El dubte principal que sorgeix a l’hora de pensar en la publicitat d’Spotify és: quant val? és eficient? Així doncs, quines tarifes existeixen i són rentables per a les marques?

Quant val i com s’estableixen les tarifes?

La publicitat a Spotify, de manera majoritària, es paga mitjançant el

La publicitat a Spotify, majoritàriament, es paga mitjançant el CPM (Cost Per Mil impressions). La tarifa per una falca publicitària és de 40€ i aquesta no pot tenir una durada de més de trenta segons per tal de “no avorrir a l’usuari”, cita textualment el director general d’Spotify Espanya i Portugal, Javier Gayoso. A continuació, es mostra un exemple:

Però, realment la publicitat a Spotify es mou d’una manera totalment diferent, és a dir, amb cap tarifa fixa.  Funciona de tal manera que l’empresa anunciant presenta la rellevància i el volum que vol tenir la seva campanya i, és en aquest moment, quan Spotify fa les seves campanyes a mida. Javier Gayoso cita:

“Lo que hacemos son trajes a medida: damos al anunciante lo que busca ofreciéndole opciones en función de sus objetivos. Todo se basa en conseguir el resultado óptimo en función de su presupuesto”

Screen-Shot-2015-02-13-at-12.10.01-PM-1024x492

Avantatges de la publicitat a Spotify

Aquesta plataforma es caracteritza per la comoditat i la poca saturació que ofereix a l’usuari referent a la relació del seu contingut amb la publicitat. En comparació amb altres plataformes com YouTube o pàgines de televisió a la carta, (mitele, atresplayer, TV3 a la carta, entre d’altres) Spotify no interromp les cançons i, cal destacar, que no es permet que hi hagi més de tres minuts de publicitat per hora.

Amb aquesta identitat la plataforma musical s’assegura una reproducció de música còmoda i gratuïta per l’usuari i, al mateix temps, una eficiència i gran cobertura per a les empreses anunciants.

video-takeover-lg

Formats de publicitat

No només són falques el que Spotify proposa amb les seves campanyes fetes a mida sinó que també trobem spots els quals s’emeten, només en cas que Spotify estigui en primer pla en el dispositiu que s’utilitzi, aquest format ha demostrat tenir un alt grau d’efecitivitat en l’arribada del missatge.

Però també trobem els següents:

triufas-publicitarias-spotify-reasonwhy.es_

Tarifes publicitàries d’Spotify. Font: www.reasonwhy.es

D’una banda tenim els Banner els quals permeten arxius JPG o GIF, tenen un preu CPM brut de 30 € en la versió desktop i no estan disponibles per a dispositius mòbils. Però a més a més, podem triar entre:

spotify-1024x686

• Billboard. Es tracta d’una espècie de salvapantalles que aporta una visibilitat del 100%. Mostra arxius JPG que apareixen quan l’usuari torna a Spotify després d’un temps d’inactivitat. D’aquesta manera, quan l’usuari torna, el billboard roman durant dos segons. Un cop passat aquests dos segons, es transforma en un megabanner que adapta la mida de la imatge perquè encaixi a la perfecció. Així doncs, estarà a la pantalla durant trenta segons més. En aquest temps, aquest format pot tornar a expandir-se per aportar una experiència a pantalla completa visualitzant el billboard i el megabanner. Encara que si l’usuari no li agrada, podrà tancar el format expandit.

large

• Home Page Skin. Aquest format és el més car, ja que la marca reserva un espai per a la seva marca per a tot un dia. Es tracta d’una combinació d’imatge de fons amb una àrea interactiva que cobreix la pàgina d’inici de la companyia de streaming.

SpotifyDesktop_derulo

• Sponsered Sessions. Spotify dóna un servei als seus usuaris de sessions d’una música en concret de trenta minuts i, aquestes sessions, van patrocinades per la marca que ho trobi eficient.

screen-shot-2014-09-10-at-8-22-53-am

• Video Takeover. Tracta d’un espot que s’emet durant cançons en una sessió musical. Només es facturen les visualitzacions completes d’aquest, per això només està disponible a la versió desktop.

• Branded Playlist. Spotify ens ofereix llistes creades per una persona externa a la companyia, és a dir, un usuari més. Aquestes inclouen el logotip de la marca, el text personalitzat i un enllaç a la seva campanya. No obstant això, a causa de les restriccions de les discogràfiques, totes les branded playlists han de ser creades per usuaris i tenir un mínim de 40 cançons, de les quals només pot haver-hi una per artista.

U_Adidas-Playlist-e1425544765855

Inversió en un àmbit segur

Les empreses es senten molt còmodes invertint les seves campanyes publicitàries en música, com he dit anteriorment, no saben exactament quant costarà comunicar el missatge que es vol però, sí que saben que el missatge arribarà a l’usuari i aquest, és molt probable que recordi l’anunci.

En contrapartida, cal destacar un punt en contra que és la poca capacitat de segmentació que es pot trobar en aquestes inversions comunicatives. Malgrat tenir un punt en contra, la plataforma musical està estudiant per millorar en aquest sentit i ja s’ha trobat amb resultats viables.

Spotify ha innovat, en aquest àmbit, amb iniciatives favorables per a les empreses anunciants. Aquestes iniciatives venen donades per promocions, per exemple, en funció de l’estacionalitat s’ofereixen packs de descomptes de la mateixa manera quan inauguren un format publicitari. Pel que fa la segmentació, s’ha de tenir en compte l’activitat de l’usuari i els gèneres que escolta. D’aquesta manera, aquesta plataforma pot acurar més l’arribada del missatge al target potencial.

S’ha de tenir en compte que Spotify és una plataforma gratuïta i t’escolten sabent que han de pagar d’alguna manera, que són els tres minuts de publicitat cada hora. Els usuaris saben que per mantenir i seguir fent activa i viable la plataforma han de pagar ja sigui amb la subscripció o amb l’atenció als anuncis.

FIIyJcwJ_400x400

Webgrafia