Avui en dia trobem un mercat de música molt divers i creixent. Això comporta que sovint escoltem música que no sabem qui l’ha compost o, viceversa, volem descobrir més música d’un estil o grup determinat. Degut això, han aparegut un seguit d’aplicacions que ajuden als amants de la música a descobrir més sobre aquest món.
Sabies que Shazam…
És una aplicació que permet instantàniament conèixer el títol, autor i àlbum de la cançó que està sonant, només apropant el teu dispositiu mòbil cap on prové el so. Però poca gent sap que el Shazam va néixer el 2002 amb un sistema de SMS, per tant, existeix des de molt abans que apareguessin al mercat els mòbils intel·ligents. Això ha fet que, quan l’ús dels smartphones es va disparar, el Shazam ja estava allà beneficiant-se de l’expansió que començaven a tenir les altres apps. Actualment Shazam ja no funciona amb sistema de missetgeria sinó que ho fa a través d’Internet.
Com funciona Shazam
Relación entre la Publicitat i les Relacions Publiques amb el Shazam
El fet de ser una app pionera va fer que les primeres persones que tenien smartphone utilitzesin el shazam per mostrar la potencia i les prestacions que els oferien aquests mòbils. Fins i tot Apple va utilitzar aquesta aplicació amb una de les seves campanyes per l’Iphone3 “there’s an app for that”, la qual va donar molta publicitat a Shazam.
Shazam s’ha estat expandint en televisió des del començament de 2011 amb el llançament de la primera sèrie de televisió completament habilitada per Shazam, Being Human on Syfy, seguit per la primera campanya publicitària habilitada per Shazam amb Old Navy. Des de llavors, han treballat amb més de 150 marques, shows i esdeveniments com els Jocs Olímpics de 2012, Super Bowl, i American Idol, entre molts altres, de manera que la gent pugui experimentar més sobre els seus actors favorits, esportistes i artistes. Per a això, han invertit tant en la dotació de personal i tecnologia, perquè tot el que fan ha de funcionar bé a escala. Shazam rep més de 10 milions de tags en tots els dies, així que han d’assegurar-se que l’addició sigui sempre una gran experiència.
Sabies que Souncloud…
És una de les pàgines més conegudes que els artistes utilitzen per penjar les seves maquetes, així els seus seguidors les poden escoltar abans que surtin al mercat. És una plataforma molt interactiva, ja que pots comentar segon a segon la cançó el què t’agrada i el que milloraries. Els seus adherits són des de petits compositors que es volen donar a conèixer fins als millors dj. del món com en David Guetta.
Com funciona Soundcloud
Relación entre la Publicitat i les Relacions Publiques amb Soundcloud
Des de l’estiu del 2014 SoundCloud inicia una nova forma de recaptació de diners amb el seu nou programa ‘On SoundCloud’. Amb aquest, el servei de música oferirà tres nivells de registrats, on un d’ells permetrà als artistes rebre diners per publicitat.
Els tres nivells de ‘On SoundCloud’ són: Partner, Pro i Premier. Partner és per als usuaris que estan començant i és gratuït; permet carregar fins a tres hores de música. El nivell Pro és de pagament i permet obtenir major quantitat de càrregues i eines de seguiment, i depenent del tipus de subscripció permet carregar entre sis hores o una quantitat il·limitada de música. Finalment, el nivell Premier és el que permetrà als usuaris generar diners, a més de tenir els beneficis del nivell Pro.
De moment, per accedir al nivell Premier de SoundCloud es necessita ser convidat pel propi servei de música. Actualment només es podrà rebre diners quan la pauta sigui vista per un usuari a Estats Units. La companyia afirma que expandirà el servei a altres països en un futur proper així com a més usuaris.
És a dir que, ara com ara, els usuaris només poden veure publicitat en les cançons d’alguns dels artistes que hagin estat convidats a formar part del nivell Premier de On SoundCloud. No obstant això, el servei de música pel que sembla està treballant en un pla addicional per als usuaris que no volen veure publicitat en SoundCloud.
Webgrafia
- Shazam se actualiza con mejoras y una mayor integración con Spotify [pàgina a Internet]. Espanya [actualitzada el 10 de desembre del 2014; citada el 7 de desembre del 2015]. Disponible a: http://www.actualidadiphone.com/shazam-se-actualiza-con-mejoras-y-una-mayor-integracion-con-spotify/
- Shazam: “Recibimos 10 millones de consultas de canciones por día” [pàgina a Internet]. Espanya [actualitzada el 2 de novembre del 2012; citada el 7 de desembre del 2015]. Disponible a: http://applicantes.com/shazam-app/
- ¿Qué es y cómo funciona el reconocimiento musical? [pàgina a Internet]. Espanya [actualitzada el 10 de desembre del 2014; citada el 7 de desembre del 2015]. Disponible a: http://computerhoy.com/noticias/apps/que-es-como-funciona-reconocimiento-musical-19461
- LLEGA LA PUBLICIDAD A SOUNDCLOUD, PERO PARA REMUNERAR A ARTISTAS [pàgina a Internet]. Espanya [actualitzada el 21 d’agost del 2014; citada el 7 de desembre del 2015]. Disponibre a: http://www.enter.co/cultura-digital/redes-sociales/llega-la-publicidad-a-soundcloud-pero-para-remunerar-a-artistas/
- SOUNDCLOUD, una herramienta para potenciar la expresión oral de los alumnos [pàgina a Internet]. Mèxic [actualitzada el 10 d’abril del 2013; citada el 7de desembre del 2015]. Disponiblre a: https://www.youtube.com/watch?v=Tfm7-GjpRpk
- Desk.com y Salesforce ayudan a SoundCloud a ampliar un equipo pequeño [pàgina a Internet]. Spanya, Madrid [citada el 7 de desembre del 2015]. Disponible a: http://www.salesforce.com/es/customers/stories/soundcloud.jsp
Presentació
http://prezi.com/6rw6djsfi1xo/?utm_campaign=share&utm_medium=copy
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.