món, com per exemple, YouTube, SoundCloud, Spotify, entre molts d’altres. O, també, donen la possibilitat a pàgines diverses i xarxes socials a afegir contingut multimèdia fàcilment.
També utilitzen streaming les pàgines amb sèries i pel·lícules com la famosa Netflix o els propis grups de comunicació com Atresmedia, Mediaset o TV3alacarta.
Aquest enllaç és un exemple de la pàgina YouTube. Es pot observar, com he explicat anteriorment, la càrrega del buffer un cop el client comença a reproduir l’arxiu.
Per tant, el concepte de l’streaming el trobem a molts llocs i sense ser conscients d’això.
So?n moltes les pa?gines web que utilitzen el sistema de l’streaming i molts els usuaris que disfruten d’aquest servei, e?s a dir, un gran nombre d’atraccio? de pu?blic. Per aixo?, en grans plataformes web com poden ser YouTube o Spotify han afegit publicitat.
Aquestes pàgines són de les més conegudes en aquest sector. So?n dues plataformes gratui?tes (Spotify te? la possibilitat de pagar i gaudir de molts avantatges, un d’ells escoltar mu?sica sense publicitat) i amb molts usuaris arreu del mo?n. Les marques aprofiten el gran nombre d’usuaris d’aquests portals per promocionar-se i, d’aquesta manera, els mateixos portals financien la seva pàgina.
YouTube, concretament, fa guanyar molts diners als usuaris que pengen arxius a partir de la publicitat que se’ls hi assigna abans o durant. No obstant, en aquestes situacions els que realment guanyen diners és el propi portal web, saben de la importància de la publicitat per a tothom, ja sigui per ells, pels usuaris, pels anunciants o pels youtubers. Per aquesta raó donen moltes facilitats a les marques a promocionar-se.
Existeixen estudis de la ma? de Phaydon Research + Consulting que revelen l’e?xit d’atencio? cap aquests anuncis ja siguin al principi de l’arxiu en streaming o be? intercalat.

En aquestes estadístiques es corrobora el creixement en streaming i, per tant, l’encertada opció d’invertir-hi publicitàriament
Webgrafia
TECNOEXPLORA. Mu?sica en streaming y vi?deo sin publicidad: bienvenidos al nuevo YouTube (en li?nia). [Consulta: 17 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.tecnoxplora.com/internet/musica-streaming-video- publicidad-bienvenidos-nuevo-youtube_2014111900062.html>
WIKIPEDIA. Flux de dades (en li?nia). [Consulta: 17 d’octubre]. Disponible a Internet: <https://ca.wikipedia.org/wiki/Flux_de_dades_multim%C3%A8dia>
Instituto Superior de Formacio?n y Recursos en Red para el Profesorado. Formacio?n en Red. ¿Que? es el streaming? (en li?nia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/107/cd/video/v ideo0103.html>
DESARROLLO WEB. Que? es streaming (en li?nia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.desarrolloweb.com/articulos/482.php>
MARKETING DIRECTO. La publicidad en streaming se gana el favor a los internautes (en li?nia). [Consulta: 18 d’octubre]. Disponible a Internet: <http://www.marketingdirecto.com/actualidad/digital/la- publicidad-en-streaming-se-gana-el-favor-de-los-internautas/>
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.