Pinterest és una xarxa social que permet trobar, filtrar, organitzar i compartir imatges i vídeos que hi ha a Internet.
Els usuaris poden crear i organitzar per temes col·leccions d’imatges, esdeveniments, aficions, interessos, entre d’altres. Tots aquests continguts es distribueixen en forma del que s’anomena pinboards, que visualment són com taules d’anuncis.
És una plataforma molt visual que et permet recopilar en un mateix espai tots els teus interessos. Els usuaris, a més a més, poden seguir pinboards d’altres persones que comparteixen els mateixos gustos per tal de buscar inspiració i descobrir coses noves del seu camp d’interès.
L’objectiu principal de Pinterest és unir a persones de tot el món a través d’aquelles coses que troben interessants. El mateix nom ho diu: PINTEREST= Pin+interest, “enganxa els teus interessos”.
Gran part de l’èxit d’aquest servei rau en la seva senzillesa, molt intuïtiu i amb una visualització molt agradable i global de totes les imatges publicades. A través de taulells temàtics creats i administrats per dels usuaris, es poden implementar i compartir imatges, vídeos o enllaços, associats a un lloc web; que es denominen “pins”. cadascunCom a usuaris podem seguir altres usuaris concrets i tot el que publiquen o a algun dels seus taulells en particular, de la mateixa manera que els altres ens poden seguir a nosaltres en funció de l’afinitat estètica que es crea entre els diferents usuaris i els seus panells.
També es poden realitzar comentaris a cada “pin”, marcar un “like” o “m’agrada”, o fer un “repin”, que fa que el “pin” en qüestió es republiqui en un dels nostres taulells. Tot això sense moure’ns de Pinterest, perquè si volem anar més enllà, tot el que fem es pot difondre també al Twitter i/o Facebook: tan sols cal fer una simple configuració prèvia. D’aquesta manera, es viralitzen els continguts d’aquesta xarxa social -que generalment són de gran qualitat-.
En definitiva, Pinterest és un gran aparador d’imatges i vídeos que ens mostren “estils de vida”, amb el que qualsevol usuari es pot sentir identificat, i que ens prepara i redirigeix cap a la compra online, per la qu
al cosa és un mitjà molt interessant per incrementar les visites i vendes de diversos tipus de negoci.
Si Maslow hagués postulat la seva famosa piràmide en els nostres dies, segurament hagués deixat la part alta de la punxa a Pinterest.
La nova moda en xarxes socials. Perquè què hi ha de més adictiu – i inútil- que les coses boniques? Sota aquesta premissa Ben Silberman, un ex empleat de Google (actual CEO) i Evan Sharp (Co-fundador i dissenyador de Pinterest) van obrir, ara fa set anys aquesta nova eina que serveixper a compartir el que en diuen “imatges inspiradores”
L’any 2010 Pinterest va ser llançada com a beta privada, sense tenir molt clar el model de nego
ci que volien. Posteriorment, la pàgina ha passat a funcionar com a beta oberta amb el sistema d’invitació, això significa que havies de sol·licitar una invitació per poder formar part d’aquesta xarxa social.
Ben Silbermann i els inversos de Pinterest a principis de l’any 2010 van intentar vendre Pinterest a l’editorial d’una revista de Nova York, però aquests van rebutjar la proposta. Tot i així, van poder aconseguir una inversió de l’empresa de Jeff Jordan, soci d’Andreessen Horowitz.
Pinterest tenia 10.000 usuaris nou mesos després del seu llançament. El 16 d’agost de 2011 Time Magazine va incloure Pinterest entre les 50 millors pàgines webs del 2011. Al desembre d’aquell mateix any, segons estadístiques de Hitwise, Pinterest estava entre el top 10 de serveis de xarxes socials amb un total d’11 milions de visites per setmana. Al mes següent, el tràfic de consum de Pinterest supera el del LinkedIn, YouTube i Google.
L’any 2012 Pinterest va anunciar que s’havia convertit en la web amb el creixement més ràpid de la història, ja que havien aconseguit 11’7 milions d’usuaris. Seguidament, al març de 2012 van llançar l’aplicació de Pinterest per a iPhone, amb un gran nombre de descàrregues i al maig de 2012 van actualitzar l’aplicació i van començar a desenvolupar una aplicació per a iPad.
Silbermann en una conferència al març del 2012 va anunciar que s’estava renovant el perfil de les pàgines de Pinterest i que s’implantaria molt aviat. El 23 de març, Pinterest va anunciar l’actualització de les condicions de la pàgina web, eliminant la política que permetia el dret de vendre els continguts dels usuaris. Les noves condicions es van implantar el 6 d’abril.
Segons dades de Experian Hitwise, l’any 2012, Pinterest es va convertir amb la tercera xarxa social més importat dels Estats Units, darrere de Facebook i Twitter, superant Linkedin i Tagged.
En total, el 2012 va créixer la seva comunitat d’usuaris amb un 284%, i el febrer de 2013 fregava els 30 milions d’usuaris.
Pinterest, basada en la imatge, ha triomfat entre els usuaris com a xarxa social i suposa per a les marques una bona eina de comunicació, màrqueting i relacions públiques. L’enfocament visual de la xarxa la fa idònia per compartir el contingut més creatiu i cridaner de les marques amb el seu públic.
Relació Pinterest amb Relacions Públiques:
- Pinterest, la cultura d’empresa i la notorietat de marca: les imatges i els vídeos et permeten mostrar i explicar el teu públic el que vulguis sobre la teva marca.
- Pinterest no és només imatge, és un altre mitjà de comunicació amb el teu públic: la xarxa no és únicament una plataforma on penjar les teves imatges, infografies i vídeos, sinó un mitjà a través del qual interactues amb la teva comunitat.
- Pinterest com a eina per planificar i organitzar esdeveniments: Pinterest pot inspirar-te i donar-te idees per a muntatges, decoracions florals i d’espais, distribucions, entre d’altres.
Webgrafia
- EL BLOG DE MARÍA: RELACIONES PÚBLICAS, COMUNICACIÓN Y EVENTOS. Pinteres como herramienta de relaciones publicas [en línia] https://mariaontheblog.wordpress.com/2014/09/15/pinterest-como-herramienta-de-relaciones-publicas/
- DAVID CANTONE: MARKETING Y NEGOCIOS ONLINE PARA GENTE INCONFORMISTA. ¿Qué es pinterest? Descubriendo la Nueva Red Social [en línia] http://davidcantone.com/que-es-pinterest/
- ECD EL CONFIDENCIAL DIGITAL. ¿Qué es Pinterest y para qué sirve? [en línia] http://www.elconfidencialdigital.com/opinion/tribuna_libre/Pinterest-sirve_0_2001399869.html
- SOCIALOCIOUS. Historia de Pinterest [en línia] <http://socialocious.com/2015/04/16/historia-de-pinterest/>
- COMPUTERHOY. Tutoial: cómo usar Pinterest y sacarle el máximo partido [en línia] <http://computerhoy.com/paso-a-paso/internet/tutorial-como-usar-pinterest-sacarle-maximo-partido-11141>
- DIGUI. Social Media Consultants & Strategies Specialists [en línia] <http://www.digui.ad/pinterest-la-xarxa-social-addictiva/>
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.