Tradicionalment el comerç sempre ha estat lligat amb la botiga física que tenen les empreses per arribar als consumidors i així poder incentivar l’activitat de consum. En l’actualitat, però, han sorgit un seguit de canvis tecnològics que han portat a les empreses a vendre els seus articles per la xarxa electrònica. El tema a tractar en aquesta treball serà el model de negoci dels últims anys amb l’aparició del Internet dintre les nostres cases.
El model de negoci consisteix en escollir el mecanisme més benefactor per l’empresa amb la finalitat de tenir uns ingressos elevats i òptims. El model planifica tota l’organització que s’ha de portar a terme; creant, desenvolupant i afegint-li valor, de la millor manera, per tal de poder satisfer les necessitats dels clients.
Actualment, la globalització, les xarxes socials, Internet i els serveis gratuïts han obligat a que petites i grans empreses consolidades hagin d’estar lluitant per reinventar-se. Fet que provoca la creació de nous models de negoci. Ara és indiferent si tenim una gran oficina o si treballem des de casa, ja que el què importa és satisfer les necessitats del client en el lloc i el moment que ho sol·licita. Des de casa amb un sol ordinador, amb connexió a Internet, es poden portar a terme múltiples models de negoci.
Compra per Internet
Per què es compra per Internet
Amb el pas del temps, els consumidors han instal·lat en els seus hàbits la compra per Internet. Gran part dels usuaris que naveguen per la xarxa ha comprat algun cop productes o serveis. No obstant, una part de la societat encara segueix comprant els establiments físics de forma tradicional.
Segons un estudi de la ‘Asociación Danesa de Comercio Electrónico’ els usuaris utilitzen un 50% del seu temps a la xarxa mirant preus, informant-se de la informació dels productes i fer comparacions amb les competències. Tanmateix, només utilitzen un 5% del temps de visita per comprar Online. Però la pregunta que vull formular és: Per què es compra per Internet?
Seguint amb els resultats que van extreure l’Associació Danesa podem veure que els motius són:
- Per la facilitat i la comoditat que ens aporta navegar i comprar per Internet.
- Per la rapidesa, l’eficiència i el plaer de comprar Online.
- Per la gran quantitat d’informació detallada que hi ha dels productes i l’absència de pressió per part dels venedors.
Quins drets tens alhora de comprar per Internet
Segons la Llei que regula les ventes Online en España:
‘Los contratos celebrados por vía electrónica producirán todos los efectos previstos por el ordenamiento jurídico, cuando concurran el consentimiento y los demás requisitos necesarios para su validez.’
‘Los contratos electrónicos se regirán por lo dispuesto en este Título, por los Códigos Civil y de Comercio y por las restantes normas civiles o mercantiles sobre contratos, en especial, las normas de protección de los consumidores y usuarios y de ordenación de la actividad comercial.’
Avantatges i inconvenients de la compra per Internet
Avantatges
- Disponibilitat
- Comoditat
- Rapidesa
- Millors ofertes
- Mercat mundial
- Varietat de productes
- Atenció personalitzada
- Detalls dels productes
Inconvenients
- Desconfiança
- Problemes d’enviament
- No es pot veure l’article
- Pagament amb targeta de crèdit
Forma de pagaments
TPV virtual (Targeta de crèdit)
Domiciliació bancaria
Hackers
Hacker és una persona apassionada per la informàtica, que té grans coneixements de la xarxa i els sistemes informàtics, i dedica gran part del seu temps en explorar les característiques dels sistemes i per posar a prova les seves habilitats davant l’ordinador.
Diferencia hacker i cracker
el Cracker són individus oposats als Hackers. Són persones amb coneixement alts de xarxes i informàtica que persegueixen objectius il·legals, com el robatori de contrasenyes, escampar virus informàtics a un gran nombre d’ordinadors o fins i tot destrossar la seguretat d’una xarxa domèstica. Els Crackers poden fer tot el seu treball buscant recompenses econòmiques o simplement per el plaer de creure’s superiors a la resta de la humanitat, o fins i tot per morbo.
Desintermediació
Considerem desintermediació a tota la eliminació d’intermediaris en la cadena de de subministrament. Generalment, és el resultat de la transparència del mercat per la quals els compradors coneixen els preus directes del fabricant en qüestió. Per aquesta raó, els compradors es saltaran als intermediaris per comprar directament al fabricant i per un preu més raonable.
Un exemple clar de com es una cadena amb intermediari i com es sense:
Webgrafia
CONSUMOTECA(2015): Compra online[en línia] disponible a: http://www.consumoteca.com/comercio/comercio-electronico/compra-online/
NATTIVOS(2016): avantatges i inconvenients[en línia] disponible a:
http://nattivos.com/compras-online-ventajas-desventajas/
ALZADO(2015): porque compra la gente por Internet[en línia] disponible a: http://www.alzado.org/articulo.php?id_art=87
HUFFING TO POST(2014): evolución Compra online [en línia] disponible a: http://www.huffingtonpost.es/2014/05/21/compras-online-evolucion_n_5338598.html
INCRENTA(2015): formes de pago online[en línia] disponible a: http://increnta.com/es/blog/formas-de-pago-online/
WIKIPEDIA(2016): Hackers[en línia] disponible a:
https://es.wikipedia.org/wiki/Hacker
CULTURACION(2015): diferencia entre hacker y cracker[en línia] disponible a: http://culturacion.com/hacker-y-cracker-cual-es-la-diferencia/
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.