Un debat entre experts estrena la 15ª edició de l’e-Week a la UVic

El passat dimarts va començar la setmana digital a la Universitat de Vic amb una xerrada sobre els mitjans digitals de la mà de Javier Muniain (Telefónica) i Saül Gordillo (CCMA)

El passat 9 d’abril va tenir lloc la 15ª edició de l’e-Week a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya a la qual van assistir un centenar d’estudiants aproximadament. La setmana digital, dirigida per la directora Montse Casas, es va obrir en una sessió inicial sobre la distribució de continguts a les plataformes digitals, que com van explicar més tard els experts suposa un canvi d’era.

La sessió va començar amb una petita presentació per part de la directora i el rector de la universitat (Josep-Eladi Baños), que van introduir el tema amb una reflexió sobre el canvi al 5G:

Hauríem de ser crítics amb aquest canvi en comptes de fascinar-nos

Presentació de la sessió – Font : Canal Taronja Osona i Moianès

Un cop finalitzada la presentació, gràcies a la participació de Joan Frigola (director del Departament de Comunicació de la FEC ) van agafar seient per començar les seves intervencions els protagonistes de la sessió, Javier Muniain (gerent de màrqueting, Telefónica) i Saül Gordillo, director de mitjans digitals de CCMA i Catalunya Ràdio.

Javier Muniain i Saül Gordillo durant el debat  –  Font : uvic.cat

El debat no va seguir un guió determinat, sinó que els experts anaven comentant com veien diferents situacions en les seves empreses. Saül Gordillo va fer molt èmfasi en la importància de l’ús dels mitjans públics, però també va destacar-ne la importància d’atraure aquell usuari jove a través de les plataformes digitals ja que, segons l’expert en tecnologia, esdevé el futur dels mitjans. Aquestes han estat algunes de les explicacions (min. 06:52) de Gordillo.

Per la seva banda, Javier Muniain va mostrar la seva conformitat respecte a la visió digital dels mitjans de Gordillo, però en el seu cas, la intervenció es va basar en els drets de les empreses privades i el seu funcionament, un tema que va interessar el públic. Però Muniain  també va explicar que canals gratuïts com #vamos o #0 han estat una aposta encertada, ja que tenen un nombre d’espectadors superiors als que havien imaginat. A més a més, Muniain va destacar a través d’un exemple la importància dels mitjans digitals i que no només són exclusius per veure canals de pagament:

A la nostra aplicació hi ha més gent que veu Sálvame a Telecinco que els nostres propis canals

Aquesta afirmació va ser una de les últimes que van tenir lloc a la sala, abans que una sèrie de preguntes i dubtes sobre la xerrada i uns aplaudiments finals donessin per acabada una sessió d’obertura més que exitosa i interessant per als assistents d’aquell debat.

Més fotografies sobre l’e-Week i altres activitats a la Universitat de Vic:

Per a més informació sobre la setmana digital de la Universitat de Vic visitar la pàgina oficial de l’e-Week fent click a aquest enllaç.