La E-week comença amb un debat sobre la distribució de continguts a les plataformes amb Saül Gordillo i Javier Muniáin

El programa d’activitats sobre la tecnologia digital, la E-week, va començar el dimarts dia 12 d’abril obrint un debat sobre la distribució de continguts a les plataformes. Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i Mitjans Digitals de la CCMA i Javier Muniáin, gerent de Màrqueting i empreses Catalunya a Telefònica, van explicar algunes de les apostes que tenen les seves empreses de cara al futur. El debat el va presentar Joan Frigola Reig, director del Departament de Comunicació de la UVic-UCC a l’Aula Magna del campus Torre dels Frares.

En el debat, els dos convidats van explicar als alumnes de Periodisme i Comunicació Audiovisual les estratègies que utilitzen les empreses per les que treballen davant els canvis de l’audiència. Per una banda, Catalunya Ràdio i Mitjans Digitals de la CCMA pretenen arribar a totes les plataformes digitals de contingut i xarxes socials perquè encara avui hi són més presents els mitjans tradicionals i d’aquesta manera es pot arribar als públics més joves. També volen buscar i trobar altres maneres d’arribar als seus usuaris.

Javier Muniáin i Saül Gordillo durant el debat (Font: NacióDigital)

Per altra banda, Telefònica i la plataforma que tenen de pagament de Movistar + aposten per una estratègia completament diferent perquè el panorama de l’empresa també ho és. Volen fer noves formes de fer publicitat interactiva perquè enganxi més al públic, com també noves formes de distribució de continguts, crear continguts i canals propis. Segons Muniáin, només el 35% de la població espanyola amb televisió la tenen de pagament mentre que la mitjana europea compta amb un 70%.

“Hem de fer un esforç per sortir de la nostra zona de confort i trobar noves formes d’arribar als usuaris” Saül Gordillo

Aquest any 2019 és la quinzena edició de la E-week dirigida per Montse Casas.