Saül Gordillo: “Hem de sortir de la nostra zona de confort i captar els nous usuaris de l’entorn digital”

Amb motiu de la setmana digital de la UVic el cap de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo, i el gerent de Màrqueting de Telefònica, Javier Muniáin van oferir als estudiants de la universitat una xerrada sobre la situació de les plataformes de contingut audiovisual. El debat va iniciar-se a continuació de l’acte d’inauguració de la 15a E-week, enguany anomenada ‘Distributed intelligence smarter together’, a càrrec del rector i vicerector de la Universitat de Vic, Josep-Eladi Baños i Jordi Collet, i la directora de l’E-week, Montse Casas.

Javier Muniáin (esquerra) i Saül Gordillo (dreta) a l’E-Week (Font: Natàlia Bonjoch)

Durant la xerrada Saül Gordillo va insistir a reflexionar sobre la situació actual dels continguts audiovisuals i l’esforç que estan fent des de la CCMA per “sortir de la nostra zona de confort i captar els nous usuaris de l’entorn digital”. El cap de la Corporació va definir a aquest canvi digital com a “inevitable” i va declarar que s’ha de fer l’esforç de ser-hi on la gent hi és més present: “hem de sortir del tradicional i arribar on la gent consumeix més, a internet”. Aquest procés implica ser-hi present a les plataformes per tal que la gent que no consumeix la televisió pugui visionar aquests continguts.

Gordillo assegurava però, que tot i que la demanda d’aquests productes augmenta els ingressos han decaigut. Per això creu que és molt necessari aconseguir un suport econòmic que els ajudi a crear més programes com ‘Adolescents iCat’, un programa de ràdio que s’emet per les xarxes socials’, o per exportar sèries catalanes d’èxit com ha succeït amb Merlí a Netflix.

“Estem a un moment delicat com a país i necessitem més recursos per, des de la Corporació, poder fer la feina pionera i capdavantera tecnològica. Aquesta serà la manera de preservar els continguts en català arreu del món”

Saül Gordillo va concloure la xerrada amb una llista de percentatges d’escolta al nou dispositiu ‘Amazon Alexa’ on la ràdio es col·loca amb un percentatge del 26%, declarant que aquesta digitalització “no és només una amenaça, sinó que també és una oportunitat pels mitjans i els continguts”.